Selena ze wzrostami

Autor: |Data publikacji:

Selena podała wyniki za pierwsze półrocze. Był to bardzo dobry okres pod kątem handlowym, grupa zanotowała wzrost ze sprzedaży na poziomie 30 proc.

Grupa Selena podsumowała II kwartał, a tym samym podała dane także za całe półrocze. Był to bardzo dobry okres dla spółki. W okresie od stycznia do końca czerwca tego roku przychody z umów z klientami wyniosły 787,66 mln zł w porównaniu do 602,17 mln zł w roku ubiegłym, jest to wzrost o ponad 30 proc. Z kolei w samym II kwartale wartość przychodów wyniosła 438,19 mln zł w stosunku do 319,46 mln w analogicznym okresie rok wcześniej. W tym wypadku wzrost jest o ponad 37 proc. Wartość EBITDA za I półrocze 2021 roku wyniosła 69,8 mln zł i była o 7,2 mln zł wyższa od wartości osiągniętej w roku poprzednim.

Tak dobre wyniki w tym roku w porównaniu do 2020 r. zarząd tłumaczy tym, że rok wcześniej w gospodarce obowiązywały liczne obostrzenia i ograniczenia w działalności. Grupa Selena podała także, jak kształtują się wyniki handlowe pod kątem geograficznym. W pierwszym półroczu kraje Unii Europejskiej miały 67 proc. udziałów w sprzedaży (rok wcześniej 65 proc.), a Polska 36 proc. udziału (w zeszłym roku 37 proc.). Europa Wschodnia i Azja mają 26 proc. udziału w sprzedaży (w zeszłym roku 29 proc.), a Ameryka Północna i Południowa miały 7 proc. udziału (w minionym roku 6 proc.).

Zarząd zaprezentował także wyniki jednostki dominującej, czyli Seleny FM. Firma w pierwszym półroczu odnotowała przychody z umów z klientami w wysokości 446,49 mln zł w stosunku do 321,96 mln w roku ubiegłym. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 23,4 mln zł w stosunku do 22,47 mln zł.

Selena
Siedziba Seleny we Wrocławiu.

Grupa Selena wydała w minionym półroczu 15,6 mln zł na inwestycje. Pieniądze zostały przeznaczone przede wszystkim na modernizację zakładów produkcyjnych, w tym na robotyzację. Natomiast kluczowe dla firmy jest kontynuowanie projektu Biomotive, którego celem jest przygotowanie gruntu pod produkcję i sprzedaż komponentów pochodzących z roślin. Projekt realizowany jest w ramach Programów Badawczych Unii Europejskiej Horyzont 2020.

Selena odnosi się także do sytuacji na rynku surowców. Firma informuje, że:

W 2021 roku utrzymuje się wzrostowy trend cen surowców dla większości grup produktowych, wynikający przede wszystkim z dostępności surowca (problemy produkcyjne dostawców, zaburzenia w łańcuchach dostaw). Pełne przeniesienie wzrostu kosztów surowców na ceny produktów spółki może być ograniczone ze względu na ograniczenia elastyczności popytu i strategie cenowe konkurentów spółki. W efekcie wzrostu cen surowców marże spółki mogą zostać poddane dalszej presji.

Zobacz również

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

Ósma edycja akcji firmy CAL „Drzewo za drzwi”

13 października 2025 r. w malowniczym Nadleśnictwie Płaska już po raz ósmy odbyła się akcja „Drzewo za drzwi”, organizowana przez firmę CAL.

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Dekarz wicemistrzem Europy, biegi niepodległości – branża stolarki wspiera sport

Firmy branży stolarki od lat są solidnym wsparciem dla wszelkich inicjatyw sportowych w naszym kraju. Zebraliśmy najświeższe aktywności. W tym odcinku piszemy głównie o mniejszych firmach z naszego świata, które sponsorują lokalne drużyny i wydarzenia sportowe.

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowa konferencja Roto tym razem w Polsce

Międzynarodowy Dzień Prasy Branżowej to coroczne wydarzenie organizowane przez Roto Frank Holding AG. W tym roku impreza odbyła się po raz pierwszy w Polsce.