Systemy inteligentnego budynku coraz chętniej są instalowane w domach. Takie systemy oferują nie tylko dostawcy automatyki, ale także producenci stolarki..
Niedawno Fakro poinformowało o nowym projekcie Fakro smartHome. Jest to, jak podaje firma, rozwinięcie obecnego już w ofercie systemu. Producent wyjaśnia, że od kilku lat proponuje kilka rozwiązań, część z nich jest rozwijana od wielu lat w Fakro, np. produkty serii Z-Wave, a część powstaje jako efekt współpracy z innymi producentami, jak z firmą BleBox, są to produkty z serii WiFi. Aktualnie firma wprowadza do oferty produkty serii WiFi Tuya. Fakro informuje, że systemy smart home ciągle ewoluują i ten proces widać również w tej firmie. Celem rozwoju jest obsługa jak największej liczby urządzeń z jednej aplikacji.
Z kolei Krispol oferuje aplikację myKrispol. Za pomocą smartfona można obsługiwać bramy czy rolety w budynku. To rozwiązanie można zintegrować z Alexą, SIRI oraz z Asystentem Google.
Inwestycja w rozwiązania smart home stają się już coraz bardziej powszechne. Jak wynika z badań, jedna trzecia Polaków decyduje się na systemy dla inteligentnego domu i instaluje je już na etapie budowy. Takie dane za rok 2021 zebrał serwis Oferteo.pl, który przygotował raport na ten temat. Natomiast 23 proc. inwestorów decydowało się na instalacje pojedynczych urządzeń. Polacy, jak zauważyli twórcy raportu, w większości znają systemy inteligentnego budynku. Ci, którym takie rozwiązania są obce, stanowią 17 proc. w grupie respondentów.

Jeszcze w zeszłym roku ludzie inwestowali w rozwiązania smart home głównie po to, by poprawić komfort użytkowania mieszkania, bądź też byli zainteresowani nowinkami elektronicznymi. Obecnie coraz częściej podnoszony jest argument oszczędności – dostawcy rozwiązań smart home dowodzą, że dzięki instalacjom poprawia się wydajność ekonomiczna budynku. O tym mówi m.in. Fakro, prezentując swoje najnowsze rozwiązanie.
Zobacz również
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.
Czytaj grudniowe „Forum Branżowe” (12/2025)
Gościem nowego wydania miesięcznika „Forum Branżowe” (12/2025) jest Michał Godlewski, założyciel i właściciel firmy Monolit.


