Sanok Rubber podsumował pierwsze półrocze. Firma zakończyła ten okres wzrostem zarówno w wartości przychodów jak i zysków.
Sanok Rubber, dostawca m.in. uszczelek do stolarki, osiągnął wzrost przychodów ze sprzedaży w okresie od stycznia do końca czerwca w stosunku do roku ubiegłego. W zakończonym właśnie półroczu sprzedaż wyniosła 691,18 mln zł w porównaniu do 604,17 mln. Wyższy jest także wynik z działalności operacyjnej, w tym roku wynosi on 43,95 mln zł w porównaniu do 39,84 mln w roku 2021. Spółka odnotowała również wyższy wynik netto, za okres od stycznia do czerwca wyniósł on 41,58 mln zł w stosunku do 30,5 mln zł.
Sanok Rubber podsumował dane w poszczególnych segmentach, także w dziale uszczelek budowlanych stolarkowych. W pierwszym półroczu wartość sprzedaży wyniosła 45,47 mln zł w stosunku do 38,91 mln zł rok wcześniej. Spółka informuje, że w bieżącym roku sprzedaż uszczelek na rynek krajowy to kwota 33,52 mln zł, na rynki Unii Europejskiej 8,5 mln zł, a na rynki Europy Wschodniej to 1,98 mln zł.
Na działalność spółki w pierwszym półroczu duży wpływ miała wojna w Ukrainie. Mimo trudnej sytuacji, Sanok Rubber osiągnął na rynkach wschodnich (Białoruś, Ukraina i Rosja) łącznie przychody w wysokości 7,3 mln zł. Stanowi to 2 proc. ogólnej wartości sprzedaży spółki. Firma informuje, że w związku z sytuacją za naszą wschodnią granicą istnieje ryzyko opóźnienia lub przerwania dostaw sadz i surowców ropopochodnych. Drugi problem związany jest ze wzrostem cen materiałów i nośników energii, co może się przełożyć na spadek wyników rentowności spółki. Trzeci problem związany jest ze sferą logistyki, firma wymienia tu ograniczenia w dostępie do środków transportu i infrastruktury logistycznej.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".