Selena podała wyniki za pierwsze półrocze. Był to bardzo dobry okres pod kątem handlowym, grupa zanotowała wzrost ze sprzedaży na poziomie 30 proc.
Grupa Selena podsumowała II kwartał, a tym samym podała dane także za całe półrocze. Był to bardzo dobry okres dla spółki. W okresie od stycznia do końca czerwca tego roku przychody z umów z klientami wyniosły 787,66 mln zł w porównaniu do 602,17 mln zł w roku ubiegłym, jest to wzrost o ponad 30 proc. Z kolei w samym II kwartale wartość przychodów wyniosła 438,19 mln zł w stosunku do 319,46 mln w analogicznym okresie rok wcześniej. W tym wypadku wzrost jest o ponad 37 proc. Wartość EBITDA za I półrocze 2021 roku wyniosła 69,8 mln zł i była o 7,2 mln zł wyższa od wartości osiągniętej w roku poprzednim.
Tak dobre wyniki w tym roku w porównaniu do 2020 r. zarząd tłumaczy tym, że rok wcześniej w gospodarce obowiązywały liczne obostrzenia i ograniczenia w działalności. Grupa Selena podała także, jak kształtują się wyniki handlowe pod kątem geograficznym. W pierwszym półroczu kraje Unii Europejskiej miały 67 proc. udziałów w sprzedaży (rok wcześniej 65 proc.), a Polska 36 proc. udziału (w zeszłym roku 37 proc.). Europa Wschodnia i Azja mają 26 proc. udziału w sprzedaży (w zeszłym roku 29 proc.), a Ameryka Północna i Południowa miały 7 proc. udziału (w minionym roku 6 proc.).
Zarząd zaprezentował także wyniki jednostki dominującej, czyli Seleny FM. Firma w pierwszym półroczu odnotowała przychody z umów z klientami w wysokości 446,49 mln zł w stosunku do 321,96 mln w roku ubiegłym. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 23,4 mln zł w stosunku do 22,47 mln zł.
Grupa Selena wydała w minionym półroczu 15,6 mln zł na inwestycje. Pieniądze zostały przeznaczone przede wszystkim na modernizację zakładów produkcyjnych, w tym na robotyzację. Natomiast kluczowe dla firmy jest kontynuowanie projektu Biomotive, którego celem jest przygotowanie gruntu pod produkcję i sprzedaż komponentów pochodzących z roślin. Projekt realizowany jest w ramach Programów Badawczych Unii Europejskiej Horyzont 2020.
Selena odnosi się także do sytuacji na rynku surowców. Firma informuje, że:
W 2021 roku utrzymuje się wzrostowy trend cen surowców dla większości grup produktowych, wynikający przede wszystkim z dostępności surowca (problemy produkcyjne dostawców, zaburzenia w łańcuchach dostaw). Pełne przeniesienie wzrostu kosztów surowców na ceny produktów spółki może być ograniczone ze względu na ograniczenia elastyczności popytu i strategie cenowe konkurentów spółki. W efekcie wzrostu cen surowców marże spółki mogą zostać poddane dalszej presji.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".