Świetne półrocze w Deceuninck

Autor: |Data publikacji:

Deceuninck podsumował minione półrocze. W tym okresie dostawca systemów z PCW odnotował wzrost sprzedaży na poziomie niemal 40 proc.

Wyniki z pierwsze półrocza dla Deceuninck są rekordowo  wysokie, co sygnalizowaliśmy już TUTAJ. Firma odnotowała sprzedaż na poziomie 404 mln euro w porównaniu do 289,2 mln euro w roku poprzednim. Spółka podliczyła, że jest to wzrost o 39,7 proc. Dane z obecnego półrocza są także wyższe od tych z 2019 r. – wówczas sprzedaż wyniosła 312,5 mln euro. W minionym półroczu wysoki był także wynik EBITDA – jego wartość to 51 mln euro w porównaniu do 27,8 mln euro w pierwszym półroczu 2020 r. i 29,4 mln euro w 2019 r. Jeszcze lepiej wyglądają wyniki, jeśli chodzi o zysk netto, bo w tym roku wyniósł on 20,6 mln euro. Rok wcześniej Deceuninck zanotował stratę w  wysokości 3,4 mln euro, a strata w wysokości 1,2 mln euro odnotowana była także w 2019 r.

Deceuninck poinformował, jak kształtowała się sprzedaż w zależności od regionu. Najwyższa była w Europie – wyniosła 200,9 mln euro w porównaniu do 147 mln w roku poprzednim. W Ameryce Północnej wartość sprzedaży wyniosła w pierwszym półroczu obecnego roku 90,7 mln euro w stosunku do 73,9 mln w ub. roku. W Turcji i w tzw. krajach wschodzących sprzedaż wyniosła 112,3 mln euro w porównaniu do 68,4 mln.

Budynek z oknami w systemie Elegant firmy Deceuninck.

Spółka wyjaśnia, że motorem napędzającym sprzedaż był duży rozwój budownictwa na wszystkich rynkach. Inwestorzy odkładali pieniądze przeznaczone na wypoczynek i różne przyjemności, a przeznaczali je na remonty. Widać było także duży wzrost w nowym budownictwie, szczególnie jednorodzinnym. Deceuninck zauważył, że na dobrą koniunkturę wpłynęło przede wszystkim ponowne otwarcie gospodarki po okresie obostrzeń oraz wzrost liczby zaszczepionych ludzi.  

Francis Van Eeckhout, prezes Deceuninck komentuje:

Jestem niezmiernie zadowolony z naszej działalności w pierwszej połowie tego roku. Pomimo ograniczonych dostaw surowców, udało nam się osiągnąć duży wzrost wolumenu na wszystkich rynkach, na których pracujemy. Jednak ze względu na szczególnie duży popyt w połączeniu z niedoborem surowców nie zawsze byliśmy w stanie dotrzymać warunków dostaw do klientów, nad czym głęboko ubolewamy. Dodatkowo, aby uniknąć przestojów w produkcji i dalszych opóźnień w dostawach, musieliśmy z miesiąca na miesiąc akceptować wyższe ceny zakupu surowców, co z kolein zmusiło nas do kilkukrotnego podnoszenia cen. W przyszłości możemy być zmuszeni do dalszego podnoszenia cen w celu ochrony naszych marż lub przywrócenia ich na niektórych rynkach, na których z opóźnieniem przerzuciliśmy wyższe ceny surowców. Jednocześnie będziemy nadal dokładać wszelkich starań, aby zapewnić naszym klientom najlepszą obsługę.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".