Grupa Somfy podsumowała półrocze pod względem finansowym. Spółka informuje o spadkach w sprzedaży.
Grupa Somfy podliczyła, że wartość sprzedaży w pierwszym półroczu wyniosła 761 mln euro w stosunku do 846 mln w 2022. Jest to spadek o ponad 10 proc. Spółka przyznaje, że na ten wynik wpłynął pełen wyzwań klimat makroekonomiczny. Jeśli chodzi o podział na regiony, to wciąż na plusie jest sprzedaż w krajach Ameryki Łacińskiej – wzrost o 10 proc. oraz w krajach Afryki i Bliskiego Wschodu – o ponad 6 proc. Duże spadki odnotowane są zaś w krajach Europy Wschodniej – o niemal 30 proc., w Europie Środkowej o ok. 16 proc., podobnie w Ameryce Północnej, spadek o ok. 8 proc. odnotowano w Europie Północnej, a o ponad 5 proc. na rodzimym, francuskim rynku.
W sierpniu bieżącego roku Somfy zakończyło proces przejęcia holenderskiego przedsiębiorstwa De Haan Westerhoff. Zajmuje się ono montażem i serwisem zewnętrznych osłon przeciwsłonecznych w Holandii. W ten sposób firma umocniła swoją pozycję w dziale serwisu i zwiększa możliwość rozwoju na rynku niemieszkaniowym.
Zarząd grupy mimo obecnie trudnej sytuacji rynkowej uważa, że długoterminowe trendy są dla firmy pozytywne. Spółka będzie kontynuowała rozwój i inwestycje zgodnie z przyjętą strategią, dbając o wstrzemięźliwość budżetową, szczególnie wymaganą przy obecnej wysokiej inflacji.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


