Grupa Somfy podsumowała półrocze pod względem finansowym. Spółka informuje o spadkach w sprzedaży.
Grupa Somfy podliczyła, że wartość sprzedaży w pierwszym półroczu wyniosła 761 mln euro w stosunku do 846 mln w 2022. Jest to spadek o ponad 10 proc. Spółka przyznaje, że na ten wynik wpłynął pełen wyzwań klimat makroekonomiczny. Jeśli chodzi o podział na regiony, to wciąż na plusie jest sprzedaż w krajach Ameryki Łacińskiej – wzrost o 10 proc. oraz w krajach Afryki i Bliskiego Wschodu – o ponad 6 proc. Duże spadki odnotowane są zaś w krajach Europy Wschodniej – o niemal 30 proc., w Europie Środkowej o ok. 16 proc., podobnie w Ameryce Północnej, spadek o ok. 8 proc. odnotowano w Europie Północnej, a o ponad 5 proc. na rodzimym, francuskim rynku.
W sierpniu bieżącego roku Somfy zakończyło proces przejęcia holenderskiego przedsiębiorstwa De Haan Westerhoff. Zajmuje się ono montażem i serwisem zewnętrznych osłon przeciwsłonecznych w Holandii. W ten sposób firma umocniła swoją pozycję w dziale serwisu i zwiększa możliwość rozwoju na rynku niemieszkaniowym.
Zarząd grupy mimo obecnie trudnej sytuacji rynkowej uważa, że długoterminowe trendy są dla firmy pozytywne. Spółka będzie kontynuowała rozwój i inwestycje zgodnie z przyjętą strategią, dbając o wstrzemięźliwość budżetową, szczególnie wymaganą przy obecnej wysokiej inflacji.
Zobacz również
Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026
Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.


