Vetrex podsumował ubiegły rok pod względem finansowym. Firma może być bardzo zadowolona z wyników handlowych, bo wartość przychodów w Polsce była wyższa o 20 proc. w stosunku do roku 2018.
Vetrex z Tczewa, producent stolarki z PCW podliczył, że rok 2019 zakończył przychodami w wysokości 108 mln zł. To oznacza wzrost o ponad 14 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Na polskim rynku, na który trafia ponad 70 proc. produkcji firmy wzrost był jeszcze wyższy i wyniósł ponad 20 proc. Tak dobre wyniki to m.in. efekt zmian, jakie w minionym roku zaszły w firmie.
Przypomnijmy, że dokładnie rok temu nowym prezesem zarządu spółki został Paweł Bielak. Przeszedł do Vetrexu po odejściu z Sokółki Okna i Drzwi. – Polacy chętnie i świadomie inwestują w bardziej zaawansowane i droższe rozwiązania, traktując okna i drzwi jako inwestycję na lata. Przywiązują dużą wagę zarówno do energooszczędności i funkcjonalności, jak i atrakcyjnego wzornictwa. W zeszłym roku rozbudowaliśmy nasze portfolio o kolejne produkty wpisujące się w aktualnie panujące trendy. Odświeżyliśmy również identyfikację wizualną oraz wymieniliśmy większość floty transportowej – mówi Paweł Bielak. Firma w minionym roku wprowadziła na rynek nowe okno Lum’up. Jest to produkt, który wyróżnia się ciekawym designem, a przede wszystkim obniżeniem złożenia ramy i skrzydła, dzięki czemu udało się uzyskać większą, w porównaniu do starszych wersji, powierzchnią szkła. Pisaliśmy o TUTAJ.
Wzornictwo dla Vetrexu od dawna odgrywało istotną rolę. Odkąd firma należy do Grupy Liebot, w powstawaniu nowych projektów uczestniczą francuscy projektanci. Tak było również przy tworzeniu okna Lum’up. Pracowali przy nim inżynierowie z Francji, a okno wyposażone jest w system profili, opatentowany przez Grupę Liebot. Zaledwie rok wcześniej Vetrex wprowadził na polski rynek drzwi, które zaprojektował ten sam projektant, który pracuje dla Renault czy firmy Salomon. Jak zatem widać strategia, gdzie dużą wagę przykłada się do wzornictwa, także może być opłacalna na polskim rynku.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".