SELENA z dużym zyskiem w I półroczu

Autor: MR |Data publikacji: 2018-09-27

Firmy podsumowują pierwsze półrocze pod względem wyników handlowych. Wśród tych przedsiębiorstw jest Selena, producent chemii budowlanej.

To było dobre półrocze. Selena ocenia omawiany okres pozytywnie, jeśli chodzi o wyniki ze sprzedaży. Firma osiągnęła przychody w wysokości 580 mln zł, co jest wzrostem o ponad 7 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Wzrósł także zysk netto, firma wypracowała ok. 11 mln zł zysku w porównaniu ze stratą w wysokości 5 mln zł, którą spółka osiągnęła w pierwszej połowie roku 2017.
Na dobre wyniki handlowe wpłynęło kilka czynników. Zarząd Seleny ocenia, że był to przede wszystkim stabilny wzrost sprzedaży. Firma także prowadziła zdyscyplinowaną politykę dotyczącą kosztów. Duże znaczenie na wzrost sprzedaży spółki miała również wciąż trwająca dobra koniunktura na rynku budowlanym.

Selena
Siedziba Seleny we Wrocławiu.

Selena to koncern, który prowadzi działalność w Polsce, ale także w wielu innych krajach. Zarząd firmy podał, jak przedstawiały się wyniki handlowe na poszczególnych rynkach. Najbardziej dynamiczny wzrost odnotowano w Hiszpanii – o 20 proc. i w USA – o 18 proc. Także dobre wyniki spółka osiągnęła na Ukrainie – tutaj odnotowano wzrost przychodów o 14 proc. Selena w omawianym kwartale zainwestowała w rozwój sprzedaży w tym kraju i właśnie widać efekty tych działań. Z negatywnych aspektów, wpływających na działalność firmy zarząd wymienił wysokie ceny surowców, szczególnie tych, które wykorzystywane są do produkcji uszczelniaczy.

Zobacz również

Kolejny kwartał na plusie w Assa Abloy

Kolejny kwartał na plusie w Assa Abloy

Assa Abloy podliczyło trzeci kwartał tego roku. Firma osiągnęła przychód w wysokości 24,034 mld koron. Jest to wzrost o 13 proc. w stosunku do 2018 r.

Vetrex chwali sobie obecny sezon

Vetrex chwali sobie obecny sezon

Vetrex 2019 r. może zaliczyć dotąd do bardzo udanych. Firmie udało się uzyskać duże wzrosty sprzedaży, a na rynek wchodzi nowy produkt, okno Lum’up. Vetrex odświeżył także swój logotyp i opracował nowy standard wizualny dla salonów sprzedaży.

Dobre wyniki Oknoplastu w Niemczech

Dobre wyniki Oknoplastu w Niemczech

Oknoplast Deutschland - niemiecki oddział polskiego producenta w ostatnich dwóch latach osiągnął 7-procentowy wzrost sprzedaży.