Sanok Rubber podsumował pierwsze półrocze. Firma zakończyła ten okres wzrostem zarówno w wartości przychodów jak i zysków.
Sanok Rubber, dostawca m.in. uszczelek do stolarki, osiągnął wzrost przychodów ze sprzedaży w okresie od stycznia do końca czerwca w stosunku do roku ubiegłego. W zakończonym właśnie półroczu sprzedaż wyniosła 691,18 mln zł w porównaniu do 604,17 mln. Wyższy jest także wynik z działalności operacyjnej, w tym roku wynosi on 43,95 mln zł w porównaniu do 39,84 mln w roku 2021. Spółka odnotowała również wyższy wynik netto, za okres od stycznia do czerwca wyniósł on 41,58 mln zł w stosunku do 30,5 mln zł.
Sanok Rubber podsumował dane w poszczególnych segmentach, także w dziale uszczelek budowlanych stolarkowych. W pierwszym półroczu wartość sprzedaży wyniosła 45,47 mln zł w stosunku do 38,91 mln zł rok wcześniej. Spółka informuje, że w bieżącym roku sprzedaż uszczelek na rynek krajowy to kwota 33,52 mln zł, na rynki Unii Europejskiej 8,5 mln zł, a na rynki Europy Wschodniej to 1,98 mln zł.

Na działalność spółki w pierwszym półroczu duży wpływ miała wojna w Ukrainie. Mimo trudnej sytuacji, Sanok Rubber osiągnął na rynkach wschodnich (Białoruś, Ukraina i Rosja) łącznie przychody w wysokości 7,3 mln zł. Stanowi to 2 proc. ogólnej wartości sprzedaży spółki. Firma informuje, że w związku z sytuacją za naszą wschodnią granicą istnieje ryzyko opóźnienia lub przerwania dostaw sadz i surowców ropopochodnych. Drugi problem związany jest ze wzrostem cen materiałów i nośników energii, co może się przełożyć na spadek wyników rentowności spółki. Trzeci problem związany jest ze sferą logistyki, firma wymienia tu ograniczenia w dostępie do środków transportu i infrastruktury logistycznej.
Zobacz również
Oknoplast rezygnuje z udziału w Fensterbau Frontale 2026
Jak poinformowała niemiecka spółka producenta okien, Oknoplast Deutschland, zrezygnowała ona z udziału w najbliższej edycji targów Fensterbau Frontale w Norymberdze.
Hydro zamknie zakłady w Europie
Hydro chce optymalizować swoją działalność i zamierza zamknąć pięć zakładów zajmujących się ekstruzją w Europie.
Aluprof ogłasza kolejny etap integracji z Seltem
Aluprof Sun Shading Solutions jest nowym segmentem marki Aluprof. Powstał on dzięki przejęciu spółki Selt wraz z całym jej majątkiem.


