Targi PSB coraz popularniejsze

Red.: MR |Data publikacji: 2019-03-06

W dniach od 5 do 6 marca w Kielcach już po raz siedemnasty odbywają się targi Polskich Składów Budowlanych (PSB). To miejsce, w którym licznie reprezentowana była m.in. branża stolarki otworowej, przede wszystkim drzwi. Targi z pewnością można porównać pod względem frekwencji do dużych imprez wystawienniczych, takich jak Budma, choć ich charakter jest zupełnie inny.

Targi PSB są wystawą, która może zaskakiwać rozmachem. W bezpośrednim porównaniu do Budmy, czyli największej imprezy budowlanej w Polsce, okazuje się, że niewiele jej ustępuje. Przede wszystkim są tu stoiska niemal większości firm liczących się w branży budowlanej.

Z branży stolarki swoje stoiska miały firmy Velux, Fakro, Kronmat oraz Doorpol, KR Center, Perfectdoor, Pol-Skone, Porta, Classen, Vivento, Voster, Hörmann, Invado oraz Wiśniowski. Jeśli chodzi o dostawców komponentów, to przede wszystkim można był znaleźć wielu przedstawicieli chemii budowlanej, takich jak: Akzo Nobel, Dragon, Kabe, Bostik, Lakma, Soudal, Selena czy Sika. Pojawiło się stoisko Effectora, a także wielu firm oferujących zamocowania, jak Fischer, Klimas Wkręt-met, Kölner czy Profix. Poza tym z grupy akcesoria można było odwiedzić stoiska firm Lob, Domino, Gamet, a także Gardinia, Kuchinox, Metabo czy Stanley Black & Decker. Jak widać, targi zupełnie nie przypominają imprez lokalnych, gdzie wystawiają się małe firmy producenckie. Tutaj obecni są przedstawiciele dużych firm, którzy mają przygotowaną ofertę dla dilerów – przedstawicieli sklepów z Grupy PSB.

Idea targów polega na tym, że w roli wystawców występują dostawcy materiałów budowlanych, a gośćmi są przedstawiciele sklepów z Grupy PSB. Obie strony związane umowami z PSB spotykają się w jednym miejscu, by nawiązać relacje biznesowe. Dlatego wystawcy raczej rzadko prezentują w swoich stoiskach najnowsze rozwiązania produktowe czy starają się imponować atrakcyjnością stoiska. Tu nie o to chodzi. Liczy się atrakcyjna oferta handlowa. Firmy już przed targami umawiają się na spotkania, wyznaczają sobie godzinę i dzień. Dla dilerów, w tych dwóch dniach są przygotowane atrakcyjne oferty, stąd duża atrakcyjność targów. Firmy handlowe zawierają tu kontrakty na nowy sezon.

W tym roku prezentowało się 350 wystawców, natomiast PSB podliczyło, że w targach uczestnictwo zapowiedziało ok. 5,4 tys. osób. Kontrakty, które zawierane są między firmami a handlowcami zapisywane są na bieżąco w systemie, dlatego PSB ma aktualną informację, jakie są wartości umów. Po pierwszym dniu targów wiadomo było, że kwota jest wysoka. Przypomnijmy, że w minionym roku zawarte były umowy o wartości 374 mln zł., natomiast wystawę odwiedziło ok. 5 tys. osób.

Zobacz również

IFN inwestuje w e-commerce

IFN inwestuje w e-commerce

Austriacki koncern IFN (właściciel m.in. marki Internorm) przejał pakiet większościowy duńskiej firmy Skanva Group, która zajmuje się sprzedażą online stolarki w Danii, Norwegii i Islandii. To kolejny dowód ma to, że branża stolarki inwestuje coraz więcej w e-commerce.

Na rynku farb od maja widać ożywienie

Na rynku farb od maja widać ożywienie

Europejski rynek farb i lakierów notuje od maja tego roku ożywienie. Jednak wciąż trudna jest sytuacja w segmencie farb przemysłowych.

Koszaliński PUF zamknięty przez koronawirusa!

Koszaliński PUF zamknięty przez koronawirusa!

W zakładzie Grupy Q4Windows, produkującym okna i drzwi pvc, wykryto koronawirusa już u kilkunastu pracowników. Sanepid zdecydował o kwarantannie, poddaniu badaniom wszystkich pracowników i podjął decyzję o zamknięciu zakładu.

1