Selena podsumowała miniony rok pod względem handlowym. Producent m.in. chemii budowlanej wyliczył, że w 2018 r. osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 1,2 mld zł. Jest to wzrost w porównaniu do 2017 r. o ponad 4 proc. W planach jest przygotowanie produktów, które mogłyby pozytywnie wpłynąć na szybkość montażu stolarki.
Selena, biorąc pod uwagę swoje wyniki handlowe, uznała miniony rok za udany. Spółka osiągnęła wzrost sprzedaży o ponad 4 proc., ale także wzrósł zysk netto, który wyniósł on 26,7 mln zł i był wyższy czterokrotnie od zysku w 2017 r.
Selena to globalna firma, a na jej wyniki wpływa działalność prowadzona w wielu krajach. Spółka podała, że na ogólny wzrost przychodów wpłynęło zwiększenie sprzedaży w Chinach – o 27 proc. w Hiszpanii o 20 proc., na Ukrainie o 14 proc., w USA o 13 proc., Kazachstanie o 10 proc. i w Europie Centralnej o 6 proc. Jak podaje firma, te dobre wyniki są efektem m.in. wprowadzania do sprzedaży nowoczesnych produktów, a także stale rozwijanej sieci dystrybucji.
Jeśli chodzi o wyniki handlowe w 2019 roku, to producent chemii budowlanej oczekuje dalszego wzrostu sprzedaży w USA, Hiszpanii, Europie Zachodniej, Polsce, Chinach i Rosji. Natomiast firma spodziewa się, że nie będzie notować wzrostu przychodów na rynkach tureckim i brazylijskim. Gorsze wyniki będą według oceny Seleny efektem trudnej sytuacji gospodarczej w tych krajach.
Firma zapowiada prace nad nowymi rozwiązaniami. Jednym z kierunków działań będzie przygotowanie produktów do tego, by szybciej niż obecnie montować stolarkę okienną. Firma chciałaby oferować produkty, które poprawią i przyspieszą proces budowania. W rozwoju nowych wyrobów ma pomóc m.in. nowe centrum badawczo-rozwojowe Selena Labs. Obiekt został otwarty w kwietniu tego roku w Dzierżoniowie. Jak mówi Krzysztof Domarecki, prezes zarządu Selena, to niejedyne działania w tym zakresie:
Nasz dział R&D jest również zaangażowany – jako lider konsorcjum – w projekty badawczo-rozwojowe EENSULATE i BIOMOTIVE w programie unijnym HORYZONT 2020. W 2018 roku kontynuowaliśmy również działania związane z optymalizacją kosztową produktów – niezwykle istotną w dobie wysokich cen surowców, których jedynie część zaczęła tanieć w drugiej połowie 2018 roku.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".