To nie był zły sezon

Autor: |Data publikacji:

Grudniowe dane GUS o produkcji okien i drzwi w Polsce przynoszą nam dwie zasadnicze informacje. Po pierwsze – wszystkie segmenty sprzedały w grudniu mniej swoich produktów niż w listopadzie. Okna tworzywowe rekordowo mniej, bo aż o 30 proc. Po drugie – wszystkie segmenty sprzedały w tegorocznym grudniu mniej niż w grudniu 2021 roku. Rekordowo mniej, bo o 27 proc. sprzedało się drzwi drewnianych.

Deceuninck_śniadanie_prasowe_podczas_BUDMA_2022Pomimo tak złego dla branży stolarki grudnia, cały rok zamknął się niezłymi wynikami. Jedynie drzwi drewniane mogą mówić o fatalnym sezonie, bo sprzedano ich o niemal 19 proc. mniej niż w sezonie 2021. Nieco mniej niż rok temu sprzedało się okien drewnianych (-2,5 proc.) oraz okien aluminiowych (-4 proc.). Ten sam poziom produkcji zdołali utrzymać wytwórcy okien tworzywowych.

Plusy w granicach 4 proc. zdołali w roku 2022 odnotować producenci drzwi metalowych, zarówno ze stali, jak i z aluminium. Wszystkie te wartości dotyczą wartości ilościowych, stąd nastroje w branży nie są wcale złe, bo kolejne podwyżki cen uratowały wyniki finansowe. Nawet producenci drzwi drewnianych informują, że w swoich bilansach odnotują na koniec roku jednocyfrowe wzrosty przychodów. W przypadku większości producentów okien będą to z pewnością wzrosty dwucyfrowe.

Słabe sprzedażowo wyniki II półrocza sezonu 2022 kontynuowane będą zapewne w pierwszych miesiącach obecnego sezonu. Takie przynajmniej są oczekiwania producentów. Mają oni nadzieję, że już od czerwca będzie zauważalna poprawa nastrojów konsumenckich i wzrośnie ich skłonność do remontów, wymian okien i drzwi. Dużo zależeć będzie tutaj od popularyzacji programu dotacji do wymian stolarki, będącego elementem programu Czyste Powietrze. Już dziś, 1 lutego o godz. 13.00 w hali nr 10 targów Budma w Poznaniu odbędzie się seminarium organizowane przez Koalicję Termomodernizacji oraz Centrum Analiz Branżowych. Omówione na nim zostaną wyniki sezonu 2022, potencjał rynku remontowego w Polsce oraz kierunki działania na rzecz wzrostu ilości wymian okien i drzwi w polskim budownictwie. Wstęp wolny.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".