Somfy kończy kwartał ze wzrostem sprzedaży

Autor: |Data publikacji:

Grupa Somfy poinformowała o wynikach z pierwszego kwartału tego roku. Spółka zanotowała w tym okresie wzrost wartości sprzedaży.

W pierwszych trzech miesiącach tego roku Somfy podliczyło, że wartość przychodów ze sprzedaży osiągnęła 412 mln euro. W pierwszym kwartale 2021 r. sprzedaż wyniosła 376 mln euro i w tym roku jest ona wyższa o ponad 9 proc. Spółka przyznaje, że wyniki z początku roku pokazują wciąż utrzymującą się wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży, pomimo zakłócenia w łańcuchu dostaw oraz problemów o charakterze geopolitycznych.

Somfy zauważa wzrost popytu w sektorze remontowym, według firmy wielu inwestorów decyduje się na renowację oceniając ją jako bezpieczną inwestycje. Istotną rolę odgrywają tu także kwestie oszczędności energii, bo remont wpływa na wyższą wydajność energetyczną budynku. Somfy przyznaje, że wzrosty w sprzedaży odnotowało we wszystkich regionach działalności. Natomiast szczególnie wysoka dynamika odnotowana była w Europie Wschodniej – o ok. 26 proc. i Południowej – o ok. 23 proc.

Spółka jest zadowolona z wyników i utrzymuje swoją strategię rozwoju. Jednak obecna sytuacja gospodarcza i geopolityczna zwiększa poziom niepewności na rynkach, to warunki wymagające od przedsiębiorstwa dokładnej analizy sytuacji i wyższej ostrożności. Spółka spodziewa się przede wszystkim przyspieszonego wzrostu cen surowców, co także wpłynie na podniesienie cen w Grupie Somfy. Spółka zapewnia jednak, że jest zmobilizowana, by stawić czoła rynkowym kłopotom i ograniczyć ich wpływ na klientów.

Zobacz również

Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026

Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026

Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro zamknie zakłady w Europie

Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem

Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.