Sokółka rośnie dzięki e-commerce

Red.: |Data publikacji:

Firma Sokółka Okna i Drzwi zakończyła pierwszy kwartał wzrostem sprzedaży. Jak funkcjonuje firma w dobie pandemii? Okazuje się, że informacje płynące od tego producenta są dość optymistyczne.

Niedawno informowaliśmy o wynikach grupy Inwido do której należy m.in. Sokółka i A-Lakiernia. Okazuje się, że sprzedaż produktów do Polski w I kwartale 2020 r. była znacznie mniejsza, niż w 2019 r, a spadek wyniósł ponad 25 proc. (więcej…). Jednak sama Sokółka ten okres może zaliczyć do udanych, ponieważ odnotowała 5 proc. wzrost, co jest zasługa m.in. zwiększonego eksportu.

Okazuje się, że mimo pandemii fabryka w Sokółce pracuje na 100 proc. swoich możliwości, a absencja pracowników jest na bardzo niskim poziomie. Jak oceniają przedstawiciele firmy, obłożenie produkcji jest pełne na najbliższych 5 tygodni.

Pomimo mniejszej liczby zleceń z tradycyjnych rynków sprzedaży takich jak salony firmowe, czy dealerzy w Polsce czy zagranicą, około 70 proc. produkcji trafia do e-commerce, gdzie spadków aktualnie nie ma, a wręcz odnotowujemy spore wzrosty. To pozwala myśleć o podtrzymaniu wzrostów sprzedaży w najbliższych miesiącach i na to, że ten rok będzie jeszcze lepszy od ubiegłego – ocenia Marek Aniśko, kierownik sprzedaży segmentu B2C.

Początek pandemii nie był dobrym okresem w sprzedaży krajowej dla Sokółki. Okazuje się, że klienci odwoływali lub przenosili na późniejszy termin montaż okien (w szczególności dotyczyło to wymian). To wpłynęło na wyniki sprzedaży w Polsce. Firma odnotowała również spadek zainteresowania oknami i przyjmowała mniej zleceń z polski i tradycyjnego eksportu w postaci dilerów oraz firm montażowych.

Sokółka w czasie pandemii nie zamknęła swoich salonów sprzedaży, ale wprowadziła nowe, restrykcyjne zasady ich funkcjonowania. Umożliwiło to utrzymanie przyjmowania zleceń, dzięki czemu spadki nie były drastyczne.

Od początku pandemii w salonach pracuje maksymalnie jeden sprzedawca, dodatkowo wprowadzone zostały obowiązkowe dezynfekcje rąk, maseczki itd. Umawiamy wizyty klientów w salonach z odpowiednim dystansem czasowym tak aby uniknąć spotkań kilku klientów w tym samym czasie, dodatkowo musimy mieć czas np. na dezynfekcję klamek i innych elementów ekspozycji – tłumaczy Aniśko.

Firma po okresie Świąt Wielkanocnych odnotowuje spore ożywienie. – Daje to nadzieję, że wszystko wraca do normy.  Dodatkowo wprowadziliśmy promocję na nasze okna co również pomaga nam w pozyskiwaniu nowych zleceń. Widzimy szansę, że nadrobimy w najbliższym czasie dołek, który był w Polsce na przełomie marca i kwietnia – podsumowuje Marek Aniśko.

Zobacz również

20 lat w UE: „Dużo zyskaliśmy, ale warto rozpocząć rozmowy nad reformami unijnej gospodarki”

20 lat w UE: „Dużo zyskaliśmy, ale warto rozpocząć rozmowy nad reformami unijnej gospodarki”

Wejście Polski do UE oznaczało dostęp do wspólnego rynku. Skorzystały na tym polskie przedsiębiorstwa, w tym Press Glass.

Koniec marki Krispol w Polsce. Producent rozpoczyna rebranding

Koniec marki Krispol w Polsce. Producent rozpoczyna rebranding

KRISPOL od dziś rozpoczął swoją transformację wizerunkową i marketingową zmieniając nazwę marki na KRISHOME. Zmiany te będą wprowadzane stopniowo i mają zakończyć się pod koniec roku.

Hydro spodziewa się wzrostu popytu pod koniec roku

Hydro spodziewa się wzrostu popytu pod koniec roku

Hydro podsumowało pierwszy kwartał 2024 r. Spółka odnotowała spadki w sprzedaży i zysku, ale wyniki są lepsze niż w czwartym kwartale 2023.

1