Szwedzki Bergs chce rozwijać sprzedaż w Polsce

Autor: |Data publikacji:

Bergs poinformował o wynikach za półrocze, a jednocześnie zaprezentował plany rozwoju w Polsce.

Szwedzka spółka Bergs, specjalizująca się w produkcji m.in. stolarki drewnianej, poinformowała o wynikach z pierwszego półrocza. Szczególnie w drugim kwartale odczuła pogarszającą się sytuację na rynku budowlanym. Negatywny trend widoczny był na rynku szwedzkim, gdzie aktywność w nowym budownictwie, ale i remontowym znacząco spadła. Jednocześnie spółka informuje, że poziom zamówień i wolumen sprzedaży w segmencie okien i drzwi są na dobrym poziomie. Do Bergs należy m.in. polski producent stolarki Pinus, z siedzibą w Skarbimierzu.

Foto: Pinus

Firma poinformowała, że sprzedaż netto w okresie od stycznia do końca czerwca wyniosła 1,5 mld koron szwedzkich (ok. 574 mln zł) w stosunku do 1,91 mld koron szwedzkich (ok. 730 mln zł) w roku 2022. Jednocześnie spółka przyznaje, że w tym okresie odnotowała wyższy wolumen sprzedaży w segmencie okien i drzwi. Natomiast zysk był stratą w wysokości 58 mln koron szwedzkich (ok. 22 mln zł) w stosunku do zysku 216 mln koron szwedzkich (ok. 82 mln zł) w roku 2022. Jeśli chodzi o wskaźnik EBITDA to w pierwszym półroczu tego roku wyniósł 18 mln koron szwedzkich (ok. 6,8 mln zł) w stosunku do 255 mln koron szwedzkich (ok. 97 mln zł) rok wcześniej.

Plany rozwoju Bergs w Polsce

Mimo spadającej aktywności budowlanej, firma informuje o stałym wzroście w segmencie okien i drzwi. Jednocześnie portfel zamówień, jak informuje Bergs, na jesień jest zadowalający. Spółka planuje otworzyć swoje pierwsze salony sprzedaży w Polsce. Będą to placówki w Warszawie i w Sopocie, otwarcie planowane jest w zimie tego roku.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".