Sanok Rubber opublikował dane finansowe za trzy kwartały. Grupa kapitałowa osiągnęła rekordową sprzedaż powyżej 1 mld zł.
Sanok Rubber poinformował, że wartość sprzedaży za trzy kwartały, czyli narastająco od stycznia do końca września osiągnęła rekordowa wartość 1,038 mld zł. W roku ubiegłym była to wartość 888,84 mln zł. Z kolei wskaźnik EBITDA wyniósł 89,3 mln zł w porównaniu do 96,17 mln w roku 2021. Zysk netto był nieco niższy, to kwota 43,05 mln zł, rok wcześniej była to wartość 49,19 mln zł. Jeśli chodzi o wyniki tylko za trzeci kwartał, to Grupa podliczyła, że sprzedaż netto wyniosła 347,23 mln zł w porównaniu 279,67 mln zł. Niższe są jednak zyski, wynik EBITDA to 14,55 mln zł w porównaniu do 25,05 mln zł, z kolei zysk netto to wartość 1,11 mln zł w porównaniu do 6,27 mln zł w roku 2021.
Sanok Rubber podliczył także, że wartość sprzedaży uszczelek do budownictwa w dziewięciu miesiącach tego roku wyniosła 129,03 mln zł w porównaniu do 108,45 mln w roku 2021. Jeszcze bardziej uszczegółowiając, to wartość sprzedaży uszczelek stolarkowych wyniosła 69,74 mln zł, a uszczelek budowlanych samoprzylepnych 59,28 mln zł. Sanok Rubber podaje, że jeśli chodzi o produkty do stolarki otworowej, to większość sprzedaży realizowana jest na rynku krajowym, sprzedaż w Polsce za 9 miesięcy wyniosła 50,96 mln zł, a na rynku unijnym to 12,94 mln zł.
Zarząd spółki odniósł się także do obecnej sytuacji za wschodnią granicą. Firma podaje, że w ciągu dziewięciu miesięcy tego roku wartość sprzedaży na rynki wschodnie, czyli do Białorusi, Ukrainy i Rosji wyniosła 32,1 mln zł, co stanowi 3 proc. ogólnej sprzedaży. Spółka pozyskuje także surowce z rynków wschodnich. Dlatego przygotowała alternatywne scenariusze pozyskania surowców na wypadek trwałego zerwania dostaw lub ograniczenia dostępności. Sanok Rubber jako ryzyko prowadzenia działalności wskazuje także wzrost cen energii i nasilanie się inflacji. Te czynniki pociągają za sobą także wzrost kursów walutowych oraz stóp procentowych. Generalnie zarząd spółki przyznaje, że w obecnej sytuacji rynkowej trudno jest prognozować, na jakim poziomie obecne kryzysy przełożą się na wyniki finansowe firmy w przyszłych kwartałach.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".