Wobec spowolnienia aktywności budowlanej na rynku polskim centrala Aluprofu zapowiada bardziej intensywne poszukiwanie swoich szans na rynkach zagranicznych. Przejawem tych działań są plany związane m.in. z rynkiem rumuńskim, ale też z rynkami azjatyckimi.

Dynamicznie rozwija się rumuński oddział polskiego systemodawcy z Bielska-Białej. Jak poinformował Hubert Nuckowski, szef tego oddziału, sprzedaż jego firmy na rynku rumuńskim przekroczy w tym roku próg 18 mln euro, a wobec 13 mln euro sprzedaży w roku 2021 oznacza to wzrost o niemal 40 proc. Wzrost odnotowano zarówno w wartości sprzedaży, jak i w ilości sprzedanych profili polskiego systemodawcy.
W prognozach na nadchodzący sezon Nuckowski jest już bardzo ostrożny i zapowiada wyniki sprzedażowe zbliżone do tych z lat ubiegłych. Przypomnijmy, że centrala Aluprofu planuje na 2023 rok 6-procentowy spadek wartości sprzedaży, a to oznacza, że gdyby oddział rumuński utrzymał poziom z roku mijającego, wówczas poczytane to było za duży sukces. Sukcesem roku 2022 było wprowadzenie do Rumunii nowych produktów, systemów i rozwiązań Aluprofu takich, jak energooszczędny system okienny MB-86N oraz system premium do pergoli bioklimatycznych MB-OpenSky 140. Na sezon 2023 planowane jest tu wdrażanie kolejnych systemów energooszczędnych oraz bogaty program edukacyjno-szkoleniowy dla rumuńskich partnerów.
W grudniu Aluprof odnotował również sukces w Wietnamie, gdzie w siedzibie swojej partnerskiej firmy BRC otworzono firmowy showroom o powierzchni 150 mkw. Dotychczas poza Polską ekspozycje takie funkcjonowały jedynie w Czechach i Wielkiej Brytanii. Wietnamska wystawa dostępna dla klientów z całej Azji, prezentuje najnowsze rozwiązania Aluprofu, a wśród nich MB-104 Passive, MB-77 HS czy MB-86 Fold Line. Aluprof określa rynek wietnamski jako bardzo perspektywiczny dla siebie, a tamtejszy showroom jest dobrą wizytówką możliwości polskich systemów architektonicznych.
Zobacz również
Grupa Master otwiera nową siedzibę Master Polska w Imielinie
15 lipca 2025 r. miało miejsce oficjalne otwarcie nowej siedziby Master Polska, polskiej filii Grupy Master, światowego lidera w branży projektowania i produkcji akcesoriów do stolarki aluminiowej. [Multipublikacja]
Bogdański i Wiśniowski wspierają Sandecję, Abakus i Premium Grodzki sponsorami podlaskiego sportu
Przez lata branża stolarki była mecenasem sportu, szczególnie lokalnego i nie inaczej jest w nowo rozpoczynającym się sezonie. W ostatnim czasie umowy sponsoringowe podpisały Abakus, Bogdański, Premium Grodzki oraz Wiśniowski.
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – ruszyła sprzedaż biletów!
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 odbędzie się w dniach 15–16 października 2025 w Hotelu Vienna House Andel`s Łódź. Serdecznie zachęcamy do wzięcia udziału w tym wydarzeniu.