Terminowość jednym z kluczy do sukcesu dywizji okuć grupy Roto

Autor: |Data publikacji:

Roto Frank Fenster- und Türtechnologie GmbH (FTT), czyli dywizja Grupy Roto odpowiedzialna za produkcję okuć budowlanych, ma szansę przekroczyć w tym roku pół miliarda euro sprzedaży. Wszystko za sprawą ponad 20-procentowych wzrostów w tym roku. To zasługa m.in. terminowości dostaw.

Jak informowaliśmy już wcześniej, w dniu 11 listopada odbył się organizowany przez Grupę Roto 16. Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej. Podczas spotkania w Düsseldorfie dowiedzieliśmy się, że niemiecki holding ma szansę przekroczyć 800 mln euro przychodu, co byłoby rekordem tej firmy (pisaliśmy o tym TUTAJ). Jak na tym tle prezentują się wyniki dywizji FTT (Technologia Okien i Drzwi)?

Podczas konferencji Grupy Roto nie padły konkretne liczby. Również opublikowane później komunikaty prasowe firmy są pod tym względem enigmatyczne. Cytowany w nich Marcus Sander, prezes Roto Frank Fenster- und Türtechnologie GmbH (FTT) mówi:

Doskonale poradziliśmy sobie w kolejnym niezwykle wymagającym roku 2021 i jesteśmy zadowoleni z wyników. Dotyczy to w równym stopniu sprzedaży, zysków i udziałów w rynku.

Nasza redakcja miała okazję osobiście porozmawiać z Marcusem Sanderem na ten temat. Powiedział nam, że dywizja FTT odpowiada za około 70 proc. przychodów Grupy Roto, a to oznacza, że gdyby grupie udało się osiągnąć prognozowany wynik w wysokości 800 mln euro, dywizja okuciowa mogłaby osiągnąć przychody w wysokości ok. 560 mln euro. Dynamika wzrostu po pierwszych trzech kwartałach przekroczyła 20 proc. Również w kolejnych miesiącach udaje się utrzymać ten znakomity trend.

Marcus Sander, prezes Roto Frank Fenster- und Türtechnologie GmbH (FTT):

Gdy spojrzałem na dzisiejsze wyniki (rozmowa odbyła się 11 listopada 2021 roku – przyp. red.) to okazuje się, że również obecnie utrzymujemy ponad 20-procentowy wzrost w porównaniu do roku 2020, mówiąc oczywiście o porównaniu Year to Date (okres od początku roku do danego dnia – przyp. red.).  Jeżeli chodzi o prognozy na przyszły sezon, to obecnie jesteśmy dopiero na etapie budżetowania. W poszczególnych krajach będzie to oczywiście wyglądało różnie, ale powiem tak: jestem przekonany, że możemy osiągnąć wzrosty lub zachować wysoki poziom sprzedaży z tego roku. Nie sądzę jednak, żeby udało nam się uzyskać ponownie 20-procentowe wzrosty w przyszłym sezonie. To nierealne moim zdaniem.

Jeżeli chodzi o analizę udziałów rynku poszczególnych segmentów produktowych, to jest on zbieżny z tym z poprzedniego sezonu. Największy udział odnotowały okucia rozwierno-uchylne (35 proc.), następne w kolejności to: asortyment do drzwi (25 proc.), systemy przesuwne (23 proc.), okucia do okien otwieranych na zewnątrz (11 proc.) oraz systemy Casement & Awning (6 proc.).

Według firmy motorem napędowym w segmencie okuć uchylno-rozwiernych, drzwiowych i systemów przesuwnych jest rosnąca fala renowacji, a także proponowane przez firmę nowości rynkowe i terminowość dostaw. Ta ostatnia to zasługa m.in. digitalizacji produkcji. I to właśnie na ten element będzie stawiać Roto. Ten niemiecki dostawca realizuje wiele projektów w tym zakresie, a w wśród nich wymienić można m.in. pozyskiwanie danych maszynowych online, roboty współpracujące (coboty), bezzałogowe systemy transportowe, cyfrowe zarządzanie częściami zamiennymi, automatyzacja magazynu z wykorzystaniem dronów czy druk 3D.

Zachęcamy do lektury wywiadu z dr. Eckhardem Keillem, prezesem Roto Frank Holding AG. Szanse i zagrożenia dla branży w 2022 roku, rosnące ceny surowców i maksymalna cena okna, na którą może sobie pozwolić inwestor – to główne tematy naszej rozmowy:

Gdy pojawi się strach, zniknie popyt

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".