Rynek e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, stanowi on już 1,5 proc. w ogólnej sprzedaży. Ten kanał dystrybucji dostrzega także branża stolarki otworowej.
Na świecie sprzedaż przez Internet ma już 13 proc. udziału w rynku, te dane pochodzą z roku 2019. Kilka lat wcześniej, w 2014 r. rynek e-commerce miał 6 proc. udziału. W Polsce, według danych prezentowanych przez GfK Polonia, od stycznia do czerwca w tym roku sprzedaż w sieci stanowiła 1,5 proc. w rynku. W całym roku 2019 ten udział wynosił 1 proc., co pokazuje, jak dynamicznie rośnie ten rynek. Ankieterzy sprawdzili też, że w pierwszym półroczu 2020 z zakupów w sieci korzystało 33 proc. Polaków.

Rynek e-commerce rozwija się dynamicznie m.in. z powodu pandemii koronawirusa. Zakupy w sieci są dla wielu bezpieczniejsze, niż odwiedziny w konkretnej placówce handlowej. Wzrost tego kanału sprzedaży to inna organizacja handlu. Przede wszystkim rośnie zapotrzebowanie na powierzchnię magazynową, a także na nowoczesne rozwiązania logistyczne. Firmy muszą zadbać o odpowiednie narzędzia cyfrowe do obsługi sklepów, które umożliwią zakupy w czasie rzeczywistym, obsługę zleceń i pomogą zarządzać magazynem. Generalnie należy się spodziewać wzrostu cyfryzacji w sprzedaży w Polsce.

Jak wynika z danych, handel w internecie będzie rósł – w naszym kraju już co trzecia osoba korzysta ze sklepów online. I choć klienci w Polsce są dość konserwatywni, to z pewnością wkrótce znacznie więcej niż obecnie „wybierze” się na zakupy okien i drzwi w e-sklepach. Szczególnie, że są firmy, które odnoszą duże sukcesy w tym kanale sprzedaży za granicą. Przypomnijmy choćby Inwido, które od kilku lat rozwija handel oknami w sklepach online. W pierwszym półroczu 2020 r. okazało się, że jest to najbardziej dynamicznie rosnący kanał sprzedaży – wzrost był na poziomie 44 proc. Pisaliśmy o tym TUTAJ.

Inny przykład, to dystrybutor stolarki – Debesto, który głównie eksportuje. Pierwsze półrocze firma zalicza do rekordowo udanych, tę informację można przeczytać TUTAJ. Duży sklep internetowy, tym razem na rynek polski otworzą Eko-Okna. Informowaliśmy o tym TUTAJ. Swój sklep od kilku lat prowadzi też Dobroplast, co wskazuje, że e-commerce jest zachęcającym kanałem sprzedaży i wiele firm podejmuje w nim działania.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


