Sprzedawcy w Wielkiej Brytanii zmuszeni są do przedłużania terminu realizacji zamówień. Ten problem dotyczy większości handlowców w kraju. Teoretycznie sytuację tę mogliby wykorzystać polscy producenci.
89 proc. sprzedawców w Wielkiej Brytanii przyznaje, że przedłuża terminy realizacji zleceń. Handlowcy są do tego zmuszeni ze względu na trwające problemy w łańcuchu dostaw na etapie produkcji. Badania na ten temat przeprowadziła firma ubezpieczeniowa Simply Business. Ponad jedna czwarta badanych (27 proc.) musiała przedłużyć termin realizacji od czterech do ośmiu tygodni. Natomiast 16 proc. ankietowanych odkładało czas realizacji od ośmiu do 12 tygodni, a 13 proc. podawało datę dostawy z ponad trzymiesięcznym opóźnieniem.
W Wielkiej Brytanii problem z dostawami komponentów do produkcji spowodowany jest kilkoma czynnikami. W pierwszej kolejności wynika on z ogromnego popytu. Drugi czynnik to ostrzejsze restrykcje, w porównaniu z poprzednimi sezonami, związane z importem na wyspy. To efekt Brexitu, polegający m.in. na przedłużającej się kontroli granicznej czy dodatkowych barierach handlowych. Trzeci powód to rosnące koszty materiałów do produkcji. Dla wielu firm ten ostatni czynnik odgrywał największą rolę, bo wzrost cen był bardzo dynamiczny i na tyle duży, że trudny do uwzględnienia w działalności.
Eksperci podliczyli, że dystrybutorzy stolarki w całym kraju ponieśli stratę na poziomie 3,5 mld funtów. Natomiast średnio pojedynczy sprzedawca stracił ponad 5,5 tys. funtów.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".