Trzeci kwartał 2024 roku pokazuje, że sytuacja ekonomiczna zarówno w Polsce, jak i innych krajach jest nadal trudna. Przewidywana poprawa może nastąpić dopiero w roku 2026. Ten rok jest więc wyzwaniem też dla całej branży stolarki.

Co chwila docierają do nas informacje o spadkach popytu na okna czy drzwi. Wpływ na to ma wiele czynników, m.in. zastój w budownictwie, czy obniżenie poziomu eksportu. Spytaliśmy więc przedstawicieli segmentu producentów oraz dostawców stolarki o ich ocenę poprzedniego kwartału, a także prognozę na kolejne miesiące.
Reprezentujący segment producentów stolarki Paweł Wieczorek, dyrektor sprzedaży w firmie Perfectdoor, patrzy optymistycznie na najbliższą przyszłość branży:
Trzeci kwartał 2024 roku to dla nas szczególny czas, ponieważ widzimy pozytywne wyniki działań, które przeprowadzaliśmy w pierwszej połowie roku. Oprócz tego, co widać w postaci naszej nowej oferty, nowej strony dla marki Esstilo oraz dużej aktywności w social mediach, udało nam się pozyskać nowe projekty u obecnych klientów oraz wystartować z optymistyczną współpracą z nowymi partnerami. Widzimy też, że trend kurczącego się rynku został zahamowany, a nawet są pierwsze oznaki rosnącego popytu na nasze produkty.
Przedstawiciel segmentu maszyn do produkcji stolarki, prezes zarządu firmy Urban Polska Janusz Bubień, zauważa:
Kolejny kwartał tego roku oceniamy bardzo pozytywnie. Realizujemy z sukcesami wcześniejsze zamówienia inwestycyjne naszych klientów. Prowadzimy szereg rozmów dotyczących nowych projektów automatyzacji procesów i przepływów. Kilka z nich zakończyło się już podpisaniem umów i zamówień na przyszły rok. Na kolejny rok spoglądamy przez pryzmat kompletacji pełnego portfela zamówień.
Tomasz Grela, prezes zarządu i dyrektor generalny Aluprofu, podkreśla znaczenie rynku północnoamerykańskiego dla tego systemodawcy profili z aluminium:
Jesteśmy zadowoleni z wyników trzeciego kwartału, które potwierdzają naszą dynamiczną ekspansję i stabilność finansową. Udział w targach GlassBuild w USA oraz zwycięstwo w przetargu na realizację projektu Flatiron w Nowym Jorku to kluczowe kroki w umacnianiu naszej pozycji na rynku amerykańskim. Zrealizowaliśmy sprzedaż za trzy kwartały o 3 proc. większą (rok do roku), przy wzroście EBITDA o 21 proc. w tym samym okresie, co jest dowodem skuteczności naszych działań. Eksport odpowiada za 40 proc. sprzedaży, choć zmienność kursów walutowych jest wyzwaniem, które monitorujemy.
Ocena pierwszego półrocza według producentów.
Zobacz również
Raport finansowy NSG wskazuje na słabe wyniki w roku 2025
Grupa NSG, japoński producent szkła, opublikowała raport finansowy za rok obrotowy 2025. W tym okresie spółka odnotowała spowolnienie.
Euroglass w Grupie Sanco
Do Grupy Sanco dołączył właśnie polski producent szyb zespolonych Euroglass z Lublina. Obecnie w Grupie zrzeszonych jest 10 polskich firm.
Arbonia ze spadkiem przychodów w 1. połowie 2025 r.
Arbonia opublikowała raport finansowy. W pierwszej połowie roku 2025 Grupa odnotowała spadek przychodów. Jest on spowodowany głównie sytuacją segmentu rozwiązań szklanych.
 Trzeci kwartał 2024 roku to dla nas szczególny czas, ponieważ widzimy pozytywne wyniki działań, które przeprowadzaliśmy w pierwszej połowie roku. Oprócz tego, co widać w postaci naszej nowej oferty, nowej strony dla marki Esstilo oraz dużej aktywności w social mediach, udało nam się pozyskać nowe projekty u obecnych klientów oraz wystartować z optymistyczną współpracą z nowymi partnerami. Widzimy też, że trend kurczącego się rynku został zahamowany, a nawet są pierwsze oznaki rosnącego popytu na nasze produkty.
Trzeci kwartał 2024 roku to dla nas szczególny czas, ponieważ widzimy pozytywne wyniki działań, które przeprowadzaliśmy w pierwszej połowie roku. Oprócz tego, co widać w postaci naszej nowej oferty, nowej strony dla marki Esstilo oraz dużej aktywności w social mediach, udało nam się pozyskać nowe projekty u obecnych klientów oraz wystartować z optymistyczną współpracą z nowymi partnerami. Widzimy też, że trend kurczącego się rynku został zahamowany, a nawet są pierwsze oznaki rosnącego popytu na nasze produkty. Kolejny kwartał tego roku oceniamy bardzo pozytywnie. Realizujemy z sukcesami wcześniejsze zamówienia inwestycyjne naszych klientów. Prowadzimy szereg rozmów dotyczących nowych projektów automatyzacji procesów i przepływów. Kilka z nich zakończyło się już podpisaniem umów i zamówień na przyszły rok. Na kolejny rok spoglądamy przez pryzmat kompletacji pełnego portfela zamówień.
Kolejny kwartał tego roku oceniamy bardzo pozytywnie. Realizujemy z sukcesami wcześniejsze zamówienia inwestycyjne naszych klientów. Prowadzimy szereg rozmów dotyczących nowych projektów automatyzacji procesów i przepływów. Kilka z nich zakończyło się już podpisaniem umów i zamówień na przyszły rok. Na kolejny rok spoglądamy przez pryzmat kompletacji pełnego portfela zamówień. Jesteśmy zadowoleni z wyników trzeciego kwartału, które potwierdzają naszą dynamiczną ekspansję i stabilność finansową. Udział w targach GlassBuild w USA oraz zwycięstwo w przetargu na realizację projektu Flatiron w Nowym Jorku to kluczowe kroki w umacnianiu naszej pozycji na rynku amerykańskim. Zrealizowaliśmy sprzedaż za trzy kwartały o 3 proc. większą (rok do roku), przy wzroście EBITDA o 21 proc. w tym samym okresie, co jest dowodem skuteczności naszych działań. Eksport odpowiada za 40 proc. sprzedaży, choć zmienność kursów walutowych jest wyzwaniem, które monitorujemy.
Jesteśmy zadowoleni z wyników trzeciego kwartału, które potwierdzają naszą dynamiczną ekspansję i stabilność finansową. Udział w targach GlassBuild w USA oraz zwycięstwo w przetargu na realizację projektu Flatiron w Nowym Jorku to kluczowe kroki w umacnianiu naszej pozycji na rynku amerykańskim. Zrealizowaliśmy sprzedaż za trzy kwartały o 3 proc. większą (rok do roku), przy wzroście EBITDA o 21 proc. w tym samym okresie, co jest dowodem skuteczności naszych działań. Eksport odpowiada za 40 proc. sprzedaży, choć zmienność kursów walutowych jest wyzwaniem, które monitorujemy.

