Rekordowy wzrost w Assa Abloy

Red.: MR |Data publikacji: 2021-07-20

Pierwszą połowę roku podsumowała właśnie Assa Abloy. Spółka odnotowała wzrost sprzedaży netto na poziomie 8 proc.

Szwedzka spółka opublikowała dane na temat wyników z II kwartału, kwoty są znacząco wyższe w stosunku do roku ubiegłego. Od kwietnia do końca czerwca sprzedaż netto wzrosła o 19 proc., jednak firma podaje, że wzrost organiczny sięgnął 23 proc. W II kwartale sprzedaż wyniosła 23,64 mld koron (ok. 10,5 mld zł) w porównaniu do 19,95 mld (ok. 8,9 mld zł) w roku 2020. Na ten wynik przyczyniły się wzrost sprzedaży na większości rynków, ale także przejęcia nowych firm. Wskaźnik EBIT wzrósł o 71 proc. do wartości 3,58 mld koron (ok. 1,6 mld zł) w porównaniu do 2,09 mld (ok. 940 mln zł) w roku poprzednim.

Jeśli chodzi o podsumowanie II półrocza, to sprzedaż wyniosła 45,45 mld koron (ok. 20,3 mld zł) w porównaniu do 42,12 mld koron (ok. 18,82 mld zł) w roku 2020. Jest to wzrost o 8 proc. Wysoki jest także wzrost wskaźnika EBIT, bo o 40 proc. W tym roku wartość EBIT wyniosła 6,77 mld koron (ok. 3,03 mld zł), w roku 2020 była to wartość 4,84 mld (ok.2,17 mld zł).

Nico Delvaux, prezes Assy Abloy przyznał, że w II kwartale pojawiło się dużo pozytywnych sygnałów na rynku, wiele gospodarek ponownie się otworzyło, zwiększyła się także liczba zaszczepionych osób. Te czynniki sprzyjały wzrostowi sprzedaży na większości ważnych dla Assy Abloy rynkach. Dzięki temu udało się osiągnąć rekordowy wzrost sprzedaży organicznej o 23 proc. Na rynkach EMEIA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) które najbardziej odczuły negatywne skutki pandemii, notowany jest wzrost o 39 proc. w II kwartale.

Nico Delvaux, prezes Assa Abloy

Prezes Assy Abloy skomentował także sytuację na rynku komponentów do produkcji:

Ze względu na to, że koszty surowców w II kwartale wciąż rosły, wprowadzaliśmy liczne podwyżki cen, które zrównoważyły wpływ wzrostu kosztów. Ciężko pracowaliśmy również, aby rozwiązać problem niedoboru niektórych komponentów.

W II kwartale Assa Abloy zdecydowała się także na akwizycje. Firma podpisała umowę na przejęcie Sure-Lock ze Stanów Zjednoczonych, MR Group z Portugalii, a także zainwestowała w firmę Paravision w Stanach. Dwa pierwsze przedsiębiorstwa zajmują się produkcją okuć na lokalne rynki, natomiast Paravision oferuje zaawansowane technologie do rozpoznawania twarzy.

 

Zobacz również

Wielkie zmiany w AIB

Wielkie zmiany w AIB

AIB w pierwszym półroczu otworzyło nową fabrykę, zmieniło logotyp i utworzyło nowa markę AIB+. Planuje także uruchomienie nowej linii.

SCM wyda 100 mln euro na badania

SCM wyda 100 mln euro na badania

SCM planuje wydać 100 mln euro na badania i rozwój. Połowę wydatków sfinansuje z linii kredytowej od Europejskiego Banku Inwestycyjnego.

Polska z dużym wpływem na wyniki Grupy Schüco

Polska z dużym wpływem na wyniki Grupy Schüco

Grupa Schüco zamknęła rok 2020 z obrotami w wysokości 1,695 mld euro, co było nieznacznie gorszym wynikiem niż ten osiągnięty w 2019 roku. Okazuje się, że Polska odegrała kluczową rolę przy odnotowanych przez firmę wzrostach sprzedaży działu tworzyw sztucznych.

1