Między dobrostanem pracowników a „kulturą wysokiej wydajności”
Czy strategia Nestlé „Fuel for Growth” oznacza koniec prymatu dobrostanu pracowników, czy raczej próbę znalezienia nowej równowagi między wynikami a ludźmi? Jakie wnioski z tego sporu mogą wyciągnąć polskie firmy i menedżerowie? O tym w swoim felietonie pisze dr Zbigniew Mendel.
Czytaj dalejProduktywność: cezury, mity i priorytety
W trakcie ostatniego OFS w Łodzi, w toku swojego wystąpienia dr Zbigniew Mendel postawił tezę, że właśnie przywołana produktywność, to jedno z kluczowych wyzwań polskiego biznesu, zwłaszcza w odniesieniu do rodzimego sektora MŚP.
Czytaj dalejIndie czy Chiny – kto zdominuje przyszłość Europy?
Felieton dr. Zbigniewa Mendla o rywalizacji Chin i Indii oraz jej konsekwencjach dla Europy. Czy „Stary Kontynent” uniknie marginalizacji?
Czytaj dalejWinna koniunktura czy struktura?
Dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie pokazuje, że kryzys to nie tylko dekoniunktura, ale przede wszystkim efekt błędów strukturalnych i strategicznych.
Czytaj dalejKomunikacja w sytuacji kryzysowej – co efektywniejsze: strategia strusia czy pawia?
Jakie znaczenie ma komunikacja w sytuacjach kryzysowych? Czy strategia „strusia” lub „pawia” sprawdza się w realiach zarządzania firmą? W swoim felietonie dr Zbigniew Mendel wskazuje błędy, wyzwania i skuteczne rozwiązania w komunikacji kryzysowej.
Czytaj dalejDiabolizacja i dediabolizacja w biznesie: między uproszczeniem a rzeczywistością
W swoim felietonie dr Zbigniew Mendel analizuje uproszczenia, które zubażają debatę gospodarczą i podpowiada, jak zastąpić je konstruktywnym pragmatyzmem.
Czytaj dalejByć jak Ferrari: siła marki, efekt skali czy czas na nowe podejście?
Czy lepiej być marką premium jak Ferrari, czy postawić na efekt skali? W najnowszym felietonie dr. Zbigniewa Mendla o wyborach strategicznych w biznesie i zmianach, które redefiniują podejście do marki, kosztów i konkurencji.
Czytaj dalejFeedback w biznesie – informacja zwrotna czy poprawna?
W swoimi felietonie dr Zbigniew Mendel przygląda się roli feedbacku w środowisku biznesowym: jego jakości, wpływowi na kulturę organizacyjną i temu, dlaczego prawda – nawet niewygodna – powinna zawsze wygrywać z poprawnością polityczną.
Czytaj dalej






