Rynek e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, stanowi on już 1,5 proc. w ogólnej sprzedaży. Ten kanał dystrybucji dostrzega także branża stolarki otworowej.
Na świecie sprzedaż przez Internet ma już 13 proc. udziału w rynku, te dane pochodzą z roku 2019. Kilka lat wcześniej, w 2014 r. rynek e-commerce miał 6 proc. udziału. W Polsce, według danych prezentowanych przez GfK Polonia, od stycznia do czerwca w tym roku sprzedaż w sieci stanowiła 1,5 proc. w rynku. W całym roku 2019 ten udział wynosił 1 proc., co pokazuje, jak dynamicznie rośnie ten rynek. Ankieterzy sprawdzili też, że w pierwszym półroczu 2020 z zakupów w sieci korzystało 33 proc. Polaków.
Rynek e-commerce rozwija się dynamicznie m.in. z powodu pandemii koronawirusa. Zakupy w sieci są dla wielu bezpieczniejsze, niż odwiedziny w konkretnej placówce handlowej. Wzrost tego kanału sprzedaży to inna organizacja handlu. Przede wszystkim rośnie zapotrzebowanie na powierzchnię magazynową, a także na nowoczesne rozwiązania logistyczne. Firmy muszą zadbać o odpowiednie narzędzia cyfrowe do obsługi sklepów, które umożliwią zakupy w czasie rzeczywistym, obsługę zleceń i pomogą zarządzać magazynem. Generalnie należy się spodziewać wzrostu cyfryzacji w sprzedaży w Polsce.
Jak wynika z danych, handel w internecie będzie rósł – w naszym kraju już co trzecia osoba korzysta ze sklepów online. I choć klienci w Polsce są dość konserwatywni, to z pewnością wkrótce znacznie więcej niż obecnie „wybierze” się na zakupy okien i drzwi w e-sklepach. Szczególnie, że są firmy, które odnoszą duże sukcesy w tym kanale sprzedaży za granicą. Przypomnijmy choćby Inwido, które od kilku lat rozwija handel oknami w sklepach online. W pierwszym półroczu 2020 r. okazało się, że jest to najbardziej dynamicznie rosnący kanał sprzedaży – wzrost był na poziomie 44 proc. Pisaliśmy o tym TUTAJ.
Inny przykład, to dystrybutor stolarki – Debesto, który głównie eksportuje. Pierwsze półrocze firma zalicza do rekordowo udanych, tę informację można przeczytać TUTAJ. Duży sklep internetowy, tym razem na rynek polski otworzą Eko-Okna. Informowaliśmy o tym TUTAJ. Swój sklep od kilku lat prowadzi też Dobroplast, co wskazuje, że e-commerce jest zachęcającym kanałem sprzedaży i wiele firm podejmuje w nim działania.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".