Somfy: wartość sprzedaży w Europie spadła

Autor: |Data publikacji:

Grup Somfy podliczyła wyniki za ubiegły rok. Francuska spółka odnotowała w minionym sezonie spadki zarówno pod kątem sprzedaży, jak i zysków.

Miniony rok był dla wielu przedsiębiorstw trudny w całej Europie. Przede wszystkim spowolnienie w budownictwie wpływało na spadki popytu na materiały budowlane i komponenty. Do tych firm, które odczuły gorszy klimat ekonomiczny, należy Grupa Somfy. W minionym roku odnotowała ona wartość sprzedaży w wysokości 1,44 mld euro w porównaniu do 1,53 mld w roku 2022. Był to spadek o 5,6 proc. Najbardziej odczuwalne były spadki w pierwszej połowie roku, firma przyznaje, że wówczas sprzedaż była niższa o ponad 11 proc.

Wyniki w regionach

W minionym roku jedynie w Ameryce Łacińskiej, Afryce i krajach Bliskiego Wschodu notowany był wzrost sprzedaży. W Ameryce o 24 proc., w Afryce o 14 proc. W Europie Wschodniej i Centralnej wartość sprzedaży spadła,  odpowiednio o niemal 17 proc. i 15 proc. Spółka tłumaczy to wpływem napięć ekonomicznych i geopolitycznych. Wynik operacyjny grupy to 201 mln euro w porównaniu do 278 mln w roku 2022, jest to spadek o ponad 27 proc.

Prognozy

Pozytywne trendy na rynku, jak cyfryzacja i efektywność energetyczna budynków, będą wykorzystywane przez Somfy do realizacji celów i inwestowania w projekty strukturalne. Jednak spółka uważa, że należy zachować ostrożność, bo środowisko makroekonomiczne i geopolityczne w 2024 r. pozostaje niestabilne.

Zobacz również

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Eko-Okna odpowiadają na publikację przewodniczącego związków zawodowych

Zarząd Eko-Okna S.A. wydał oświadczenie, w którym stanowczo dementuje zarzuty stawiane przez Dawida Brożka, przewodniczącego OM NSZZ Solidarność Silesia. Firma oskarża go o rozpowszechnianie nieprawdziwych informacji, które mają podważać zaufanie do pracodawcy i destabilizować sytuację wśród pracowników.

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Fakro, Stollar i Wital wspierają lokalny sport, Drutex z nowym międzynarodowym sponsoringiem?

Zaledwie dwa tygodnie temu pisaliśmy o wsparciu, jakiego udzielają firmy z branży stolarki okienno-drzwiowej w rozwój sportu, a tymczasem w w ostatnich dniach o przedłużeniu umów sponsorskich poinformowały Fakro, Stollar i Wital. Ponadto dochodzą słuchy, że swoją ekspansję na europejskim rynku kontynuować ma Drutex.

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Podziękowania właścicieli Eko-Okien

Mateusz i Katarzyna Kłosek, do których należy największy producent stolarki w Polsce - Eko-Okna, opublikowali krótkie oświadczenie z podziękowaniami.