Dla Teknosa 2021 r. był pełen trudności, mimo to spółka zakończyła sezon ze wzrostem. Bieżący rok zaczął się od dużych wyzwań.
Teknos, dostawca farb i lakierów m.in. do stolarki otworowej w tym roku przede wszystkim skupia się na osiągnięciu rentowności. Firma, tak jak wiele innych na rynku, mierzy się z wieloma trudnościami, takimi jak wysoki wzrost cen, dostępność surowców i rosnące koszty energii. Dlatego, jak przyznaje Teknos, rentowność w działalności musi być teraz w centrum uwagi. Ponadto producent farb wyznaczył sobie cel, by się rozwijać, dla firmy szczególnie ważny jest tu rynek azjatycki.
Na obecną działalność firmy z pewnością wpływa decyzja z kwietnia tego roku, by stopniowo wycofywać się z działalności z Rosji. Teknos nie tylko zamknął biuro handlowe w Federacji Rosyjskiej, ale także zrezygnował z produkcji w tym kraju. Zakład produkcyjny w Sankt Petersburgu został zbudowany zaledwie kilka lat temu, w 2014 r. Teknos informował pod koniec kwietnia, że szuka podmiotu, który mógłby kontynuować działalność fabryki. Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.
Teknos podsumował także dane handlowe z minionego roku. Firma osiągnęła sprzedaż netto w wysokości 419 mln euro. Jest to wynik o 9 proc. wyższy w stosunku do 2020 r. Z kolei wartość wskaźnika EBITDA wyniosła 26 mln euro. Przedsiębiorstwo jest zadowolone z wyników, bo udało się je osiągnąć w okresie, gdy występowały braki w dostępności surowców, wzrost cen i wciąż dotkliwa pandemia. Jako jedno z ważniejszych wydarzeń w minionym roku było dla firmy otwarcie w Polsce nowego biura. To pierwsza placówka w Teknosie, która, według firmy jest „w pełni hybrydowa” i zaprojektowana tak, by pracownicy dobrze się w niej czuli. Uwzględniona zostały tu także aspekty środowiskowe. O nowym biurze w Warszawie można przeczytać TUTAJ.
Zobacz również
Dobra passa Oknoplastu na rynku francuskim
Po dobrych informacjach z Ochmanowa na temat bieżącej sprzedaży, po sukcesach we włoskim programie renowacji budynków, dobre wieści płyną też z rynku francuskiego. Tamtejszy oddział małopolskiej spółki wciąż notuje dobre wyniki sprzedażowe oraz rozbudowuje sieć partnerów Premium.
Bezpieczeństwo Pożarowe 4.0 od Mercora
Grupa Mercor, lider segmentu biernych zabezpieczeń przeciwpożarowych, m.in. drzwi i klap dachowych, osiągnął w I kwartale br. przychody w wysokości niemal 137 mln zł i było to o 47 proc więcej niż w I kwartale 2021. Jeszcze lepszy i to aż o 222 proc. był wynik EBIT.
Włosi polubili plastikowe okna
W 2021 r. we Włoszech wzrosło o 16 proc. zużycie PCW w budownictwie. Ten wynik to wzrost popytu na plastikowe okna i drzwi.