Rynek niemiecki jest dla polskiej stolarki budowlanej strategiczny. Jako, że Niemcy cenią sobie produkty certyfikowane i spełniające ich krajowe normy, warto pozyskać prestiżowe wyróżnienia. Dom Bezpieczny spotkał się w tej sprawie z bardzo znaną organizacją VdS Schadenverhütung.
W dniu 5 czerwca w Kolonii doszło do spotkania przedstawicieli Programu Dom Bezpieczny, Abus Polska i VdS. Uczestniczyła w nim również redakcja serwisu ForumBranzowe.com. Celem spotkania było podjęcie współpracy na polu bezpieczeństwa, w tym przede wszystkim zabezpieczeń przed włamaniami (obie organizacje na szeroką skalę działają w tym zakresie). Abus z kolei chce w Polsce wspierać te działania i promować certyfikację VdS dla produktów antywłamaniowych, gdyż wiele produktów z portfolio firmy takowe posiada, a ich uzyskanie do łatwych nie należy.
Przedstawiciele VdS Schadenverhütung uczestniczący w spotkaniu byli pod bardzo dużym wrażeniem skuteczności działań Domu Bezpiecznego na rzecz promowania bezpieczeństwa wśród Polaków. Niemiecka organizacja również uczestniczy w kampaniach informacyjnych, ale ich skala jest jednak mniejsza, a działania te nie odbijają się tak szerokim echem w mediach krajowych, jak w przypadku Domu Bezpiecznego.
Do tej pory VdS był obecny w naszym kraju w zakresie ppoż. Widząc potencjał tematu przeciwwłamaniowości w Polsce jest duża szansa na podjęcie współpracy z polską organizacją.
Co to może oznaczać dla polskich firm?
Poszerzenie działań VdS Schadenverhütung w naszym kraju o zabezpieczanie mienia przed kradzieżami może w znacznym stopniu ułatwić polskim firmom certyfikowanie produktów bezpiecznych, w tym przeciwwłamaniowych okien i drzwi oraz automatyki. Certyfikaty nadawane przez VdS są w Niemczech bardzo cenione. Organizacja wywodzi się w prostej linii ze Stowarzyszenia Niemieckiego Przemysłu Ubezpieczeniowego (GDV), a firmy ubezpieczeniowe często wykorzystują certyfikację VdS, jako punkt odniesienia dla składek ubezpieczeniowych. Niemieccy inwestorzy przy właściwym wyborze stolarki otrzymują zatem pośrednie korzyści finansowe.
Uzyskanie certyfikatu VdS dla produktów o charakterze przeciwwłamaniowym ma duży wpływ na decyzje zakupowe Niemców, którzy wybierają stolarkę budowlaną i automatykę do niej. Normy tej organizacji są zazwyczaj bardziej wyśrubowane od norm DIN EN, więc produkty je spełniające stają się synonimem bezpieczeństwa. Również niemiecka policja w swoich materiałach informacyjnych poleca inwestorom zakup produktów ze wspomnianymi certyfikatami. Dlatego polscy producenci stolarki oraz automatyki powinni starać się o nie, by jeszcze skuteczniej konkurować na niemieckim rynku.
Czym jest Dom Bezpieczny?
Koalicję Dom Bezpieczny tworzą liderzy branżowi, instytucje publiczne, stowarzyszenia i instytuty, dzięki czemu posiada reprezentatywne grono opiniotwórczych i wiarygodnych ekspertów ds. bezpieczeństwa. Do koalicji należą 24 firmy, w tym bardzo wielu przedstawicieli branży stolarki otworowej i automatyki. Celem Domu Bezpiecznego jest obalanie mitów o bezpieczeństwie oraz wskazywanie skutecznych metod zabezpieczania się przed włamaniem, pożarem czy innymi zdarzeniami zagrażającym naszemu życiu i zdrowiu. Gromadzi i propaguje wiedzę, promuje dobre praktyki i rozwiązania, znajdując niestandardowe metody pozyskiwania najcenniejszych informacji. W samym w 2019 roku przekaz o ochronie przed włamaniem dotarł do ponad 15 milionów odbiorców.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".