Somfy: wartość sprzedaży w Europie spadła

Autor: |Data publikacji:

Grup Somfy podliczyła wyniki za ubiegły rok. Francuska spółka odnotowała w minionym sezonie spadki zarówno pod kątem sprzedaży, jak i zysków.

Miniony rok był dla wielu przedsiębiorstw trudny w całej Europie. Przede wszystkim spowolnienie w budownictwie wpływało na spadki popytu na materiały budowlane i komponenty. Do tych firm, które odczuły gorszy klimat ekonomiczny, należy Grupa Somfy. W minionym roku odnotowała ona wartość sprzedaży w wysokości 1,44 mld euro w porównaniu do 1,53 mld w roku 2022. Był to spadek o 5,6 proc. Najbardziej odczuwalne były spadki w pierwszej połowie roku, firma przyznaje, że wówczas sprzedaż była niższa o ponad 11 proc.

Wyniki w regionach

W minionym roku jedynie w Ameryce Łacińskiej, Afryce i krajach Bliskiego Wschodu notowany był wzrost sprzedaży. W Ameryce o 24 proc., w Afryce o 14 proc. W Europie Wschodniej i Centralnej wartość sprzedaży spadła,  odpowiednio o niemal 17 proc. i 15 proc. Spółka tłumaczy to wpływem napięć ekonomicznych i geopolitycznych. Wynik operacyjny grupy to 201 mln euro w porównaniu do 278 mln w roku 2022, jest to spadek o ponad 27 proc.

Prognozy

Pozytywne trendy na rynku, jak cyfryzacja i efektywność energetyczna budynków, będą wykorzystywane przez Somfy do realizacji celów i inwestowania w projekty strukturalne. Jednak spółka uważa, że należy zachować ostrożność, bo środowisko makroekonomiczne i geopolityczne w 2024 r. pozostaje niestabilne.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.