Stolarka w marketach PSB podrożała o 19 proc.

Autor: |Data publikacji:

Grupa PSB, do której należy jedna z większych sieci marketów budowlanych w Polsce, podała dane o cenach produktów w grudniu 2022 r.

Grupa PSB podliczyła, że w marketach budowlanych należących do sieci, ceny produktów w porównaniu do grudnia 2021 r. wzrosły średnio o 20 proc. Co ciekawe, klienci zobaczyli wyższe ceny nie na wszystkich produktach, bo w dwóch grupach zanotowano spadek cen – to płyty OSB oraz drewno – o 9 proc. W pozostałych grupach produktowych materiały budowlane znacząco podrożały. Jeśli chodzi o stolarkę, to w grudniu 2022 r. była droższa o 17 proc. w porównaniu z ostatnim miesiącem 2021 r. Farby i lakiery zdrożały o 21 proc., a chemia budowlana o 20 proc. Jednak najbardziej ceny wzrosły w przypadku cementu i wapna – o 43 proc. oraz suchej zabudowy – o 37 proc.

PSB porównało także ceny dwunastu miesięcy 2022 r. do analogicznego okresu roku poprzedniego. W tym czasie ceny wzrosły średnio o 25 proc. Tutaj podrożały produkty budowlane we wszystkim grupach. Stolarka była droższa o 19 proc., chemia budowlana również o 19 proc., a farby i lakiery o 18 proc. Natomiast najbardziej ceny wzrosły w przypadku izolacji termicznych (o 42 proc.).

Grupa poinformowała także, że zajęła 135. miejsce w najnowszym rankingu 2000 największych firm w Polsce. Firma z przychodem w wysokości 3,8 mld zł awansowała w stosunku do poprzedniego rankingu o siedem pozycji. Najnowszy ranking uwzględnia dane za 2021 r. i został przygotowany przez redakcję Rzeczpospolitej.

Nagrodę odebrał Piotr Kozina, dyrektor zarządu Grupy PSB Handel

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.