Sanok Rubber podliczył wyniki z I kwartału tego roku. Spółka odnotowała wzrost zysku i przychodów ze sprzedaży, w tym uszczelek do stolarki.
Producent uszczelek podliczył, że w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2021 r. przychody ze sprzedaży wyniosły 303,07 mln zł. Jest to znaczący wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, wówczas przychody wyniosły 259,8 mln zł. Wyższy jest także zysk brutto, w tym roku wynosi on 57,03 mln zł w porównaniu do 40,2 mln zł w roku 2020.
Firma znaczącą część swoich produktów sprzedaje na rynkach zagranicznych. Wartość eksportu w I kwartale tego roku to 213,21 mln zł w porównaniu do 168,91 mln zł w 2020 r. Jeśli chodzi o wartość sprzedaży na rynku polskim, to w tym roku wyniosła 89,86 mln zł w stosunku do 90,88 mln zł w 2020 r.
Sanok Rubber podaje także dane dotyczące wyników w segmencie uszczelek do stolarki budowlanej. Wartość sprzedaży w tym roku w pierwszych trzech miesiącach wyniosła 17,91 mln zł, w tym na rynku krajowym 13,16 mln zł, a na rynku unijnym 3,65 mln zł. Natomiast rok wcześniej wartość sprzedaży uszczelek do stolarki wyniosła 15,1 mln zł, w tym na rynek krajowy 11,82 mln zł, a na rynek unijny 2,35 mln zł. Spółka także sprzedaje do innych krajów, m.in. do Rosji.
Zarząd spółki dominującej informuje, że nie zdiagnozował istotnych zakłóceń w realizacji istniejących kontraktów, ani zakłóceń w łańcuchach dostaw produktów i materiałów niezbędnych dla działalności spółek Grupy Kapitałowej. Jednak spółka zakłada zmiany na rynku motoryzacyjnym, przede wszystkim klienci firmy mogą decydować o ograniczeniu bądź zaniechaniu produkcji poszczególnych kategorii samochodów. Wpłynie to na działalność spółek zależnych producenta uszczelek, może też zajść potrzeba działań restrukturyzacyjnych.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".