Zarządzanie zasobami ludzkimi – sukces biznesu, to coś więcej niż strategia i sprawność operacyjna

Zarządzanie zasobami ludzkimi – sukces biznesu, to coś więcej niż strategia i sprawność operacyjna

Jak radzić sobie z różnorodnością pokoleniową, skutecznie rekrutować talenty i wdrażać efektywne procesy onboardingu? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w najnowszym felietonie Zbigniewa Mendla.

Czytaj dalej
Czy i kiedy klient staje się petentem?

Czy i kiedy klient staje się petentem?

W dzisiejszym konkurencyjnym świecie biznesu wydawałoby się, że troska o klienta jest priorytetem dla każdej szanującej się firmy. Czy rzeczywiście tak jest? O tym w swoimi felietonie pisze dr Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej
BAU 2025 na horyzoncie. Nasze wrażenia z przedtargowej konferencji

BAU 2025 na horyzoncie. Nasze wrażenia z przedtargowej konferencji

Siódmego listopada w Monachium w dość posępnych nastrojach odbyła się konferencja prasowa przed zbliżającymi się targami BAU. Najważniesze wnioski i zapowiedź targów.

Czytaj dalej
Gdy wiele idzie źle, poszukaj, dokąd możesz pójść

Gdy wiele idzie źle, poszukaj, dokąd możesz pójść

Wbrew werbalnym wypowiedziom wielu uczestników publicznego dyskursu lansującym tezę, że w naszej rzeczywistości gospodarczej widoczne są już pierwsze symptomy poprawy,…

Czytaj dalej
Nie jest za późno…

Nie jest za późno…

W mijającym tygodniu, sfinalizowałem planowaną od dawna wymianę drzwi wejściowych do domu, zamieniając sprawne, mające dwie dekady drzwi antywłamaniowe renomowanego producenta, na nowe odpowiadające nowym parametrom i czasom. Felieton dr. Zbigniewa Mendla.

Czytaj dalej
Kryzys to czas podciągania biznesowych taborów

Kryzys to czas podciągania biznesowych taborów

Jak mawiał Albert Schwietzer: „[…] na pytanie, czy jestem pesymistą czy optymistą, odpowiadam, że moja wiedza jest pesymistyczna, ale moja chęć i nadzieje są optymistyczne […]”. O kluczowych zadaniach na czas kryzysu dr Zbigniew Mendel w swoim felietonie.

Czytaj dalej
Marka jako uniwersalne panaceum?

Marka jako uniwersalne panaceum?

W tym czasie szczególnego znaczenia nabierają słowa Hector’a Laing’a (1923 – 2010), współtwórcy United Biscuits„[…] maszyny się zużywają. Samochody rdzewieją. Ludzie umierają. Żyją tylko marki […]”. Dr Zbigniew Mendel o znaczeniu i przyszłości marek.

Czytaj dalej
Między kryzysem, a zachłannością – czyli droga do racjonalności

Między kryzysem, a zachłannością – czyli droga do racjonalności

Presja inflacyjna i wzrost kosztów utrzymania stały się codziennością dla konsumentów. Jednak czy maksymalizacja zysków przyniesie korzyści biznesowi? O tym w swoim felietonie pisze Zbigniew Mendel.

Czytaj dalej