Stolarka w marketach PSB podrożała o 19 proc.

Red.: |Data publikacji:

Grupa PSB, do której należy jedna z większych sieci marketów budowlanych w Polsce, podała dane o cenach produktów w grudniu 2022 r.

Grupa PSB podliczyła, że w marketach budowlanych należących do sieci, ceny produktów w porównaniu do grudnia 2021 r. wzrosły średnio o 20 proc. Co ciekawe, klienci zobaczyli wyższe ceny nie na wszystkich produktach, bo w dwóch grupach zanotowano spadek cen – to płyty OSB oraz drewno – o 9 proc. W pozostałych grupach produktowych materiały budowlane znacząco podrożały. Jeśli chodzi o stolarkę, to w grudniu 2022 r. była droższa o 17 proc. w porównaniu z ostatnim miesiącem 2021 r. Farby i lakiery zdrożały o 21 proc., a chemia budowlana o 20 proc. Jednak najbardziej ceny wzrosły w przypadku cementu i wapna – o 43 proc. oraz suchej zabudowy – o 37 proc.

PSB porównało także ceny dwunastu miesięcy 2022 r. do analogicznego okresu roku poprzedniego. W tym czasie ceny wzrosły średnio o 25 proc. Tutaj podrożały produkty budowlane we wszystkim grupach. Stolarka była droższa o 19 proc., chemia budowlana również o 19 proc., a farby i lakiery o 18 proc. Natomiast najbardziej ceny wzrosły w przypadku izolacji termicznych (o 42 proc.).

Grupa poinformowała także, że zajęła 135. miejsce w najnowszym rankingu 2000 największych firm w Polsce. Firma z przychodem w wysokości 3,8 mld zł awansowała w stosunku do poprzedniego rankingu o siedem pozycji. Najnowszy ranking uwzględnia dane za 2021 r. i został przygotowany przez redakcję Rzeczpospolitej.

Nagrodę odebrał Piotr Kozina, dyrektor zarządu Grupy PSB Handel

Zobacz również

Defor otworzył nowy magazyn i laboratorium

Defor otworzył nowy magazyn i laboratorium

Defor oficjalnie otworzył w połowie stycznia nowy magazyn i nowe laboratorium. Budowa i wyposażenie obiektów trwało 19 miesięcy.

Paneldoor zwiększył moce produkcyjne

Paneldoor zwiększył moce produkcyjne

Paneldoor podliczył, że w 2022 r. firma zwiększyła produkcję o 13 proc. Udało się to m.in. dzięki większym mocom produkcyjnym.

To nie był zły sezon

To nie był zły sezon

Nastroje w branży nie są wcale złe, bo kolejne podwyżki cen uratowały wyniki finansowe. Nawet producenci drzwi drewnianych informują, że w swoich bilansach odnotują na koniec roku jednocyfrowe wzrosty przychodów.

1