Selena opublikowała wyniki finansowe za rok 2023

Autor: |Data publikacji:

Grupa Selena przedstawiła raport dotyczący wyników finansowych za rok 2023. Sprawozdanie wskazuje na znaczne zmniejszenie zysku netto z działalności, wobec 2022 r. Spadek objął również przychody ze sprzedaży.

Grupa Selena

Grupa Selena, w której dominującą spółką jest Selena FM, jest m.in. producentem chemii budowlanej. W przypadku grupy rok sprawozdawczy pokrywa się z rokiem kalendarzowym.

W okresie od stycznia do grudnia 2023 roku przedsiębiorstwo odnotowało spadek przychodów ze sprzedaży produktów, a także towarów i materiałów. Zwiększyły się natomiast przychody ze sprzedaży usług. Ogólnie zysk netto z działalności wyniósł w ubiegłym roku 50 342 tys. zł, wobec 112 581 tys. rok wcześniej.

Łącznie przychody ze sprzedaży produktów Grupy Selena osiągnęły 1 587 571 tys. (w 2022 roku – 1 670 458 tys.) Najlepiej spośród segmentów prezentuje się chemia budowlana. W 2023 r. sprzedaż osiągnęła wartość 1 287 921 tys. Niemniej nadal jest to spadek, ponieważ rok wcześniej była to kwota 1 311 808 tys.

Jeśli chodzi o sytuację na rynku polskim, to Selena podaje, że w w roku 2023 w przypadku produkcji spółka osiągnęła zysk netto w kwocie 60 782 tys., zaś dystrybucja odnotowała zysk 12 981. Wskaźnik EBITDA to – odpowiednio – 71 887 tys. oraz 17 412 tys.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".