Szwedzki koncern, zajmujący się m.in. kontrolą dostępu, technologią identyfikacji, automatyką drzwiową oraz zabezpieczeniami hotelowymi, nadal rozszerza swoją działalność. Po przejęciach w II kwartale firm z USA i Portugalii (o czym TUTAJ) czas na kolejną akwizycję – w zachodniej części Stanów Zjednoczonych.
ASSA ABLOY zanotowała w I połowie roku wzrost sprzedaży netto na poziomie 8 proc. Całe półrocze należało do udanych, z wysokim wzrostem wskaźnika EBIT (o 40 proc.), o czym pisaliśmy TUTAJ. Tak dobre wyniki na wszystkich rynkach i udane fuzje przyczyniły się prawdopodobnie do decyzji zarządu o przejęciu kolejnej firmy. Tym razem ASSA ABLOY nabyła Capitol Door Service, dostawcę drzwi automatycznych i rozwiązań bezpieczeństwa w Kalifornii, Nevadzie i Arizonie.
W ten sposób Capitol Door Service zasili Dział Entrance Systems szwedzko-finlandzkiej grupy obok takich wiodących marek, jak Besam, Crawford, Megadoor i Albany. Kolejna akwizycja z pewnością jeszcze zwiększy zyski międzynarodowej firmy. Sprzedaż w Capitol Door Service w 2020 roku wyniosła około 17 mln USD (ok. 150 mln SEK) przy dobrej marży EBIT. Przejęcie będzie od początku sprzyjać EPS (zyskowi netto przypadającemu na jedną akcję).
Założona w 1999 roku Capitol Door Service zatrudnia około 50 pracowników, a jej siedziba znajduje się w Sacramento w Kalifornii.
Capitol Door Service ze swoją silną pozycją rynkową jeszcze bardziej wzmocni nasz zasięg geograficzny w zachodniej części Stanów Zjednoczonych. Z zadowoleniem witam zespół w ASSA ABLOY i jestem przekonany, że będziemy kontynuować naszą udaną podróż
mówi Markus Kast, szef segmentu biznesowego Pedestrian w obszarze Entrance Systems.
Tagi
Assa AbloyAssa Abloy Entrance Systemsautomatyka drzwiowaCapital Door Servicekontrola dostępuMarkus KastprzejęcieZobacz również
„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują
Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.
Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025
Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu
Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.