Selena podała wyniki za 2020 r. Spółka odnotowała wzrost w przychodach o 4,4 proc. w stosunku do roku 2019.
Wyniki są bardzo dobre – tak ocenił zarząd Seleny, podsumowując dane finansowe firmy za 2020 r. Producent chemii budowlanej odnotował przychody ze sprzedaży w wysokości 1,38 mld zł i były one wyższe o 4,4 proc. w porównaniu do roku 2019. Spółka podała także, że zysk operacyjny EBIT wyniósł 127,2 mln zł i był wyższy o 100 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.
Zarząd Seleny informuje, że pandemia oraz okresowe przerwy w produkcji w różnych krajach, szczególnie w maju i kwietniu, nie miały znaczącego wpływu na finanse firmy. Dobre wyniki przedsiębiorstwo zawdzięcza także temu, że w marcu w zeszłym roku powstał specjalny zespół, który opracował procedury, które miały zminimalizować wpływ koronawirusa na działalność firmy. Dzięki temu udało się osiągnąć ciągłość pracy w 19 placówkach firmy na świecie. Selena także inwestowała w robotyzację i automatyzację, co wpłynęło na zwiększenie mocy produkcyjnych.
Cele strategiczne Seleny na najbliższą przyszłość, to zwiększanie ekspansji zagranicznej, ale także inwestowanie w digitalizację procesów działalności i wprowadzanie nowych produktów do oferty.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".