Somfy podsumowało trzy kwartały tego roku. W tym okresie spółka zanotowała ponad 20-procentowy wzrost sprzedaży.
Francuska Grupa Somfy podliczyła dane finansowe za trzy kwartały tego roku. Spółka osiągnęła w III kwartale sprzedaż w wysokości 348,4 mln euro w stosunku do 368,3 mln w roku ubiegłym. Jest to spadek o 7,5 proc. w ujęciu like-for-like (miara sprzedaży skorygowana o nowe lub zbyte oddziały). Jednak wynik z dziewięciu miesięcy jest na plusie. Od stycznia do końca września wartość sprzedaży wyniosła 1,153 mld euro w stosunku do 937 mln w roku ubiegłym, to wzrost o ponad 21 proc. Na wysoki wynik wpłynęły dane z pierwszego, a przede wszystkim z drugiego kwartału. O półrocznych wynikach Somfy można przeczytać TUTAJ.

W trzecim kwartale Somfy zanotowało spadek sprzedaży na rynkach Europy Północnej o 27,9 proc., Europy Środkowej o 13,8 proc. i we Francji o 12,3 proc. W roku ubiegłym porównywalny kwartał charakteryzował się dużym ożywieniem na rynku, a także zwiększonym zainteresowaniem klientów po okresie lock downu. Jednak spółka przyznaje, że obecnie, mimo wysokiej bazy porównawczej oraz problemach z łańcuchem dostaw i logistyką, sprzedaż utrzymała się na stabilnym poziomie.
Somfy prognozowało, że dynamika wzrostu sprzedaży spadnie po dwóch kwartałach. Firma obecnie odczuwa problemy na rynku komponentów – surowców do produkcji, a także podzespołów elektronicznych. Prowadzi to do opóźnień w dostawach przy dużym popycie. Mimo tego, zarząd Somfy spodziewa się trwałego wzrostu sprzedaży w całym roku.
Zobacz również
Velux Polska świętuje 35-lecie
W piątek 21 listopada mieliśmy okazję wspólnie z Velux Polska celebrować jubileusz 35-lecia obecności marki na polskim rynku. Wydarzenie, które miało bardzo efektowną oprawę, odbyło się w hotelu Narvil w Serocku.
Który producent okien był najbardziej aktywny w mediach społecznościowych?
Drutex, Krishome i OknPlus to producenci okien najbardziej aktywni w mediach społecznościowych w październiku.
Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”
13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.


