Selena podsumowała pierwszy kwartał tego roku. Grupa kapitałowa osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 282,7 mln zł w porównaniu do 271 mln zł w roku 2019. W II kwartale tak dobrze już nie było.
Selena, producent m.in. pian montażowych Tytan, w pierwszym kwartale tego roku osiągnęła wzrost przychodów netto ze sprzedaży o 4,3 proc. w całej grupie kapitałowej. Natomiast niższy jest zysk netto, to kwota 5,2 mln zł, w minionym roku było to 6 mln zł. Z kolei Selena FM jako jednostka dominująca również odnotowała wzrost przychodów netto ze sprzedaży. W tym roku była to kwota 156,1 mln zł w porównaniu ze 117 mln zł w roku 2019. Zysk netto wyniósł 8,2 mln zł, a rok wcześniej była to wartość 7,1 mln zł.
Pierwszy kwartał to okres, w którym na działalność firmy zaczęły wpływać ograniczenia związane z pandemią. Jednak od początku roku do połowy czerwca polskie spółki nieprodukcyjne Seleny funkcjonowały bez większych zmian, jedynie część pracowników wykonywała swoje obowiązki w trybie zdalnym. Jeśli chodzi o zakłady produkcyjne w Polsce, to ich działalność również nie została istotnie ograniczona. Niektóre z fabryk miały kilkudniowe przerwy w działalności, szczególnie w kwietniu i maju – czyli już w II kwartale tego roku. Ten okres przerw pracownicy wykorzystali na urlopy.
Natomiast w kwietniu działalność części spółek zagranicznych została wstrzymana. Było to związane z regulacjami prawnymi w poszczególnych krajach. Tymczasowo zawiesiły działalność: Selena CA TOO w Kazachstanie, Selena Sulamericana w Brazylii, Malzemeleri Yapi Sanayi w Turcji i Uniflex we Włoszech. Z kolei spółki Selena Iberia w Hiszpanii i Selena Itala we Włoszech ograniczyły działalność. Fabryki zredukowały godziny pracy lub zmniejszyły liczbę pracowników w zakładach.
Grupa Selena podała także, że w kwietniu spółka odnotowała już spadek przychodów ze sprzedaży o 37 proc. Do końca II kwartału firma zakłada, że nastąpił dalszy spadek przychodów.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".