SELENA z dużym zyskiem w I półroczu

Autor: MR |Data publikacji: 2018-09-27

Firmy podsumowują pierwsze półrocze pod względem wyników handlowych. Wśród tych przedsiębiorstw jest Selena, producent chemii budowlanej.

To było dobre półrocze. Selena ocenia omawiany okres pozytywnie, jeśli chodzi o wyniki ze sprzedaży. Firma osiągnęła przychody w wysokości 580 mln zł, co jest wzrostem o ponad 7 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Wzrósł także zysk netto, firma wypracowała ok. 11 mln zł zysku w porównaniu ze stratą w wysokości 5 mln zł, którą spółka osiągnęła w pierwszej połowie roku 2017.
Na dobre wyniki handlowe wpłynęło kilka czynników. Zarząd Seleny ocenia, że był to przede wszystkim stabilny wzrost sprzedaży. Firma także prowadziła zdyscyplinowaną politykę dotyczącą kosztów. Duże znaczenie na wzrost sprzedaży spółki miała również wciąż trwająca dobra koniunktura na rynku budowlanym.

Selena
Siedziba Seleny we Wrocławiu.

Selena to koncern, który prowadzi działalność w Polsce, ale także w wielu innych krajach. Zarząd firmy podał, jak przedstawiały się wyniki handlowe na poszczególnych rynkach. Najbardziej dynamiczny wzrost odnotowano w Hiszpanii – o 20 proc. i w USA – o 18 proc. Także dobre wyniki spółka osiągnęła na Ukrainie – tutaj odnotowano wzrost przychodów o 14 proc. Selena w omawianym kwartale zainwestowała w rozwój sprzedaży w tym kraju i właśnie widać efekty tych działań. Z negatywnych aspektów, wpływających na działalność firmy zarząd wymienił wysokie ceny surowców, szczególnie tych, które wykorzystywane są do produkcji uszczelniaczy.

Zobacz również

Nowe prawo zamówień publicznych: czy przetargi będą atrakcyjniejsze?

Nowe prawo zamówień publicznych: czy przetargi będą atrakcyjniejsze?

Nowe prawo zamówień publicznych ma wejść w życie 1 stycznia 2021 roku i zachęcić małe firmy do udziału w przetargach. Jakie zmiany nas czekają?

Winkhaus i Mediola łączą siły na rzecz smart home

Winkhaus i Mediola łączą siły na rzecz smart home

Firma Winkhaus, specjalizująca się w produkcji okuć okiennych i drzwiowych oraz Mediola rozpoczęły współpracę w sektorze smart home. W ramach kooperacji możliwe będzie zintegrowanie rozwiązań obu firm.

Trudne czasy dla dystrybutorów okien drewnianych?

Trudne czasy dla dystrybutorów okien drewnianych?

Jak wynika z danych CAB, w 2018 r. mniej niż 15 proc. okien elewacyjnych stanowiły okna drewniane. Wyraźnie widać, że okna drewniane są w odwrocie. Postanowiliśmy sprawdzić, jakie nastroje panują wśród dystrybutorów stolarki drewnianej.