Grupa Kęty poinformowała, że w II kwartale br. przychody spółki wzrosły o 44 proc. osiągając wartość 1,66 mld zł. Przychody segmentu, na czele którego stoi Aluprof, wzrosły w tym czasie o 40 proc.
W okresowym sprawozdaniu, prognozie na II kwarta br. Grupa Kęty poinformowała, że skonsolidowane przychody ze sprzedaży w drugim kwartale 2022 roku wyniosą 1,66 mld zł i będzie to wzrost o 44 proc. w stosunku do II kwartału roku minionego. Największy, 60-procentowy wzrost grupa odnotuje w segmencie wyrobów wyciskanych, o 30 proc. wzrosną przychody segmentu opakowań giętkich, natomiast przychody Segmentu Systemów Aluminiowych, na czele którego stoi Aluprof, wzrosną w tym czasie o 40 proc. Skonsolidowany zysk netto wyniesie w II kwartale 220 mln zł, co oznacza wzrost o 36 proc.
W związku z dobrymi, wykraczającymi poza plan, wynikami I półrocza Grupa Kęty zaktualizowała swoje prognozy dla wyników całego 2022 roku. Obecnie kierownictwo Grupy spodziewa się, że przychody będą o 10 proc. wyższe od tych przewidywanych w grudniu ub. roku i wyniosą 5,94 mld zł. Zysk netto będzie wyższy o 17 proc. i osiągnie wartość 642 mln zł. Rozważając II półrocze kierownictwo spółki założyło, że cena aluminium wyniesie średnio 2800 USD/t. W II kwartale 2022 roku była to cena 2920 USD/t, a rok wcześniej, w II kwartale 2021 wynosiła ona 2411 USD/t. Przewidywany, średni kurs euro osiągnie 4,60 zł.
Grupa wznawia swoją aktywność na terenie Ukrainy w spółkach Alupol w Borodiance i Aluprof w Kijowie, które zawiesiły swoją działalność po rosyjskiej agresji na ten kraj. Zakład w Borodiance funkcjonuje obecnie w ograniczonym zakresie z pracą: z przerwami w systemie jednozmianowym.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".