Grupa Somfy podsumowała półrocze pod względem finansowym. Spółka informuje o spadkach w sprzedaży.
Grupa Somfy podliczyła, że wartość sprzedaży w pierwszym półroczu wyniosła 761 mln euro w stosunku do 846 mln w 2022. Jest to spadek o ponad 10 proc. Spółka przyznaje, że na ten wynik wpłynął pełen wyzwań klimat makroekonomiczny. Jeśli chodzi o podział na regiony, to wciąż na plusie jest sprzedaż w krajach Ameryki Łacińskiej – wzrost o 10 proc. oraz w krajach Afryki i Bliskiego Wschodu – o ponad 6 proc. Duże spadki odnotowane są zaś w krajach Europy Wschodniej – o niemal 30 proc., w Europie Środkowej o ok. 16 proc., podobnie w Ameryce Północnej, spadek o ok. 8 proc. odnotowano w Europie Północnej, a o ponad 5 proc. na rodzimym, francuskim rynku.
W sierpniu bieżącego roku Somfy zakończyło proces przejęcia holenderskiego przedsiębiorstwa De Haan Westerhoff. Zajmuje się ono montażem i serwisem zewnętrznych osłon przeciwsłonecznych w Holandii. W ten sposób firma umocniła swoją pozycję w dziale serwisu i zwiększa możliwość rozwoju na rynku niemieszkaniowym.
Zarząd grupy mimo obecnie trudnej sytuacji rynkowej uważa, że długoterminowe trendy są dla firmy pozytywne. Spółka będzie kontynuowała rozwój i inwestycje zgodnie z przyjętą strategią, dbając o wstrzemięźliwość budżetową, szczególnie wymaganą przy obecnej wysokiej inflacji.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".