Somfy podsumowało trzy kwartały tego roku. W tym okresie spółka zanotowała ponad 20-procentowy wzrost sprzedaży.
Francuska Grupa Somfy podliczyła dane finansowe za trzy kwartały tego roku. Spółka osiągnęła w III kwartale sprzedaż w wysokości 348,4 mln euro w stosunku do 368,3 mln w roku ubiegłym. Jest to spadek o 7,5 proc. w ujęciu like-for-like (miara sprzedaży skorygowana o nowe lub zbyte oddziały). Jednak wynik z dziewięciu miesięcy jest na plusie. Od stycznia do końca września wartość sprzedaży wyniosła 1,153 mld euro w stosunku do 937 mln w roku ubiegłym, to wzrost o ponad 21 proc. Na wysoki wynik wpłynęły dane z pierwszego, a przede wszystkim z drugiego kwartału. O półrocznych wynikach Somfy można przeczytać TUTAJ.
W trzecim kwartale Somfy zanotowało spadek sprzedaży na rynkach Europy Północnej o 27,9 proc., Europy Środkowej o 13,8 proc. i we Francji o 12,3 proc. W roku ubiegłym porównywalny kwartał charakteryzował się dużym ożywieniem na rynku, a także zwiększonym zainteresowaniem klientów po okresie lock downu. Jednak spółka przyznaje, że obecnie, mimo wysokiej bazy porównawczej oraz problemach z łańcuchem dostaw i logistyką, sprzedaż utrzymała się na stabilnym poziomie.
Somfy prognozowało, że dynamika wzrostu sprzedaży spadnie po dwóch kwartałach. Firma obecnie odczuwa problemy na rynku komponentów – surowców do produkcji, a także podzespołów elektronicznych. Prowadzi to do opóźnień w dostawach przy dużym popycie. Mimo tego, zarząd Somfy spodziewa się trwałego wzrostu sprzedaży w całym roku.
Zobacz również
Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych
Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.
Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?
Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.
Podziękowania właścicieli Eko-Okien
Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.