NA POCZĄTEK – KRÓTKA HISTORIA, CZYLI JAK ROSŁA I ROZWIJAŁA SIĘ FIRMA PRZEZ MINIONE TRZY DEKADY.
Aż nie chce się wierzyć, że tak szybko upłynęło 30 lat od wejścia naszej firmy i marki KOMSTA na rynek branży budowlanej, w którym na samym początku obraliśmy jako wiodący obszar naszej działalności produkcję stolarki okiennej z PCV.
Dziś trudno już nam sobie to wyobrazić, że w pierwszych dwóch latach działalności skala naszej produkcji wynosiła zaledwie 10 okien dziennie, a całą załogę firmy stanowiło jedynie kilka osób. Wystarczyło jednak kilka lat, aby nasz potencjał produkcyjny zwiększył się kilkukrotnie, a asortyment zaczął być budowany na solidnych markach, które otworzyły nam drogę do pierwszych rynków zagranicznych.
W historii KOMSTA kilka zrealizowanych projektów rozwojowych było ewidentnym przełomem. O ile w okresie kilku pierwszych lat podstawową technologią była produkcja profili z PCV, to już od 2003 roku uruchomiona została produkcja stolarki aluminiowej, otwierająca zupełnie nowe możliwości w zakresie standardów jakościowych oraz asortymentu. Kolejnym ważnym etapem rozwoju było uruchomienie produkcji szyb zespolonych przez odrębnie założone w tym celu przedsiębiorstwo Glassprodukt, co pozwoliło na uniezależnienie się od dotychczasowych dostawców i zabezpieczenie ciągłości produkcji.
Od 2007 roku podstawowym obiektem produkcyjnym KOMSTA stał się nowy zakład zlokalizowany w Pyskowicach, przy ul. Nasiennej, który do dziś stanowi naszą główną siedzibę, a efektem tej inwestycji było już w 2008 roku dwukrotne zwiększenie sprzedaży. Wszystko to nie byłoby możliwe, gdyby w ślad na rozwojem potencjału produkcyjnego nie podążała rozbudowa sieci dealerskiej. Zmienił się również nasz status prawny i w 2015 roku firma, przekształcona została w spółkę akcyjną pod nazwą Komsta Drzwi i Okna S.A. Równocześnie wciąż poszerzał się nasz asortyment, do którego włączyliśmy takie marki profili jak, Veka, Aluplast, Gealan, Aliplast czy Aluprof, a także marki własne drzwi stalowych KOMSTA, znacząco zwiększając zarówno udział przedsiębiorstwa w rynku, jak i jego potencjał handlowy.
Największym skokiem technologicznym w ostatnim okresie działalności firmy było uruchomienie w pełni zautomatyzowanej linii produkcyjnej Graff, umożliwiającej bezwypływkowe łączenie profili, nie wymagające zastosowania dodatkowych urządzeń obróbczych, a także znacząco podnoszące ich estetykę. Spośród wielu ważnych wdrożeń produktowych warto wymienić także wysokojakościowe okucia Winkhaus. Dopełnieniem tych innowacyjnych rozwiązań jest wdrożenie programu komputerowego WH Okna, tworzącego zintegrowany system do zarządzania produkcją oraz sprzedażą stolarki otworowej, który obejmuje cały proces technologiczny i handlowy, związany z realizacją zamówień.
NASZE NOWE OTWARCIE NA PRZYSZŁOŚĆ, CZYLI: KOMSTA – ZAUFANE OKNA I DRZWI
Jubileusz 30-lecia firmy i marki KOMSTA to dla nas nie tylko czas na podsumowanie, ale także doskonały moment na wyznaczenie celów, które kształtować będą wizerunek firmy nawet przez kolejne trzy dekady. „Komsta – Zaufane Okna i Drzwi” tak właśnie brzmi nasze nowe hasło, określające nową tożsamość i taką właśnie treść zawiera nasze nowe logo. Mamy świadomość, że same hasła i deklaracje, to jeszcze nie wszystko, aby w sposób wiarygodny budować nowy model relacji z naszymi klientami, dlatego zdecydowaliśmy się na stworzenie konkretnego pakietu korzyści, którego zasadniczym elementem będzie modyfikacja warunków handlowych, dająca klientom znacznie szerszy niż dotychczas zakres uprawnień, skorelowany z przyjętymi przez nas rozszerzonymi obowiązkami i zobowiązaniami.
Nasz priorytet to bezpieczeństwo i zaufanie klientów, któremu podporządkowujemy wszystkie podejmowane przez nas działania. Pakiet doświadczeń zebranych przez okres 30. lat obecności nie tylko na polskim rynku, ale także kilkunastu krajów europejskich, tysiące zrealizowanych projektów oraz zadowolonych klientów i doskonale wykształcony i przygotowany zespół profesjonalistów, tworzący nasze zasoby kadrowe, to najcenniejszy kapitał, który dziś inwestujemy w naszą przyszłość.
Chcemy być blisko naszych klientów, służyć im fachowym doradztwem, definiować ich potrzeby, proponować indywidualnie dobrane, niestandardowe rozwiązania i wizje estetyczne, z głębokim przekonaniem, że właśnie taki model budowania przewagi konkurencyjnej, wpisujący się obraną przez nas politykę zrównoważonego rozwoju, jest gwarantem osiągnięcia przez nas wszystkich ambitnych celów, jakie wyznaczyliśmy sobie na okres następnych lat.