Bergs poinformował o wynikach za półrocze, a jednocześnie zaprezentował plany rozwoju w Polsce.
Szwedzka spółka Bergs, specjalizująca się w produkcji m.in. stolarki drewnianej, poinformowała o wynikach z pierwszego półrocza. Szczególnie w drugim kwartale odczuła pogarszającą się sytuację na rynku budowlanym. Negatywny trend widoczny był na rynku szwedzkim, gdzie aktywność w nowym budownictwie, ale i remontowym znacząco spadła. Jednocześnie spółka informuje, że poziom zamówień i wolumen sprzedaży w segmencie okien i drzwi są na dobrym poziomie. Do Bergs należy m.in. polski producent stolarki Pinus, z siedzibą w Skarbimierzu.

Firma poinformowała, że sprzedaż netto w okresie od stycznia do końca czerwca wyniosła 1,5 mld koron szwedzkich (ok. 574 mln zł) w stosunku do 1,91 mld koron szwedzkich (ok. 730 mln zł) w roku 2022. Jednocześnie spółka przyznaje, że w tym okresie odnotowała wyższy wolumen sprzedaży w segmencie okien i drzwi. Natomiast zysk był stratą w wysokości 58 mln koron szwedzkich (ok. 22 mln zł) w stosunku do zysku 216 mln koron szwedzkich (ok. 82 mln zł) w roku 2022. Jeśli chodzi o wskaźnik EBITDA to w pierwszym półroczu tego roku wyniósł 18 mln koron szwedzkich (ok. 6,8 mln zł) w stosunku do 255 mln koron szwedzkich (ok. 97 mln zł) rok wcześniej.
Plany rozwoju Bergs w Polsce
Mimo spadającej aktywności budowlanej, firma informuje o stałym wzroście w segmencie okien i drzwi. Jednocześnie portfel zamówień, jak informuje Bergs, na jesień jest zadowalający. Spółka planuje otworzyć swoje pierwsze salony sprzedaży w Polsce. Będą to placówki w Warszawie i w Sopocie, otwarcie planowane jest w zimie tego roku.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


