Sukcesy Aluprofu na rynkach zagranicznych

Autor: |Data publikacji:

Wobec spowolnienia aktywności budowlanej na rynku polskim centrala Aluprofu zapowiada bardziej intensywne poszukiwanie swoich szans na rynkach zagranicznych. Przejawem tych działań są plany związane m.in. z rynkiem rumuńskim, ale też z rynkami azjatyckimi.

Showroom Aluprof w Czechach

Dynamicznie rozwija się rumuński oddział polskiego systemodawcy z Bielska-Białej. Jak poinformował Hubert Nuckowski, szef tego oddziału, sprzedaż jego firmy na rynku rumuńskim przekroczy w tym roku próg 18 mln euro, a wobec 13 mln euro sprzedaży w roku 2021 oznacza to wzrost o niemal 40 proc. Wzrost odnotowano zarówno w wartości sprzedaży, jak i w ilości sprzedanych profili polskiego systemodawcy.

W prognozach na nadchodzący sezon Nuckowski jest już bardzo ostrożny i zapowiada wyniki sprzedażowe zbliżone do tych z lat ubiegłych. Przypomnijmy, że centrala Aluprofu planuje na 2023 rok 6-procentowy spadek wartości sprzedaży, a to oznacza, że gdyby oddział rumuński utrzymał poziom z roku mijającego, wówczas poczytane to było za duży sukces. Sukcesem roku 2022 było wprowadzenie do Rumunii nowych produktów, systemów i rozwiązań Aluprofu takich, jak energooszczędny system okienny MB-86N oraz system premium do pergoli bioklimatycznych MB-OpenSky 140. Na sezon 2023 planowane jest tu wdrażanie kolejnych systemów energooszczędnych oraz bogaty program edukacyjno-szkoleniowy dla rumuńskich partnerów.

W grudniu Aluprof odnotował również sukces w Wietnamie, gdzie w siedzibie swojej partnerskiej firmy BRC otworzono firmowy showroom o powierzchni 150 mkw. Dotychczas poza Polską ekspozycje takie funkcjonowały jedynie w Czechach i Wielkiej Brytanii. Wietnamska wystawa dostępna dla klientów z całej Azji, prezentuje najnowsze rozwiązania Aluprofu, a wśród nich MB-104 Passive, MB-77 HS czy MB-86 Fold Line. Aluprof określa rynek wietnamski jako bardzo perspektywiczny dla siebie, a tamtejszy showroom jest dobrą wizytówką możliwości polskich systemów architektonicznych.

Zobacz również

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

„Czyste Powietrze” winne miliony złotych. Wykonawcy protestują

Fala protestów w związku z nierozliczonymi umowami w ramach programu „Czyste Powietrze”. Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zalega z wypłatami pojedynczym firmom nawet po kilkadziesiąt milionów złotych.

Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025

Forum Webinar 2025 #1 – poznaj nowości na sezon 2025

Już 15 maja pierwsze w tym roku spotkanie online w ramach Forum Webinar. Wydarzenie będzie poświęcone prezentacji nowości produktowych przygotowanych przez dostawców i producentów na sezon 2025.

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.