Marketing w trudnych czasach

Marketing w trudnych czasach

Gdy nadchodzi kryzys, większość firm wprowadza program oszczędnościowy, który zazwyczaj zaczyna się od cięć w marketingu. Jednak historia wielu przedsiębiorstw udowadnia, że reklama w takim okresie może przynieść wysokie plony. Zatem wydawać na marketing czy na nim oszczędzać?

Czytaj dalej
Jak pływanie bez majtek

Jak pływanie bez majtek

Zbigniew Mendel, były szef Gerdy i Izotermu, przyjął zaproszenie do wywiadu dla nas. Bardzo klarownie mówi w nim o przyczynach obecnego kryzysu, o sposobach działania w tych warunkach, ale też o perspektywie wyjścia z tego kryzysu.

Czytaj dalej
Czy naszym zmartwieniem jest tylko inflacja?

Czy naszym zmartwieniem jest tylko inflacja?

W dyskusjach dominuje kwestia tempa otwierania sparaliżowanej gospodarki, a szerzej życia publicznego, zatrudnienia/bezrobocia oraz inflacji. Generalnie spodziewamy się dużej presji inflacyjnej, której skutki uderzą w zachowania i preferencje konsumentów oraz niestety oszczędności.

Czytaj dalej
Złe wiadomości z banków

Złe wiadomości z banków

Najnowsze badanie wśród banków potwierdza, że z obecnego kryzysu będziemy wychodzić znacznie dłużej niż większość z nas myśli. Perspektywa roku 2022 – jako opcja zero, czyli dojścia do punktu wyjścia z roku 2019 – wydaje się być przejawem realizmu.

Czytaj dalej
Koronawirus: trzy scenariusze dla przedsiębiorców

Koronawirus: trzy scenariusze dla przedsiębiorców

Koronawirus od pewnego czasu paraliżuje nie tylko życie publiczne, ale także dużą część gospodarki. Jak reagować na tę sytuację mają przedsiębiorcy? Oto trzy prognozy uzależnione od tego, kiedy wszystko wróci  do normy.

Czytaj dalej
Kryzys w firmie budowlanej. Część II: Na co masz wpływ?

Kryzys w firmie budowlanej. Część II: Na co masz wpływ?

„Świat nie musi się skończyć” – przekonuje Wojtek Stanowski, właściciel debesto.com. W pierwszej części felietonu pisał o szansach dla firm budowlanych, które niesie kryzys. Teraz nadszedł czas, by opisać sprawy na które mamy wpływ w kryzysie.

Czytaj dalej
Kryzys w firmie budowlanej. Część I: Jakie przynosi szanse?

Kryzys w firmie budowlanej. Część I: Jakie przynosi szanse?

„Świat nie musi się skończyć” – przekonuje Wojtek Stanowski, właściciel debesto.com. W swoim dwuczęściowym felietonie pisze o szansach dla firm budowlanych, które niesie kryzys oraz o sprawach, na które mamy wpływ. 

Czytaj dalej
Kurzarbeit – niemiecki sposób na utrzymanie miejsc pracy w kryzysie

Kurzarbeit – niemiecki sposób na utrzymanie miejsc pracy w kryzysie

Kurzarbeit to niemiecki system skróconego czasu pracy. Jego celem jest zapewnienie pracownikom wynagrodzenia i utrzymania miejsc pracy w czasie kryzysu. A takim kryzysem jest bez wątpienia pandemia koronawirusa.

Czytaj dalej