Somfy kończy kwartał ze wzrostem sprzedaży

Autor: |Data publikacji:

Grupa Somfy poinformowała o wynikach z pierwszego kwartału tego roku. Spółka zanotowała w tym okresie wzrost wartości sprzedaży.

W pierwszych trzech miesiącach tego roku Somfy podliczyło, że wartość przychodów ze sprzedaży osiągnęła 412 mln euro. W pierwszym kwartale 2021 r. sprzedaż wyniosła 376 mln euro i w tym roku jest ona wyższa o ponad 9 proc. Spółka przyznaje, że wyniki z początku roku pokazują wciąż utrzymującą się wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży, pomimo zakłócenia w łańcuchu dostaw oraz problemów o charakterze geopolitycznych.

Somfy zauważa wzrost popytu w sektorze remontowym, według firmy wielu inwestorów decyduje się na renowację oceniając ją jako bezpieczną inwestycje. Istotną rolę odgrywają tu także kwestie oszczędności energii, bo remont wpływa na wyższą wydajność energetyczną budynku. Somfy przyznaje, że wzrosty w sprzedaży odnotowało we wszystkich regionach działalności. Natomiast szczególnie wysoka dynamika odnotowana była w Europie Wschodniej – o ok. 26 proc. i Południowej – o ok. 23 proc.

Spółka jest zadowolona z wyników i utrzymuje swoją strategię rozwoju. Jednak obecna sytuacja gospodarcza i geopolityczna zwiększa poziom niepewności na rynkach, to warunki wymagające od przedsiębiorstwa dokładnej analizy sytuacji i wyższej ostrożności. Spółka spodziewa się przede wszystkim przyspieszonego wzrostu cen surowców, co także wpłynie na podniesienie cen w Grupie Somfy. Spółka zapewnia jednak, że jest zmobilizowana, by stawić czoła rynkowym kłopotom i ograniczyć ich wpływ na klientów.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.