Trzeci kwartał 2024 roku pokazuje, że sytuacja ekonomiczna zarówno w Polsce, jak i innych krajach jest nadal trudna. Przewidywana poprawa może nastąpić dopiero w roku 2026. Ten rok jest więc wyzwaniem też dla całej branży stolarki.
Co chwila docierają do nas informacje o spadkach popytu na okna czy drzwi. Wpływ na to ma wiele czynników, m.in. zastój w budownictwie, czy obniżenie poziomu eksportu. Spytaliśmy więc przedstawicieli segmentu producentów oraz dostawców stolarki o ich ocenę poprzedniego kwartału, a także prognozę na kolejne miesiące.
Reprezentujący segment producentów stolarki Paweł Wieczorek, dyrektor sprzedaży w firmie Perfectdoor, patrzy optymistycznie na najbliższą przyszłość branży:
Trzeci kwartał 2024 roku to dla nas szczególny czas, ponieważ widzimy pozytywne wyniki działań, które przeprowadzaliśmy w pierwszej połowie roku. Oprócz tego, co widać w postaci naszej nowej oferty, nowej strony dla marki Esstilo oraz dużej aktywności w social mediach, udało nam się pozyskać nowe projekty u obecnych klientów oraz wystartować z optymistyczną współpracą z nowymi partnerami. Widzimy też, że trend kurczącego się rynku został zahamowany, a nawet są pierwsze oznaki rosnącego popytu na nasze produkty.
Przedstawiciel segmentu maszyn do produkcji stolarki, prezes zarządu firmy Urban Polska Janusz Bubień, zauważa:
Kolejny kwartał tego roku oceniamy bardzo pozytywnie. Realizujemy z sukcesami wcześniejsze zamówienia inwestycyjne naszych klientów. Prowadzimy szereg rozmów dotyczących nowych projektów automatyzacji procesów i przepływów. Kilka z nich zakończyło się już podpisaniem umów i zamówień na przyszły rok. Na kolejny rok spoglądamy przez pryzmat kompletacji pełnego portfela zamówień.
Tomasz Grela, prezes zarządu i dyrektor generalny Aluprofu, podkreśla znaczenie rynku północnoamerykańskiego dla tego systemodawcy profili z aluminium:
Jesteśmy zadowoleni z wyników trzeciego kwartału, które potwierdzają naszą dynamiczną ekspansję i stabilność finansową. Udział w targach GlassBuild w USA oraz zwycięstwo w przetargu na realizację projektu Flatiron w Nowym Jorku to kluczowe kroki w umacnianiu naszej pozycji na rynku amerykańskim. Zrealizowaliśmy sprzedaż za trzy kwartały o 3 proc. większą (rok do roku), przy wzroście EBITDA o 21 proc. w tym samym okresie, co jest dowodem skuteczności naszych działań. Eksport odpowiada za 40 proc. sprzedaży, choć zmienność kursów walutowych jest wyzwaniem, które monitorujemy.
Ocena pierwszego półrocza według producentów.
Zobacz również
Deceuninck przedstawił raport finansowy za rok 2024
Raport finansowy Grupy Deceuninck wskazuje na spadek sprzedaży. Pomimo to w roku 2024 zysk netto wzrósł.
Hella opublikowała raport finansowy za 2024 r.
Raport finansowy opublikowany przez firmę Hella prezentuje wyniki osiągnięte w roku 2024. Producent systemów przeciwsłonecznych przekroczył wielkość sprzedaży sprzed pandemii COVID.
Rynek elektronicznych zamków do drzwi – prognoza do 2034 r.
Rynek elektronicznych zamków do drzwi ma notować coroczne wzrosty. W dłuższej perspektywie globalny popyt spowoduje wypracowanie przez ten segment rynku kwoty 8,09 mld dol.