Selena podsumowała 2021 r. Przychody ze sprzedaży były wyższe o ponad 24 proc. w porównaniu do 2020 r.
Grupa Selena podliczyła wyniki handlowe z 2021 r. W tym okresie przychody ze sprzedaży wyniosły 1,72 mld zł w porównaniu do 1,38 mld zł w roku 2020, co oznacza wzrost o ponad 24 proc. Spółka informuje, że tak dobry wynik to efekt przede wszystkim dwóch czynników: wysokiego wzrost ilościowego sprzedaży, jak i wzrostu cen.
Wartość EBIT wyniosła 92,71 mln zł w porównaniu do 127,17 mln zł, to spadek o ponad 27 proc. Niższy jest też wynik EBITDA – w zakończonym właśnie roku wyniósł on 136,76 mln zł w porównaniu do 165,69 mln zł, jest to spadek o 17 proc. Selena tłumaczy, że niższe wartości EBIT wynikają ze spadku marży, na co wpływ miały wysokie ceny surowców. Natomiast Grupa Selena jest bardzo zadowolona z zysku netto. Wyniósł on w omawianym okresie 103,17 mln zł w stosunku do 74,1 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o ponad 38 proc. Spółka podliczyła, że jest to najwyższy wynik netto w 30-letniej historii działalności firmy.
Producent chemii budowlanej sprzedaje najwięcej swoich produktów w krajach Unii Europejskiej, udział przychodów na tych rynkach wynosił w ubiegłym roku 64 proc. (w tym Polska 35 proc.). Z kolei rynki Europy Wschodniej i Azji odpowiadają za 29 proc. sprzedaży. Ameryka Północna i Południowa mają 7 proc. udziału w sprzedaży, jednak w krajach na tych kontynentach Selena odnotowała najwyższą dynamikę przychodów – w 2021 r. była ona 48-procentowa. W Unii dynamika sprzedaży wyniosła 25 proc., w Polsce 21 proc., a w Europie Wschodniej i Azji – 20 proc.
Jacek Michalak, prezes zarządu Grupy Selena podsumowuje:
Dobre wyniki, jakimi zamknęliśmy miniony rok, to potwierdzenie skuteczności obranej przez nas elastycznej strategii działania na poszczególnych rynkach. Stawialiśmy czoła wielu wyzwaniom, ponieważ nadal musieliśmy mierzyć się z niepewnością dotyczącą kierunku rozwoju pandemii oraz niestabilnością cen i dostaw surowców na światowych rynkach na niespotykaną wcześniej skalę. Dla ustabilizowania sytuacji, zdecydowaliśmy o rozbudowaniu i zróżnicowaniu łańcuchów dostaw oraz zwiększeniu kapitału obrotowego.
W skład Grupy Selena wchodzi 34 spółek, firma posiada 19 zakładów produkcyjnych na świecie, a sprzedaż odbywa się do 100 krajów. Firma też plasuje się jako czwarty największy producent na świecie piany poliuretanowej dla budownictwa.
Zobacz również
Nowe „Vademecum: osłony wewnętrzne i zewnętrzne” dostępne na naszym portalu
Na naszej stronie pojawiło się nowe vademecum, tym razem w całości poświęcone osłonom wewnętrznym i zewnętrznym.
Branża aluminium spotka się w Krakowie. Konferencja Aluminium 2025 już w przyszłym tygodniu
Już 9 i 10 czerwca w krakowskim Centrum Konferencyjnym Fabryczna odbędzie się kolejna edycja konferencji „Aluminium 2025. Trendy. Innowacje. Technologie”.
Producenci rozczarowani nowym prawem. Relacja z konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”
W tym tygodniu odbyła się konferencja "Bezpieczeństwo gospodarcze UE", której głównym tematem była ochrona unijnej gospodarki przed konkurencją z krajów spoza Unii. Spotkanie niepocieszeni opuszczali przedstawiciele związków zrzeszających producentów budownictwa. Ich postulaty w nowej ustawie zamówień publicznych nie zostały uwzględnione.