Sezon wyzwań i szans – XXVIII Forum 100 za nami

Red.: |Data publikacji:

Pierwsze od 2019 roku spotkanie na żywo menadżerów branży stolarki za nami! W Centrum Olimpijskim w Warszawie ponad 150 osób rozmawiało o największych wyzwaniach w tej branży oraz nowoczesnych rozwiązaniach cyfrowych.

Ostatnie dotąd wydarzenie branżowe w ramach Forum 100 odbyło się fizycznie w Nadarzynie podczas I Krajowej Wystawy Innowacji w październiku 2019 roku. Każde kolejne spotkanie menadżerów, w związku z pandemią koronawirusa, odbywało się jedynie w formule online. 28. edycja Forum 100 była zatem pierwszą od kilku lat okazją do rozmów na żywo, dzielenia się swoimi doświadczeniami i omawianiem tematów istotnych dla branży.

Choć podczas spotkania, które odbyło się 26 kwietnia 2022 roku, przewijały się tematy związane z wyzwaniami tego sezonu, Robert Klos, wydawca Forum Branżowego, przekonywał podczas swojego wystąpienia otwierającego spotkanie, że jak dotąd polska branża stolarki wychodziła z wszystkich sytuacji kryzysowych obronną ręką. Podkreślał wręcz, że nasza branża potrafiła przekuć wyzwania w przewagi konkurencyjne i wzmacniać swoją pozycję wiodącego eksportera stolarki na świecie.

Nie da się ukryć, że pozycja wyjściowa polskiej branży stolarki przed sezonem 2022 była znakomita. Jak dowiedzieliśmy się w wystąpienia Maksymiliana Mirosa z Centrum Analiz Branżowych, w roku 2021 padł rekord – wartość produkcji okien i drzwi w Europie przekroczyła po raz pierwszy w historii 50 mld euro. Polskie firmy wyprodukowały w tamtym roku 26 mln okien i drzwi – to o 2 mln więcej niż w sezonie 2020. Według głównego analityka CAB nasza branżę czeka w tym roku wiele wyzwań. Wśród nich wymienił m.in. ceny i dostępność surowców, inflację, rosnące stopy procentowe i ceny energii, trudną sytuację geopolityczną. Na koniec powiało jednak optymizmem, ponieważ określił on szanse, jakie przynosi ten sezon, takie jak: rekordowa liczba budów rozpoczętych w ubiegłym sezonie, programy wsparcia renowacji oraz wysoka konkurencyjność polskiej stolarki na rynkach eksportowych.

Jednym z czynników wpływających na dalszy rozwój tego sektora gospodarki będzie z pewnością szeroko omawiana podczas tego Forum 100 digitalizacja marketingu i sprzedaży. Uczestnicy spotkania dowiedzieli się z wystąpienia Maksymiliana Mirosa (CAB) i Pawła Gregorczyka (ForumBranżowe), jak duży potencjał drzemie w internetowej sprzedaży stolarki. O tym, jak planować działania e-marketingowe, mówiła AnnaPszczółkowska (WeNet). Martyna Żądło (Socjomania) udowodniła z kolei, że działania online mogą być też skutecznym wsparciem sprzedaży offline`owej. Joanna Podstufka i Hanna Piliszek (BIMobject)  pokazały możliwości wykorzystania bibliotek BIM w marketingu. Praktyczne wskazówki z zakresu SEO pokazał menadżerom odpowiedzialnym za marketing Sebastian Heymann (EActive). O ważnym aspekcie cyfryzacji sprzedaży, która może być kluczowa na zachodnich rynkach prelekcję wygłosił Paweł Bajorski z firmy Elcia. Trendy w digitalizacji branży stolarki zostały uzupełnione o najnowsze trendy w architekturze, o których opowiedział w Centrum Olimpijskim Michał Marcinowski z firmy Aluprof, która była Partnerem Strategicznym tego wydarzenia.

Forum 100, które z założenia jest kameralną edycją spotkań menadżerów branży stolarki, okazała się frekwencyjnym sukcesem. Ponad 150 osób zebranych w stołecznym Centrum Olimpijskim, a do tego kilkadziesiąt osób, które śledziły wydarzenie online, są dowodem na to, że branża jest bardzo zainteresowana zagadnieniem digitalizacji marketingu i sprzedaży. To z kolei wróży kolejne sukcesy na krajowym oraz zagranicznych rynkach. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku, podczas wiosennego Forum 100, będziemy mówili o kolejnych rekordach naszej branży.

Zdjęcia: Tomek Wojewoda

Zobacz również

Niemcy i Austriacy oszczędzają na osłonach

Niemcy i Austriacy oszczędzają na osłonach

Rynek zewnętrznych osłon przeciwsłonecznych w Niemczech i Austrii przechodzi kryzys. W obu krajach sprzedaż tych wyrobów spadła w 2023 roku po raz pierwszy od wielu lat.

Kooperacja Lanko i Oknoprime

Kooperacja Lanko i Oknoprime

Firma Lanko, polski producent specjalizujący się w produkcji okien i drzwi z PCW oraz aluminium, wykupił 45 proc. udziałów w Oknoprime.

Dormakaba uruchamia kolejne elektrownie fotowoltaiczne

Dormakaba uruchamia kolejne elektrownie fotowoltaiczne

Dormakaba w tym roku uruchomiła już trzy elektrownie fotowoltaiczne w swoich zakładach produkcyjnych. Spowodują one 25-procentowe oszczędności w emisji CO2.

1