Sisecam zaczyna sprzedaż szkła z powłoką antywirusową

Autor: |Data publikacji:

Już od przyszłego roku na rynku będzie dostępne szkło z powłoką V-Block. To produkt neutralizujący bakterie i wirusy. Szkło będzie oferowane przez Sisecam.

Sisecam poinformował, że 15 grudnia zakończył się proces certyfikacji nowej powłoki V-Block. Jest to rozwiązanie, które pomaga walczyć z rozprzestrzenianiem się wirusów i bakterii, a szczególnie COVID-19. Firma planuje rozpocząć produkcję już od początku przyszłego roku, natomiast szkło z powłoką antybakteryjną będzie dostępne początkowo w Turcji. O pracach różnych dostawców szkła nad rozwiązaniem pomagającym w walce z wirusami, także o V-Block, pisaliśmy już TUTAJ.

Badania przeprowadzone w laboratoriach w Turcji potwierdziły, że powłoka V-Block pomaga neutralizować wiele wirusów, w tym SARS-CoV-2. Sisecam poinformował, że planuje na początku około 10 proc. swoich mocy produkcyjnych wykorzystać do wytwarzania szkła z nową powłoką. Firma rozważa produkcję także w swoich zagranicznych fabrykach, przede wszystkim w Bułgarii.

Turecka spółka podkreśla, że nowe szkło może być stosowane szczególnie w takich obiektach, jak: hotele, restauracje czy placówki służby zdrowia. Testy wykazały, że V-Block neutralizuje w 99,5 proc. bakterię gronkowca złocistego, pałeczki okrężnicy, w 94.1 proc. neutralizuje SARS-CoV-2, w 90 proc. koronawirusa 229E, w 99 proc. powłoka jest skuteczna wobec polio typu 1 i w 99.5 proc. skuteczna wobec adenowirusa typ 5 i norowirusom.

Zobacz również

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja

Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

OFS 2025 – fotorelacja (druga część)

Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych

DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.