Zarządzanie zasobami ludzkimi – sukces biznesu, to coś więcej niż strategia i sprawność operacyjna
Jak radzić sobie z różnorodnością pokoleniową, skutecznie rekrutować talenty i wdrażać efektywne procesy onboardingu? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w najnowszym felietonie Zbigniewa Mendla.
Czytaj dalejCzy i kiedy klient staje się petentem?
W dzisiejszym konkurencyjnym świecie biznesu wydawałoby się, że troska o klienta jest priorytetem dla każdej szanującej się firmy. Czy rzeczywiście tak jest? O tym w swoimi felietonie pisze dr Zbigniew Mendel.
Czytaj dalejZarządzanie to nie ogórki – miękkie nie znaczy gorsze
Nie zawsze właściwa waga jest przywiązywana do miękkich aspektów zarządzania, czyli szeroko rozumianego HR. Temu zagadnieniu poświęcony jest felieton Zbigniewa Mendla.
Czytaj dalejGdy wiele idzie źle, poszukaj, dokąd możesz pójść
Wbrew werbalnym wypowiedziom wielu uczestników publicznego dyskursu lansującym tezę, że w naszej rzeczywistości gospodarczej widoczne są już pierwsze symptomy poprawy,…
Czytaj dalejNie jest za późno…
W mijającym tygodniu, sfinalizowałem planowaną od dawna wymianę drzwi wejściowych do domu, zamieniając sprawne, mające dwie dekady drzwi antywłamaniowe renomowanego producenta, na nowe odpowiadające nowym parametrom i czasom. Felieton dr. Zbigniewa Mendla.
Czytaj dalejKryzys to czas podciągania biznesowych taborów
Jak mawiał Albert Schwietzer: „[…] na pytanie, czy jestem pesymistą czy optymistą, odpowiadam, że moja wiedza jest pesymistyczna, ale moja chęć i nadzieje są optymistyczne […]”. O kluczowych zadaniach na czas kryzysu dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie.
Czytaj dalejUwaga na należności !
Barbara Kamińska, dyrektor działu oceny ryzyka w Coface Polska potwierdza bardzo trudną sytuację płynnościową w budowlance. W I kwartale br. 30 proc. zgłoszeń przeterminowanych należności w ujęciu wartościowym pochodziło właśnie z branży budowlanej.
Czytaj dalejMarka jako uniwersalne panaceum?
W tym czasie szczególnego znaczenia nabierają słowa Hector’a Laing’a (1923 – 2010), współtwórcy United Biscuits„[…] maszyny się zużywają. Samochody rdzewieją. Ludzie umierają. Żyją tylko marki […]”. Dr Zbigniew Mendel o znaczeniu i przyszłości marek.
Czytaj dalej