Stolbud wraca na dobre!

Autor: |Data publikacji:

Potwierdziły się nasze informacje z ubiegłego roku – Stolbud powraca na rynek jako marka stolarki. Powołana pod koniec ubiegłego roku firma Stolbud sp. z o.o. właśnie uruchamia w Białobrzegach w woj. mazowieckim nowy zakład produkcyjny.

O powrocie marki Stolbud do świata stolarki otworowej pisaliśmy pod koniec 2020 roku w artykule pt. „Stolbud – reaktywacja!”. Wielkie zmiany zostały zapowiedziane wówczas na odświeżonej stronie www.stolbud.pl. Jak się okazało, nowym właścicielem marki został były dystrybutor Stolbudu Włoszczowa.

Marek Kawecki, przedstawiciel firmy Stolbud sp. z o.o.:

Na początku naszej przygody z oknami rozpoczęliśmy współpracę ze Stolbudem Włoszczowa S.A. W tym czasie byliśmy jednym z największych dystrybutorów w woj. mazowieckim, generując kilkumilionowe obroty, sprzedając głównie stolarkę drewnianą. Gdy w 2019 r. Stolbud Włoszczowa S.A. ogłosił zakończenie działalności, z dnia na dzień straciliśmy dostawcę okien. Mieliśmy punkty sprzedaży, wiedzę i ludzi, ale straciliśmy produkt. Dlatego postanowiliśmy sami rozpocząć produkcję okien – tym razem aluminiowych, a w międzyczasie rozpoczęliśmy starania mające na celu zakup marki „Stolbud” od Stolbudu Włoszczowa SA.

Produkcja ślusarki aluminiowej odbywała się pod marką Barilo. Jak poinformowali nas przedstawiciele firmy, w 2019 r., czyli pierwszym roku działalności, wypracowano sprzedaż na poziomie 1,2 mln zł. W kolejnym udało się znacznie poprawić ten wynik – 2020 r. zakończył się sprzedażą na poziomie ponad 5 mln zł. Udało się też pod koniec ubiegłego roku sfinalizować ostatecznie zakup słynnej marki stolarki.  

Marek Kawecki, przedstawiciel firmy Stolbud Sp. z o.o.:

Jeszcze w grudniu 2020 założyliśmy spółkę Stolbud Sp. z o.o., która w naturalny sposób przejęła firmę Barilo i jej klientów. Aktualnie Barilo funkcjonuje jako marka Stolbudu. Na początku roku zakupiliśmy ziemię pod Białobrzegami, gdzie rozpoczęliśmy remont hali produkcyjnej.

Firma właśnie kończy przeprowadzkę do nowego zakładu. W hali produkcyjnej o powierzchni 1200 mkw. wytwarzane będą okna i drzwi aluminiowe. W tym celu spółka Stolbud zakupiła maszyny firm Petrici oraz Gema. Firma zapowiada, że pierwsze okna i drzwi opuszczą fabrykę jeszcze w tym miesiącu.

Stolbud Sp. z o.o. nie będzie jedynie sprzedawać ślusarkę aluminiową. Firmie udało się nawiązać strategiczną współpracę z dwoma producentami, dzięki której produkcja okien drewnianych (w tym drewniano-aluminiowych) oraz stolarki PCW zlecają swoim partnerom. Stolbud Sp. z o.o. ma bardzo ambitne plany na ten rok. Firma zakłada sprzedaż ślusarki aluminiowej na poziomie ok 10 mln zł.

Marek Kawecki, przedstawiciel firmy Stolbud sp. z o.o.:

Na koniec 2021 r. planujemy podwoić sprzedaż samej stolarki aluminiowej. Na tym etapie roku wyprzedzamy plany sprzedażowe. Sprzedaż drewna i PCW stanowi poszerzenie oferty w stosunku do roku ubiegłego i na tym etapie jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników.

 

Zobacz również

Targi Window‑Tech Expo, Door‑Tec oraz Glass‑Tech Poland – relacja

Targi Window‑Tech Expo, Door‑Tec oraz Glass‑Tech Poland – relacja

W dniach 3–5 czerwca 2025 roku w halach Ptak Warsaw Expo odbyły się trzy równoległe wydarzenia: Window‑Tech Expo, Door‑Tec oraz Glass‑Tech Poland. Odwiedzający mieli okazję zapoznać się z ofertą kilkudziesięciu wystawców.

Relacja z uroczystego otwarcia showroomu Stalprodukt Zamość

Relacja z uroczystego otwarcia showroomu Stalprodukt Zamość

W czwartek, 5 czerwca 2025 roku, w Zamościu odbyło się uroczyste otwarcie nowego salonu firmowego Stalprodukt Zamość, zlokalizowanego przy ul. Kilińskiego 86. Wydarzenie zgromadziło licznych gości, partnerów biznesowych oraz przedstawicieli mediów.

„Łączymy innowacje, rzemiosło i przyszłość” – relacja z Monter Show 2025

„Łączymy innowacje, rzemiosło i przyszłość” – relacja z Monter Show 2025

Monter Show 2025, które odbyło się w dniach 3-4 czerwca w Hotelu Ostoja w Chobienicach, to trzecia edycja największego wydarzenia branży monterskiej w Polsce, organizowanego przez Stowarzyszenie Monterów Stolarki. Impreza przyciągnęło profesjonalistów, producentów, dystrybutorów oraz młodych adeptów zawodu, tworząc przestrzeń dla innowacji, edukacji i networkingu pod hasłem „Łączymy”.