Smart home domeną ludzi młodych

Red.: |Data publikacji:

Firma USP Marketing Consultancy przeprowadziła europejskie badanie dotyczące powodów dla których decydujemy się lub rezygnujemy z zakupu produktów z kategorii smart home. Sprawdziła również, czy inwestycje w dom inteligentny to domena ludzi młodych.

Badanie „Europejski monitor renowacji i remontów domów” przeprowadzane jest przez USP Marketing Consultancy cztery razy w roku. Zostało ono przeprowadzone na grupie 26 tys. wykonawców i indywidualnych inwestorów określających się mianem majsterkowiczów z Niemiec, Austrii, Francji, Hiszpanii, Włoch, Wielkiej Brytanii, Holandii, Belgii, Polski, Danii i Szwecji.

Ważnym wątkiem tego badania był właśnie dom inteligentny. Badanie wskazało, że ponad połowa milenialsów (czyli osób w wieku od 18 do 34 lat) jest bardzo zainteresowana produktami smart home. Dla porównania: w pokoleniu 55+ tylko co czwarty konsument wyraża zainteresowanie tematem domów inteligentnych. Należy przyjąć, że w przypadku instalowania nowych urządzeń smart, to przede wszystkim starsze pokolenie będzie oczekiwało instalacji ich przez fachowców.

Argumentów przemawiających za rozwiązaniami smart home jest wiele, ale respondenci wskazywali przede wszystkim dwa:

  • oszczędzanie energii we własnym domu
  • „ułatwienie życia”

Jednak istnieją również pewne bariery, które wymieniają europejscy konsumenci, to m.in.:

  • wysokie koszty
  • obawa przed złożonością komponentów domu inteligentnego i ich konfiguracją

Jak się okazuje, co druga osoba uważa, że ​​komponenty inteligentnego domu powinny być instalowane tylko i wyłącznie przez specjalistę. Wielu konsumentów po prostu nie odważy się samodzielnie instalować systemy smart home. Ponadto 14 proc. respondentów planuje zakup urządzeń smart z kategorii „Oświetlenie”, zakup produktów z kategorii „Bezpieczeństwo” jest w planach 11 proc. respondentów, a kategoria „Ogrzewanie” przyciąga 10 proc. ankietowanych. Bardzo małe zainteresowanie jest produktami przeznaczonymi do ogrodu. Automatyczne kosiarki chciałoby zakupić zaledwie 4 proc. respondentów.

Komentarz redakcji:

Badanie na tak dużej grupie europejskich respondentów przynosi bardzo ciekawe wnioski dla branży stolarki. Powinna ona przeanalizować swoją komunikację marketingową zarówno pod kątem grupy docelowej, jak i informowania o korzyściach płynących z rozwiązań smart. Jak wynika z badania, najskuteczniejsze może się okazać komunikowanie stolarki młodemu pokoleniu jako istotnego elementu domu inteligentnego, z podkreśleniem jej właściwości przeciwwłamaniowych i energooszczędnych. Ciekawym pomysłem może być również wprowadzenie do przekazów reklamowych wątku ogrzewania (np. szyba grzewcza).

Zobacz również

Niemcy i Austriacy oszczędzają na osłonach

Niemcy i Austriacy oszczędzają na osłonach

Rynek zewnętrznych osłon przeciwsłonecznych w Niemczech i Austrii przechodzi kryzys. W obu krajach sprzedaż tych wyrobów spadła w 2023 roku po raz pierwszy od wielu lat.

Kooperacja Lanko i Oknoprime

Kooperacja Lanko i Oknoprime

Firma Lanko, polski producent specjalizujący się w produkcji okien i drzwi z PCW oraz aluminium, wykupił 45 proc. udziałów w Oknoprime.

Dormakaba uruchamia kolejne elektrownie fotowoltaiczne

Dormakaba uruchamia kolejne elektrownie fotowoltaiczne

Dormakaba w tym roku uruchomiła już trzy elektrownie fotowoltaiczne w swoich zakładach produkcyjnych. Spowodują one 25-procentowe oszczędności w emisji CO2.

1