Rośnie sprzedaż okien i drzwi online

Autor: |Data publikacji:

Rynek e-commerce w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, stanowi on już 1,5 proc. w ogólnej sprzedaży. Ten kanał dystrybucji dostrzega także branża stolarki otworowej.

Na świecie sprzedaż przez Internet ma już 13 proc. udziału w rynku, te dane pochodzą z roku 2019. Kilka lat wcześniej, w 2014 r. rynek e-commerce miał 6 proc. udziału. W Polsce, według danych prezentowanych przez GfK Polonia, od stycznia do czerwca w tym roku sprzedaż w sieci stanowiła 1,5 proc. w rynku. W całym roku 2019 ten udział wynosił 1 proc., co pokazuje, jak dynamicznie rośnie ten rynek. Ankieterzy sprawdzili też, że w pierwszym półroczu 2020 z zakupów w sieci korzystało 33 proc. Polaków.

Rynek e-commerce rozwija się dynamicznie m.in. z powodu pandemii koronawirusa. Zakupy w sieci są dla wielu bezpieczniejsze, niż odwiedziny w konkretnej placówce handlowej. Wzrost tego kanału sprzedaży to inna organizacja handlu. Przede wszystkim rośnie zapotrzebowanie na powierzchnię magazynową, a także na nowoczesne rozwiązania logistyczne. Firmy muszą zadbać o odpowiednie narzędzia cyfrowe do obsługi sklepów, które umożliwią zakupy w czasie rzeczywistym, obsługę zleceń i pomogą zarządzać magazynem. Generalnie należy się spodziewać wzrostu cyfryzacji w sprzedaży w Polsce.

Jak wynika z danych, handel w internecie będzie rósł – w naszym kraju już co trzecia osoba korzysta ze sklepów online. I choć klienci w Polsce są dość konserwatywni, to z pewnością wkrótce znacznie więcej niż obecnie „wybierze” się na zakupy okien i drzwi w e-sklepach. Szczególnie, że są firmy, które odnoszą duże sukcesy w tym kanale sprzedaży za granicą. Przypomnijmy choćby Inwido, które od kilku lat rozwija handel oknami w sklepach online. W pierwszym półroczu 2020 r. okazało się, że jest to najbardziej dynamicznie rosnący kanał sprzedaży – wzrost był na poziomie 44 proc. Pisaliśmy o tym TUTAJ.

Inny przykład, to dystrybutor stolarki – Debesto, który głównie eksportuje. Pierwsze półrocze firma zalicza do rekordowo udanych, tę informację można przeczytać TUTAJ. Duży sklep internetowy, tym razem na rynek polski otworzą Eko-Okna. Informowaliśmy o tym TUTAJ. Swój sklep od kilku lat prowadzi też Dobroplast, co wskazuje, że e-commerce jest zachęcającym kanałem sprzedaży i wiele firm podejmuje w nim działania.

Zobacz również

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje

Już niedługo startuje coroczny konkurs kalendarzy branżowych. Czekamy na wasze tegoroczne propozycje, które możecie przesłać na adres naszej redakcji.

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood

W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.