Krzysztof Krempeć, prezes zarządu Mercor SA, dobrze ocenia wyniki swojej spółki w II kwartale br. Przychody spółki były wyższe niż w II kwartale 2020 o 14 proc., ale już zysk netto na podobnym poziomie. Sprzedaż na rynku krajowym wzrosła o 3 proc., ale na rynkach zagranicznych o 27 proc. i wartościowo jest już wyższa niż krajowa.
Wypracowaliśmy solidne wyniki w I kwartale nowego roku obrotowego. Przy wyższej sprzedaży mieliśmy niższą rentowność na wszystkich pozostałych poziomach. Stoimy przed wyzwaniem w postaci rosnących cen materiałów budowlanych i staramy się minimalizować ich wpływ na nasze marże. Sprzyja nam krótki cykl produkcyjny, trwający zwykle 2-3 miesiące. Znacznie częściej aktualizujemy ceny naszych produktów . Pozyskujemy z sukcesem nowe zamówienia na wszystkich rynkach działalności. W I kwartale odnotowaliśmy silny dwucyfrowy wzrost wartości nowych kontraktów, co było spowodowane zwiększonym popytem.
O tym, że Mercor pozyskuje rekordowe wartości zamówień pisaliśmy już TUTAJ. W wypowiedzi prezesa Krempecia wynika, że w tym segmencie okres 2-3 miesięcy na realizację zamówienia uważany jest za dość krótki. Jeszcze łatwiej więc kontrolować marże w cyklu 4-6 tygodniowym. Trzeba tylko chcieć to robić i na bieżąco aktualizować ceny swoich wyrobów.