Stolarka droższa o 12 proc. w marketach PSB

Red.: |Data publikacji:

Grupa PSB zebrała dane na temat zmian cen w listopadzie tego roku. Materiały budowlane w sklepach należących do sieci zdrożały średnio o 23 proc. w porównaniu do listopada w 2020 r.

PSB podliczyło, że w listopadzie tego roku ceny wzrosły w 20 grupach towarowych średnio o 23 proc. w stosunku do listopada 2020. Jeśli chodzi o stolarkę, czyli przede wszystkim sprzedawane w marketach budowlanych drzwi, to ich cena w listopadzie była wyższa w porównaniu do zeszłego roku o 12 proc. Natomiast najbardziej zdrożały płyty OSB – w tym wypadku za ten produkt klienci musieli zapłacić o 80 proc. więcej niż w zeszłym roku. Z kolei chemia budowlana była droższa o 10 proc., a farby i lakiery o 8 proc.

PSB podliczyło także zmiany cen w okresie od stycznia do listopada tego roku. W tym okresie ceny średnio wzrosły o 11 proc. Stolarka jest droższa o 7 proc. w stosunku do 11 miesięcy 2020 r. Znów największa zmiana jeśli chodzi o ceny jest w grupie płyt OSB. W przypadku tego produktu ceny są wyższe o 56 proc. Z kolei chemia budowlana jest droższa o 5 proc., a za produkty w grupie farby i lakiery klienci płacili o 4 proc. więcej niż w zeszłym roku.

Nowy sklep PSB Mrówka w Brzesku.

W listopadzie Grupa PSB powiększyła się także o kolejne punkty handlowe. W tym miesiącu udało się otworzyć sklep PSB Mrówka w Brzesku w województwie małopolskim, powierzchnia placówki wynosi 2 tys. mkw. oraz w Sierakowicach na Kaszubach (powierzchnia sklepu to 1650 mkw).

Zobacz również

Wzmocnienia wciąż na fali, choć z mniejszą rentownością

Wzmocnienia wciąż na fali, choć z mniejszą rentownością

MFO, producent wzmocnień stalowych, odnotował w I półroczu br. wyraźny wzrost przychodów. Zmniejszył się natomiast wypracowany zysk netto.

Vivento zbudowało halę produkcyjną i planuje nowy magazyn

Vivento zbudowało halę produkcyjną i planuje nowy magazyn

Vivento zbudował nowa halę produkcyjną, Firma planuje także kolejna inwestycję i chce zbudować magazyn wyrobów gotowych.

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

Koncerny szklane podwyższały ceny w odpowiedzi na rosnące koszty

NSG i AGC podsumowały II kwartał bieżącego roku. Spółki podnosiły ceny na swoje produkty, by zrekompensować podwyżki.

1