Akzo Nobel podsumował rok pod względem handlowym. Przychody wyniosły 8,53 mld euro i były niższe o 8 proc. w stosunku do 2019 r.
Akzo Nobel poinformował, że przychody za rok 2020 wyniosły 8,53 mld euro w stosunku do 9,27 mld w roku 2019. Natomiast wynik EBITDA to 1,23 mld euro w stosunku do 1,2 mld w roku 2019. Spółka podała także wyniki za IV kwartał. Tutaj przychody wyniosły 2,2 mld euro w porównaniu do 2,24 mld w roku 2019. Jest to spadek, ale jedynie o 1 proc. W minionym roku wyższy był zysk netto, wyniósł on 630 mln euro w porównaniu do 539 mln w roku 2019.
Firma także podaje, że jeśli chodzi o powłoki wykorzystywane w przemyśle, to przychody ze sprzedaży wyniosły 4,95 mld euro w porównaniu do 5,54 mld euro w roku 2019. Jest to mniej o 11 proc. Choć spółka przyznaje, że największe spadki w sprzedaży zanotowała w segmencie motoryzacyjnym, lotniczym i morskim.
Zarząd Akzo Nobel planuje, że firma w tym roku będzie się rozwijać. Sytuacja gospodarcza różni się w poszczególnych krajach i regionach, spółka spodziewa się także generalnie wzrostu cen surowców. Jednak firma jest przygotowana na te trudności, między innymi poprzez odpowiednie zarządzanie marżą i system oszczędności i obniżania kosztów. Te działania pozwolą spółce osiągnąć zakładane cele finansowe.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".