Grup Somfy podliczyła wyniki za ubiegły rok. Francuska spółka odnotowała w minionym sezonie spadki zarówno pod kątem sprzedaży, jak i zysków.
Miniony rok był dla wielu przedsiębiorstw trudny w całej Europie. Przede wszystkim spowolnienie w budownictwie wpływało na spadki popytu na materiały budowlane i komponenty. Do tych firm, które odczuły gorszy klimat ekonomiczny, należy Grupa Somfy. W minionym roku odnotowała ona wartość sprzedaży w wysokości 1,44 mld euro w porównaniu do 1,53 mld w roku 2022. Był to spadek o 5,6 proc. Najbardziej odczuwalne były spadki w pierwszej połowie roku, firma przyznaje, że wówczas sprzedaż była niższa o ponad 11 proc.
Wyniki w regionach
W minionym roku jedynie w Ameryce Łacińskiej, Afryce i krajach Bliskiego Wschodu notowany był wzrost sprzedaży. W Ameryce o 24 proc., w Afryce o 14 proc. W Europie Wschodniej i Centralnej wartość sprzedaży spadła, odpowiednio o niemal 17 proc. i 15 proc. Spółka tłumaczy to wpływem napięć ekonomicznych i geopolitycznych. Wynik operacyjny grupy to 201 mln euro w porównaniu do 278 mln w roku 2022, jest to spadek o ponad 27 proc.
Prognozy
Pozytywne trendy na rynku, jak cyfryzacja i efektywność energetyczna budynków, będą wykorzystywane przez Somfy do realizacji celów i inwestowania w projekty strukturalne. Jednak spółka uważa, że należy zachować ostrożność, bo środowisko makroekonomiczne i geopolityczne w 2024 r. pozostaje niestabilne.
Zobacz również
Producenci okien dachowych na Dach Forum 2025
W tym miesiącu w centrum uwagi było monachijskie BAU, ale nie była to jedyna impreza targowa z udziałem firm branży stolarki. Targi Dach Forum były okazją dla producentów okien dachowych na dotarcie do nieco innej grupy interesariuszy. W newsie galeria zdjęć z tego wydarzenia.
Branża stolarki po raz kolejny wsparła WOŚP
W niedzielę 26 stycznia odbędzie się finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Jest to już 33. edycja tej wielkiej akcji charytatywnej. Jak co roku biorą w niej udział również firmy z branży stolarki.
Presstour dziennikarzy po fabryce SOMFY Polska
W dniach 15-16 stycznia dziennikarze z Polski oraz Czech uczestniczyli w presstourze zorganizowanym przez Somfy Polska. Uczestniczy spotkania mieli okazję obserwować proces produkcyjny, nie zabrakło też rozmów na temat innowacji oraz zrównoważonego rozwoju.