Somfy ze wzrostami i problemami z dostępnością podzespołów

Autor: |Data publikacji:

Somfy podsumowało trzy kwartały tego roku. W tym okresie spółka zanotowała ponad 20-procentowy wzrost sprzedaży.

Francuska Grupa Somfy podliczyła dane finansowe za trzy kwartały tego roku. Spółka osiągnęła w III kwartale sprzedaż w wysokości 348,4 mln euro w stosunku do 368,3 mln w roku ubiegłym. Jest to spadek o 7,5 proc. w ujęciu like-for-like (miara sprzedaży skorygowana o nowe lub zbyte oddziały). Jednak wynik z dziewięciu miesięcy jest na plusie. Od stycznia do końca września wartość sprzedaży wyniosła 1,153 mld euro w stosunku do 937 mln w roku ubiegłym, to wzrost o ponad 21 proc. Na wysoki wynik wpłynęły dane z pierwszego, a przede wszystkim z drugiego kwartału. O półrocznych wynikach Somfy można przeczytać TUTAJ.

W trzecim kwartale Somfy zanotowało spadek sprzedaży na rynkach Europy Północnej o 27,9 proc., Europy Środkowej o 13,8 proc. i we Francji o 12,3 proc. W roku ubiegłym porównywalny kwartał charakteryzował się dużym ożywieniem na rynku, a także zwiększonym zainteresowaniem klientów po okresie lock downu. Jednak spółka przyznaje, że obecnie, mimo wysokiej bazy porównawczej oraz problemach z łańcuchem dostaw i logistyką, sprzedaż utrzymała się na stabilnym poziomie.

Somfy prognozowało, że dynamika wzrostu sprzedaży spadnie po dwóch kwartałach. Firma obecnie odczuwa problemy na rynku komponentów – surowców do produkcji, a także podzespołów elektronicznych. Prowadzi to do opóźnień w dostawach przy dużym popycie. Mimo tego, zarząd Somfy spodziewa się trwałego wzrostu sprzedaży w całym roku.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".