Wobec spowolnienia aktywności budowlanej na rynku polskim centrala Aluprofu zapowiada bardziej intensywne poszukiwanie swoich szans na rynkach zagranicznych. Przejawem tych działań są plany związane m.in. z rynkiem rumuńskim, ale też z rynkami azjatyckimi.
Dynamicznie rozwija się rumuński oddział polskiego systemodawcy z Bielska-Białej. Jak poinformował Hubert Nuckowski, szef tego oddziału, sprzedaż jego firmy na rynku rumuńskim przekroczy w tym roku próg 18 mln euro, a wobec 13 mln euro sprzedaży w roku 2021 oznacza to wzrost o niemal 40 proc. Wzrost odnotowano zarówno w wartości sprzedaży, jak i w ilości sprzedanych profili polskiego systemodawcy.
W prognozach na nadchodzący sezon Nuckowski jest już bardzo ostrożny i zapowiada wyniki sprzedażowe zbliżone do tych z lat ubiegłych. Przypomnijmy, że centrala Aluprofu planuje na 2023 rok 6-procentowy spadek wartości sprzedaży, a to oznacza, że gdyby oddział rumuński utrzymał poziom z roku mijającego, wówczas poczytane to było za duży sukces. Sukcesem roku 2022 było wprowadzenie do Rumunii nowych produktów, systemów i rozwiązań Aluprofu takich, jak energooszczędny system okienny MB-86N oraz system premium do pergoli bioklimatycznych MB-OpenSky 140. Na sezon 2023 planowane jest tu wdrażanie kolejnych systemów energooszczędnych oraz bogaty program edukacyjno-szkoleniowy dla rumuńskich partnerów.
W grudniu Aluprof odnotował również sukces w Wietnamie, gdzie w siedzibie swojej partnerskiej firmy BRC otworzono firmowy showroom o powierzchni 150 mkw. Dotychczas poza Polską ekspozycje takie funkcjonowały jedynie w Czechach i Wielkiej Brytanii. Wietnamska wystawa dostępna dla klientów z całej Azji, prezentuje najnowsze rozwiązania Aluprofu, a wśród nich MB-104 Passive, MB-77 HS czy MB-86 Fold Line. Aluprof określa rynek wietnamski jako bardzo perspektywiczny dla siebie, a tamtejszy showroom jest dobrą wizytówką możliwości polskich systemów architektonicznych.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".