Wartość holenderskiego rynku okien i drzwi to około 1 mld euro rocznie. Natomiast polscy producenci stolarki w 2019 r. sprzedali okna za 80 mln euro. To dość mało. Te dane przedstawił Alexander Don z NorthStar Consultancy. Firma zajmuje się doradztwem dla polskich producentów stolarki, zarówno dla tych, którzy dopiero zamierzają eksportować, jak i tych, które już to robią, ale zależy im na rozwoju sprzedaży. Alexander Don uważa, że polski producent ma wiele atutów, które pozwoliłyby mu zwiększyć sprzedaż, przede wszystkim krótki czas realizacji zamówienia. Ale także polskie firmy powinny popracować nad jakością produktów.
Rynek holenderski jest dojrzały, z wymagającymi klientami. Poza tym producenci powinni przeprowadzić badania i procesy certyfikacji, takie jak SKG, HVL na złączenia na narożach czy certyfikat KOMO. Natomiast okna z Polski nie są w większości badane pod kątem wymagań holenderskich! Nie mogą wiec na tych samych zasadach konkurować z lokalnymi produktami. Alexander Don chce to zmienić i wesprzeć polskich producentów swoją wiedzą i doświadczeniem. Przede wszystkim w fabryce należy wykonać audyt. Obejmuje on około 500 aspektów działania firmy. Okazuje się, że wyniki z audytu firm holenderskich oscylują między 90 a 100 proc. Natomiast polskie fabryki osiągają maksymalnie między 60 a 70 proc. Ekspert w NorthStar Consultancy, na podstawie wyników z audytu, pomoże usprawnić funkcjonowanie firmy. Następnie wesprze fabrykę w planach rozwoju eksportu. Kolejne kroki będą prowadzić do wzrostu zysków. Alexander Don zachęca: – Zróbmy to razem!
Zachęcamy do przeczytania wywiadu z Alexandrem Donem TUTAJ.
Alexander Don
NorthStar Consultancy
www.alexanderdon.eu