Grupa PSB, do której należy jedna z większych sieci marketów budowlanych w Polsce, podała dane o cenach produktów w grudniu 2022 r.
Grupa PSB podliczyła, że w marketach budowlanych należących do sieci, ceny produktów w porównaniu do grudnia 2021 r. wzrosły średnio o 20 proc. Co ciekawe, klienci zobaczyli wyższe ceny nie na wszystkich produktach, bo w dwóch grupach zanotowano spadek cen – to płyty OSB oraz drewno – o 9 proc. W pozostałych grupach produktowych materiały budowlane znacząco podrożały. Jeśli chodzi o stolarkę, to w grudniu 2022 r. była droższa o 17 proc. w porównaniu z ostatnim miesiącem 2021 r. Farby i lakiery zdrożały o 21 proc., a chemia budowlana o 20 proc. Jednak najbardziej ceny wzrosły w przypadku cementu i wapna – o 43 proc. oraz suchej zabudowy – o 37 proc.
PSB porównało także ceny dwunastu miesięcy 2022 r. do analogicznego okresu roku poprzedniego. W tym czasie ceny wzrosły średnio o 25 proc. Tutaj podrożały produkty budowlane we wszystkim grupach. Stolarka była droższa o 19 proc., chemia budowlana również o 19 proc., a farby i lakiery o 18 proc. Natomiast najbardziej ceny wzrosły w przypadku izolacji termicznych (o 42 proc.).
Grupa poinformowała także, że zajęła 135. miejsce w najnowszym rankingu 2000 największych firm w Polsce. Firma z przychodem w wysokości 3,8 mld zł awansowała w stosunku do poprzedniego rankingu o siedem pozycji. Najnowszy ranking uwzględnia dane za 2021 r. i został przygotowany przez redakcję Rzeczpospolitej.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".