Somfy: wartość sprzedaży w Europie spadła

Autor: |Data publikacji:

Grup Somfy podliczyła wyniki za ubiegły rok. Francuska spółka odnotowała w minionym sezonie spadki zarówno pod kątem sprzedaży, jak i zysków.

Miniony rok był dla wielu przedsiębiorstw trudny w całej Europie. Przede wszystkim spowolnienie w budownictwie wpływało na spadki popytu na materiały budowlane i komponenty. Do tych firm, które odczuły gorszy klimat ekonomiczny, należy Grupa Somfy. W minionym roku odnotowała ona wartość sprzedaży w wysokości 1,44 mld euro w porównaniu do 1,53 mld w roku 2022. Był to spadek o 5,6 proc. Najbardziej odczuwalne były spadki w pierwszej połowie roku, firma przyznaje, że wówczas sprzedaż była niższa o ponad 11 proc.

Wyniki w regionach

W minionym roku jedynie w Ameryce Łacińskiej, Afryce i krajach Bliskiego Wschodu notowany był wzrost sprzedaży. W Ameryce o 24 proc., w Afryce o 14 proc. W Europie Wschodniej i Centralnej wartość sprzedaży spadła,  odpowiednio o niemal 17 proc. i 15 proc. Spółka tłumaczy to wpływem napięć ekonomicznych i geopolitycznych. Wynik operacyjny grupy to 201 mln euro w porównaniu do 278 mln w roku 2022, jest to spadek o ponad 27 proc.

Prognozy

Pozytywne trendy na rynku, jak cyfryzacja i efektywność energetyczna budynków, będą wykorzystywane przez Somfy do realizacji celów i inwestowania w projekty strukturalne. Jednak spółka uważa, że należy zachować ostrożność, bo środowisko makroekonomiczne i geopolityczne w 2024 r. pozostaje niestabilne.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".