Sanok Rubber ze wzrostem sprzedaży uszczelek do stolarki

Autor: |Data publikacji:

Sanok Rubber podliczył wyniki z I kwartału tego roku. Spółka odnotowała wzrost zysku i przychodów ze sprzedaży, w tym uszczelek do stolarki.

Producent uszczelek podliczył, że w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2021 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 303,07 mln zł. Jest to znaczący wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, wówczas przychody wyniosły 259,8 mln zł. Wyższy jest także zysk brutto, w tym roku wynosi on 57,03 mln zł w porównaniu do 40,2 mln zł w roku 2020.

Firma znaczącą część swoich produktów sprzedaje na rynkach zagranicznych. Wartość eksportu w I kwartale tego roku to 213,21 mln zł w porównaniu do 168,91 mln zł w 2020 r. Jeśli chodzi o wartość sprzedaży na rynku polskim, to w tym roku wyniosła 89,86 mln zł w stosunku do 90,88 mln zł w 2020 r.

Sanok Rubber podaje także dane dotyczące wyników w segmencie uszczelek do stolarki budowlanej. Wartość sprzedaży w tym roku w pierwszych trzech miesiącach wyniosła 17,91 mln zł, w tym na rynku krajowym 13,16 mln zł, a na rynku unijnym 3,65 mln zł. Natomiast rok wcześniej wartość sprzedaży uszczelek do stolarki wyniosła 15,1 mln zł, w tym na rynek krajowy 11,82 mln zł, a na rynek unijny 2,35 mln zł. Spółka także sprzedaje do innych krajów, m.in. do Rosji.

Zarząd spółki dominującej informuje, że nie zdiagnozował istotnych zakłóceń w realizacji istniejących kontraktów, ani zakłóceń w łańcuchach dostaw produktów i materiałów niezbędnych dla działalności spółek Grupy Kapitałowej. Jednak spółka zakłada zmiany na rynku motoryzacyjnym, przede wszystkim klienci firmy mogą decydować o ograniczeniu bądź zaniechaniu produkcji poszczególnych kategorii samochodów. Wpłynie to na działalność spółek zależnych producenta uszczelek, może też zajść potrzeba działań restrukturyzacyjnych.

Zobacz również

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka

W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”

Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew

W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".