Selena przewiduje spadki sprzedaży w I półroczu

Autor: |Data publikacji:

Selena podsumowała pierwszy kwartał tego roku. Grupa kapitałowa osiągnęła przychody netto ze sprzedaży w wysokości 282,7 mln zł w porównaniu do 271 mln zł w roku 2019. W II kwartale tak dobrze już nie było.

Selena, producent m.in. pian montażowych Tytan, w pierwszym kwartale tego roku osiągnęła wzrost przychodów netto ze sprzedaży o 4,3 proc. w całej grupie kapitałowej. Natomiast niższy jest zysk netto, to kwota 5,2 mln zł, w minionym roku było to 6 mln zł. Z kolei Selena FM jako jednostka dominująca również odnotowała wzrost przychodów netto ze sprzedaży. W tym roku była to kwota 156,1 mln zł w porównaniu ze 117 mln zł w roku 2019. Zysk netto wyniósł 8,2 mln zł, a rok wcześniej była to wartość 7,1 mln zł.

Pierwszy kwartał to okres, w którym na działalność firmy zaczęły wpływać ograniczenia związane z pandemią. Jednak od początku roku do połowy czerwca polskie spółki nieprodukcyjne Seleny funkcjonowały bez większych zmian, jedynie część pracowników wykonywała swoje obowiązki w trybie zdalnym. Jeśli chodzi o zakłady produkcyjne w Polsce, to ich działalność również nie została istotnie ograniczona. Niektóre z fabryk miały kilkudniowe przerwy w działalności, szczególnie w kwietniu i maju – czyli już w II kwartale tego roku. Ten okres przerw pracownicy wykorzystali na urlopy.

Natomiast w kwietniu działalność części spółek zagranicznych została wstrzymana. Było to związane z regulacjami prawnymi w poszczególnych krajach. Tymczasowo zawiesiły działalność: Selena CA TOO w Kazachstanie, Selena Sulamericana w Brazylii, Malzemeleri Yapi Sanayi w Turcji i Uniflex we Włoszech. Z kolei spółki Selena Iberia w Hiszpanii i Selena Itala we Włoszech ograniczyły działalność. Fabryki zredukowały godziny pracy lub zmniejszyły liczbę pracowników w zakładach.

Grupa Selena podała także, że w kwietniu spółka odnotowała już spadek przychodów ze sprzedaży o 37 proc. Do końca II kwartału firma zakłada, że nastąpił dalszy spadek przychodów.

Zobacz również

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie” dostępne na naszym portalu

Nowe „Vademecum: marketing i oprogramowanie”. Sprawdź, jak skutecznie prowadzić marketing i wdrażać nowoczesne oprogramowanie w firmie.

„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki

„Gwiazdy Rankingu Buildera” dla branży stolarki

Gwiazdy Rankingu Buildera to zestawienie firm o najlepszej sytuacji finansowej. Kolejna edycja zakończyła się na początku kwietnia 2025 r.

XXXIV Forum 100 – fotorelacja

XXXIV Forum 100 – fotorelacja

W ubiegłym tygodniu odbyła się XXXIV edycja Forum 100. Zapraszamy do obejrzenia pierwszej części fotorelacji.