Już od przyszłego roku na rynku będzie dostępne szkło z powłoką V-Block. To produkt neutralizujący bakterie i wirusy. Szkło będzie oferowane przez Sisecam.
Sisecam poinformował, że 15 grudnia zakończył się proces certyfikacji nowej powłoki V-Block. Jest to rozwiązanie, które pomaga walczyć z rozprzestrzenianiem się wirusów i bakterii, a szczególnie COVID-19. Firma planuje rozpocząć produkcję już od początku przyszłego roku, natomiast szkło z powłoką antybakteryjną będzie dostępne początkowo w Turcji. O pracach różnych dostawców szkła nad rozwiązaniem pomagającym w walce z wirusami, także o V-Block, pisaliśmy już TUTAJ.
Badania przeprowadzone w laboratoriach w Turcji potwierdziły, że powłoka V-Block pomaga neutralizować wiele wirusów, w tym SARS-CoV-2. Sisecam poinformował, że planuje na początku około 10 proc. swoich mocy produkcyjnych wykorzystać do wytwarzania szkła z nową powłoką. Firma rozważa produkcję także w swoich zagranicznych fabrykach, przede wszystkim w Bułgarii.
Turecka spółka podkreśla, że nowe szkło może być stosowane szczególnie w takich obiektach, jak: hotele, restauracje czy placówki służby zdrowia. Testy wykazały, że V-Block neutralizuje w 99,5 proc. bakterię gronkowca złocistego, pałeczki okrężnicy, w 94.1 proc. neutralizuje SARS-CoV-2, w 90 proc. koronawirusa 229E, w 99 proc. powłoka jest skuteczna wobec polio typu 1 i w 99.5 proc. skuteczna wobec adenowirusa typ 5 i norowirusom.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".