Marcin Maruszczak, Gebhardt Stahl Polska: „Potrzebna jest duża uważność”

Autor: |Data publikacji:

Gościem sierpniowego wydania naszej gazety jest Marcin Maruszczak, prezes zarządu Gebhardt Stahl Polska, który opowiada nam o początkach swojej kariery w obecnej firmie – co skłoniło go do objęcia funkcji dyrektora handlowego, a następnie prezesa zarządu?

W rozmowie z redakcją Marcin Maruszczak opowiada o celach, jakie postawił przed sobą po tym, jak rok temu przejął zarządzanie firmą po Sylvestrze Nierebinskim:

Moim celem jest m.in. zwiększenie wolumenu produkcji i sprzedaży i poprzez to wypełnienie życiem hal produkcyjnych oddanych do użytkowania w 2023 roku.

Zapytaliśmy też naszego rozmówcę, co udało mu się osiągnąć przez ostatni rok. Pan Marcin widzi największy sukces w rozwoju sprzedaży w Polsce – obecnie wolumen sprzedaży na rodzimym rynku przewyższa bowiem eksport do Europy Zachodniej. I taki właśnie był cel.

Na pytanie o to, czy firma Gebhardt Stahl również miała w czasie pandemii problemy z terminowością i kompletnością dostaw, prezes firmy odpowiedział:

Przeszliśmy przez okres pandemii całkiem gładko, głównie dzięki dobrej współpracy zespołu, który na bieżąco reagował na sytuację na rynku. Jest on złożony z osób odpowiedzialnych za zakupy, sprzedaż, produkcję, logistykę i sprawy finansowo-księgowe. Już od wielu lat spotykamy się codziennie, by omawiać najważniejsze kwestie.

O swoim zespole liczącym 74 osoby wypowiada się bardzo ciepło. Jego zdaniem firma zawdzięcza mu znaczną część swojego sukcesu.

Marcin Maruszczak Gebhardt StahlWedług mnie kluczowe jest, by w firmie na bieżąco rozmawiać o tym, co się dzieje, w otwarty sposób. Im wcześniej dostrzeżemy problemy, zagrożenia, ale również szanse, tym szybciej wypracujemy i wdrożymy odpowiednie środki. Tylko zgrany, współpracujący zespół może zabezpieczyć firmę przed wspomnianymi problemami. Taki zespół, złożony z kompetentnych i zaangażowanych osób, to największy czynnik sukcesu Gebhardt Stahl Polska.

Wskazuje też największe wyzwania, jakie stoją przed firmą w najbliższych latach:

Myślę, że największym wyzwaniem będzie utrzymanie tempa wzrostu przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniej rentowności. Zwiększenie wolumenu sprzedaży jest możliwe, biorąc pod uwagę wielkość rynku produkcji okien z PCW w Polsce, ale zachowanie przy tym odpowiedniej rentowności to duże wyzwanie.

W trakcie wywiadu pan Marcin Maruszczak wspomina również o pozyskiwaniu nowych klientów, planowanych inwestycjach, a także drugiej części działalności firmy – produkcji profili do kanałów wentylacyjnych.
Omawiamy też z nim obecną sytuację na rynku – ceny stali i jej dostawy, a także nowe trendy i kierunki rozwoju stolarki, które mogą mieć pozytywny lub negatywny wpływ na wolumen sprzedaży.

Zapraszamy do lektury całego wywiadu.