Jak pisaliśmy już wcześniej Grupa Teknos zakończyła miniony sezon 9-procentowym wzrostem sprzedaży do wartości 419 mln euro. Po pierwszym półroczu obecnego roku równie dobre wieści docierają z polskiego oddziału tej firmy.
W okresie I-VI 2022 roku Teknos Polska odnotował wzrost ilości sprzedanych farb, co przełożyło się na 20-procentowy wzrost wartości sprzedaży w stosunku do I półrocza roku 2021. Wysoka dynamika uzyskana została w I kwartale, natomiast II kwartał był nieco gorszy, a dynamika wzrostu sprzedaży wyraźnie zmalała. Na tej podstawie oraz po analizie wskaźników wyprzedzających budownictwa zakłada się tutaj, że w II półroczu tego roku wyniki sprzedaży będą słabsze, co wiąże się ze spowolnieniem w gospodarce i decyzjami konsumenckimi wynikającymi z rosnącej inflacji. Firma nie ma w tym sezonie większych kłopotów z surowcami do produkcji, choć cały czas doświadcza wzrostu cen zaopatrzeniowych.
W marcu br. Grupa Teknos podjęła decyzję o zawieszeniu swojej działalności w Rosji, w związku z rosyjską agresją na Ukrainę. W kwietniu ogłoszono plan kontrolowanego wyjścia z rynku rosyjskiego, a 11 lipca br. sprzedano 100 proc. udziałów w rosyjskim podmiocie – Teknos OOO. Firma działała w Rosji od 2005 roku prowadząc biuro w Moskwie, a od czerwca 2015 roku również zakład produkcyjny w Petersburgu. Od lipca przeszły one wraz z pracownikami w ręce nowych właścicieli.
To smutny i zarazem wyjątkowy moment w historii Teknos. Było to jedyne możliwe rozwiązanie na zapewnienie ciągłości funkcjonowania dla naszych pracowników. Życzę nowym właścicielom powodzenia w prowadzeniu biznesu, wspieranego przez wiedzę i doświadczenie naszego rosyjskiego zespołu. – powiedziała Paula Salastie, dyrektor generalny Teknos i właścicielka Grupy Teknos.
Tagi
farby przemysłowePaula Salastieprognoza II półroczerynk rosyjskisprzedaż fabrykiTeknoswyniki 2022wyniki finansoweZobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".