Selena podsumowała 2021 r. Przychody ze sprzedaży były wyższe o ponad 24 proc. w porównaniu do 2020 r.
Grupa Selena podliczyła wyniki handlowe z 2021 r. W tym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 1,72 mld zł w porównaniu do 1,38 mld zł w roku 2020, co oznacza wzrost o ponad 24 proc. Spółka informuje, że tak dobry wynik to efekt przede wszystkim dwóch czynników: wysokiego wzrost ilościowego sprzedaży, jak i wzrostu cen.
Wartość EBIT wyniosła 92,71 mln zł w porównaniu do 127,17 mln zł, to spadek o ponad 27 proc. Niższy jest też wynik EBITDA – w zakończonym właśnie roku wyniósł on 136,76 mln zł w porównaniu do 165,69 mln zł, jest to spadek o 17 proc. Selena tłumaczy, że niższe wartości EBIT wynikają ze spadku marży, na co wpływ miały wysokie ceny surowców. Natomiast Grupa Selena jest bardzo zadowolona z zysku netto. Wyniósł on w omawianym okresie 103,17 mln zł w stosunku do 74,1 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o ponad 38 proc. Spółka podliczyła, że jest to najwyższy wynik netto w 30-letniej historii działalności firmy.
Producent chemii budowlanej sprzedaje najwięcej swoich produktów w krajach Unii Europejskiej, udział przychodów na tych rynkach wynosił w ubiegłym roku 64 proc. (w tym Polska 35 proc.). Z kolei rynki Europy Wschodniej i Azji odpowiadają za 29 proc. sprzedaży. Ameryka Północna i Południowa mają 7 proc. udziału w sprzedaży, jednak w krajach na tych kontynentach Selena odnotowała najwyższą dynamikę przychodów – w 2021 r. była ona 48-procentowa. W Unii dynamika sprzedaży wyniosła 25 proc., w Polsce 21 proc., a w Europie Wschodniej i Azji – 20 proc.
Jacek Michalak, prezes zarządu Grupy Selena podsumowuje:
Dobre wyniki, jakimi zamknęliśmy miniony rok, to potwierdzenie skuteczności obranej przez nas elastycznej strategii działania na poszczególnych rynkach. Stawialiśmy czoła wielu wyzwaniom, ponieważ nadal musieliśmy mierzyć się z niepewnością dotyczącą kierunku rozwoju pandemii oraz niestabilnością cen i dostaw surowców na światowych rynkach na niespotykaną wcześniej skalę. Dla ustabilizowania sytuacji, zdecydowaliśmy o rozbudowaniu i zróżnicowaniu łańcuchów dostaw oraz zwiększeniu kapitału obrotowego.
W skład Grupy Selena wchodzi 34 spółek, firma posiada 19 zakładów produkcyjnych na świecie, a sprzedaż odbywa się do 100 krajów. Firma też plasuje się jako czwarty największy producent na świecie piany poliuretanowej dla budownictwa.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".