Somfy Polska przygotowuje e-sklep dla producentów i instalatorów

Red.: |Data publikacji:

Grupa Somfy zakończyła rok 2021 bardzo dużymi wzrostami, a Somfy Polska utrzymało pozycję czołowego oddziału w Europie. Wkrótce w naszym kraju firma wprowadzi sklep internetowy dla partnerów biznesowych, czyli zarówno producentów jak i instalatorów.

Choć Somfy podało na razie szacunkowe wyniki za poprzedni sezon, Radosław Borkowski, dyrektor zarządzający Somfy Polska, zdradził nam już nieco o całorocznych przychodach Grupy. – Pierwsze półrocze roku 2021 to wzrosty na poziomie aż 40 proc. Druga połowa roku była już  trudniejsza – w tym okresie doszło do spadku wartości sprzedaży o ponad 2 proc. Czekamy jeszcze na pełne dane z drugiego półrocza, ale między wierszami można już wyczytać, że odnotowaliśmy bardzo duże wzrosty dla całej grupy – powiedział w rozmowie z naszą redakcją Radosław Borkowski (internetową część naszej rozmowy można przeczytać TUTAJ). Okazuje się, że bardzo dobrze na tle wyników całej grupy wypadł w sezonie 2021 polski oddział, który zachował pozycję czołowego oddziału w tej francuskiej grupie.

Somfy Polska nadal inwestuje w digitalizację sprzedaży. Od kilku lat na polskim rynku funkcjonuje sklep internetowy przeznaczony dla inwestorów indywidualnych. Z sezonu na sezon zwiększa on swoje obroty i staje się coraz istotniejszą częścią sprzedaży.

Jak mówi Radosław Borkowski w rozmowie, która zostanie opublikowana w nadchodzącym, kwietniowym numerze Forum Branżowego:

W zasadzie możemy mówić o podwajaniu naszych wyników rok do roku. Zaczynaliśmy od zera, a wkrótce będziemy mogli mówić o milionach. Wiadomo, że sklep internetowy na razie nie ma wielkiego udziału w całej sprzedaży, ale jest to kluczowy obszar biznesu, który cały czas chcemy wzmacniać.

Co ciekawe, wkrótce powstanie sklep internetowy, którego oferta skierowana będzie do partnerów biznesowych, czyli zarówno producentów jak i instalatorów. Jeszcze wiosną tego roku mają się rozpocząć jego testy na wybranej grupie klientów. Firma chce, by do końca roku duży procent klientów przekonać do korzystania z tej internetowej platformy zakupowej.

Kilka dni temu informowaliśmy również o przejęciu przez Grupę Somfy niedużej części udziałów udziałów w kapitale zakładowym firmy ELCIA. Firmy chcą m.in. wspierać instalatorów w sprzedaży połączonych urządzeń (szczegóły). Polska spółka nawiązała z kolei strategiczną współpracę z Saule Technologies i Columbus w zakresie zastosowania ogniw perowskitowych (więcej…)

Więcej na temat sprzedaży internetowej w Somfy przeczytają Państwo w kwietniowym numerze Forum Branżowego. Zachęcamy również do udziału w Forum 100, które odbędzie się 26 kwietnia 2022 roku w Warszawie. Głównym tematem będzie digitalizacja sprzedaży i marketingu w branży stolarki.

 

 

Zobacz również

BRK Windows i Sonarol rozbudowują parki maszynowe

BRK Windows i Sonarol rozbudowują parki maszynowe

Prez-Met dostarcza od wielu miesięcy nowe maszyny do BRK Windows na Pomorzu. Firma także dostarcza maszyny do Sonarolu.

Nowy prezes Inwido. Spółka podsumowuje pierwszy kwartał

Nowy prezes Inwido. Spółka podsumowuje pierwszy kwartał

Inwido podsumowało pierwszy kwartał, spółka odnotowała 14-procentowy spadek w sprzedaży. Jednak spółka widzi pozytywne sygnały na rynku.

Gealan nawiązał współpracę z nowym dostawcą

Gealan nawiązał współpracę z nowym dostawcą

W kwietniu Gealan sfinalizował nawiązanie współpracy z Meesenburg. Oficjalne przypieczętowanie tego projekty pomiędzy firmami miało miejsce na stoisku systemodawcy podczas targów Fensterbau Frontale 2024.

1