Somfy kończy kwartał ze wzrostem sprzedaży

Autor: |Data publikacji:

Grupa Somfy poinformowała o wynikach z pierwszego kwartału tego roku. Spółka zanotowała w tym okresie wzrost wartości sprzedaży.

W pierwszych trzech miesiącach tego roku Somfy podliczyło, że wartość przychodów ze sprzedaży osiągnęła 412 mln euro. W pierwszym kwartale 2021 r. sprzedaż wyniosła 376 mln euro i w tym roku jest ona wyższa o ponad 9 proc. Spółka przyznaje, że wyniki z początku roku pokazują wciąż utrzymującą się wysoką dynamikę wzrostu sprzedaży, pomimo zakłócenia w łańcuchu dostaw oraz problemów o charakterze geopolitycznych.

Somfy zauważa wzrost popytu w sektorze remontowym, według firmy wielu inwestorów decyduje się na renowację oceniając ją jako bezpieczną inwestycje. Istotną rolę odgrywają tu także kwestie oszczędności energii, bo remont wpływa na wyższą wydajność energetyczną budynku. Somfy przyznaje, że wzrosty w sprzedaży odnotowało we wszystkich regionach działalności. Natomiast szczególnie wysoka dynamika odnotowana była w Europie Wschodniej – o ok. 26 proc. i Południowej – o ok. 23 proc.

Spółka jest zadowolona z wyników i utrzymuje swoją strategię rozwoju. Jednak obecna sytuacja gospodarcza i geopolityczna zwiększa poziom niepewności na rynkach, to warunki wymagające od przedsiębiorstwa dokładnej analizy sytuacji i wyższej ostrożności. Spółka spodziewa się przede wszystkim przyspieszonego wzrostu cen surowców, co także wpłynie na podniesienie cen w Grupie Somfy. Spółka zapewnia jednak, że jest zmobilizowana, by stawić czoła rynkowym kłopotom i ograniczyć ich wpływ na klientów.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".