Somfy podsumowało trzy kwartały tego roku. W tym okresie spółka zanotowała ponad 20-procentowy wzrost sprzedaży.
Francuska Grupa Somfy podliczyła dane finansowe za trzy kwartały tego roku. Spółka osiągnęła w III kwartale sprzedaż w wysokości 348,4 mln euro w stosunku do 368,3 mln w roku ubiegłym. Jest to spadek o 7,5 proc. w ujęciu like-for-like (miara sprzedaży skorygowana o nowe lub zbyte oddziały). Jednak wynik z dziewięciu miesięcy jest na plusie. Od stycznia do końca września wartość sprzedaży wyniosła 1,153 mld euro w stosunku do 937 mln w roku ubiegłym, to wzrost o ponad 21 proc. Na wysoki wynik wpłynęły dane z pierwszego, a przede wszystkim z drugiego kwartału. O półrocznych wynikach Somfy można przeczytać TUTAJ.

W trzecim kwartale Somfy zanotowało spadek sprzedaży na rynkach Europy Północnej o 27,9 proc., Europy Środkowej o 13,8 proc. i we Francji o 12,3 proc. W roku ubiegłym porównywalny kwartał charakteryzował się dużym ożywieniem na rynku, a także zwiększonym zainteresowaniem klientów po okresie lock downu. Jednak spółka przyznaje, że obecnie, mimo wysokiej bazy porównawczej oraz problemach z łańcuchem dostaw i logistyką, sprzedaż utrzymała się na stabilnym poziomie.
Somfy prognozowało, że dynamika wzrostu sprzedaży spadnie po dwóch kwartałach. Firma obecnie odczuwa problemy na rynku komponentów – surowców do produkcji, a także podzespołów elektronicznych. Prowadzi to do opóźnień w dostawach przy dużym popycie. Mimo tego, zarząd Somfy spodziewa się trwałego wzrostu sprzedaży w całym roku.
Zobacz również
Konkurs kalendarzy branżowych 2026 – czekamy na wasze propozycje
Już niedługo startuje coroczny konkurs kalendarzy branżowych. Czekamy na wasze tegoroczne propozycje, które możecie przesłać na adres naszej redakcji.
Spłonęła hala produkcyjna firmy Norwood
W ubiegłym tygodniu doszło do pożaru fabryki okien Norwood w Rusocinie. Spłonęła hala produkcyjna, nikt nie został ranny.
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.


