Stolarka drewniana coraz bardziej popularna w Europie

Autor: |Data publikacji:

Bergs Timber, szwedzka spółka produkująca stolarkę z drewna, odnotowała wzrost sprzedaży za pierwszy kwartał na poziomie ponad 50-procentowym.

Bergs Timber to grupa, skupiająca producentów stolarki drewnianej przede wszystkim w Szwecji, ale także w Wielkiej Brytanii, w Estonii i Łotwie. Firma weszła właśnie na polski rynek poprzez akwizycję Pinusa, piszemy o tym TUTAJ. Grupa Bergs notowana jest na szwedzkiej giełdzie papierów wartościowych. Dane z pierwszego kwartału tego roku są dla spółki bardzo korzystne. Przychody ze sprzedaży wyniosły 910 mln koron szwedzkich (ok. 406 mln zł) w porównaniu do 593 mln (ok. 264 mln zł) w roku 2021, jest to wzrost o 53 proc. Wyższy jest także wynik EBITDA, w pierwszym kwartale tego roku wyniósł 82 mln koron (ok. 36 mln zł) w stosunku do 65 mln (ok. 29 mln zł) w roku 2021.

W pierwszym kwartale na rynku produktów drewnianych odczuwalne już były skutki wojny w Ukrainie. Według danych spółki, kraje europejskiej generalnie importują ok. 10 proc. rocznej konsumpcji drewna z Białorusi i Federacji Rosyjskiej. Jednak ze względu na sankcje, problemy logistyczne, ten import stopniowo spadał, by ustać kompletnie. Z kolei Rosja zaczęła eksportować do Chin. Ta sytuacja spowodowała nierównowagę na rynku globalnym, powodując okresowe braki w dostępie do surowca oraz wzrost jego ceny. Szwedzki koncern obserwuje także inny, negatywny efekt wojny na branżę drewnianą, chodzi tu o problemy w transporcie, zarówno jeśli chodzi o przewóz ciężarówkami, jak i statkami. Bergs Timber zakłada, że niestabilna sytuacja na rynku produktów z drewna utrzyma się w najbliższym czasie, choć obecnie trudno ocenić, jakie problemy mogą się jeszcze pojawić.

Z drugiej strony Bergs obserwuje na rynku wzrost zainteresowania produktami drewnianymi jako materiałem z grupy odnawialnych. Mimo wzrostu cen materiałów budowlanych, spółka ocenia, że sytuacja na rynku nowych budynków, jak i remontowanych wciąż jest dobra. Szczególnie obiecująco wygląda rozwój segmentu okien i drzwi, największego w Bergs Group.

Zobacz również

Velux Polska świętuje 35-lecie

Velux Polska świętuje 35-lecie

W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?

Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.