Vetrex podsumował ubiegły rok pod względem finansowym. Firma może być bardzo zadowolona z wyników handlowych, bo wartość przychodów w Polsce była wyższa o 20 proc. w stosunku do roku 2018.
Vetrex z Tczewa, producent stolarki z PCW podliczył, że rok 2019 zakończył przychodami w wysokości 108 mln zł. To oznacza wzrost o ponad 14 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Na polskim rynku, na który trafia ponad 70 proc. produkcji firmy wzrost był jeszcze wyższy i wyniósł ponad 20 proc. Tak dobre wyniki to m.in. efekt zmian, jakie w minionym roku zaszły w firmie.
Przypomnijmy, że dokładnie rok temu nowym prezesem zarządu spółki został Paweł Bielak. Przeszedł do Vetrexu po odejściu z Sokółki Okna i Drzwi. – Polacy chętnie i świadomie inwestują w bardziej zaawansowane i droższe rozwiązania, traktując okna i drzwi jako inwestycję na lata. Przywiązują dużą wagę zarówno do energooszczędności i funkcjonalności, jak i atrakcyjnego wzornictwa. W zeszłym roku rozbudowaliśmy nasze portfolio o kolejne produkty wpisujące się w aktualnie panujące trendy. Odświeżyliśmy również identyfikację wizualną oraz wymieniliśmy większość floty transportowej – mówi Paweł Bielak. Firma w minionym roku wprowadziła na rynek nowe okno Lum’up. Jest to produkt, który wyróżnia się ciekawym designem, a przede wszystkim obniżeniem złożenia ramy i skrzydła, dzięki czemu udało się uzyskać większą, w porównaniu do starszych wersji, powierzchnią szkła. Pisaliśmy o TUTAJ.
Wzornictwo dla Vetrexu od dawna odgrywało istotną rolę. Odkąd firma należy do Grupy Liebot, w powstawaniu nowych projektów uczestniczą francuscy projektanci. Tak było również przy tworzeniu okna Lum’up. Pracowali przy nim inżynierowie z Francji, a okno wyposażone jest w system profili, opatentowany przez Grupę Liebot. Zaledwie rok wcześniej Vetrex wprowadził na polski rynek drzwi, które zaprojektował ten sam projektant, który pracuje dla Renault czy firmy Salomon. Jak zatem widać strategia, gdzie dużą wagę przykłada się do wzornictwa, także może być opłacalna na polskim rynku.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.