Sanok Rubber podsumował półrocze pod względem handlowym. Spółka odnotowała wzrost przychodów i zysku w stosunku do roku ubiegłego.
Sanok Rubber podliczył, że przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu wyniosły 759,21 mln zł. To wzrost w stosunku do roku ubiegłego, wówczas wartość przychodów wyniosła 691,18. Wyższe przychody były także w II kwartale, w bieżącym roku wyniosły one 372,08 mln zł w stosunku do 371,05 mln zł. W pierwszym półroczu wyższy był również zysk netto, w tym roku wyniósł on 46,49 w porównaniu do 41,58 mln zł. Z kolei zysk operacyjny wyniósł 51,94 mln zł w porównaniu do 43,95 mln zł.
Uszczelki do stolarki
Spółka poinformowała także o tym, jak prezentowały się wyniki w poszczególnych segmentach. Jeśli chodzi o uszczelki do stolarki, to wartość sprzedaży od stycznia do końca czerwca bieżącego roku wyniosła 53,53 mln zł. W tym na rynku krajowym 41,06 mln zł, na rynkach unijnych 6,92 mln, a na wschodnich 5,47 mln zł. To wzrost w stosunku do roku ubiegłego, wówczas wartość sprzedaży uszczelek do stolarki wyniosła 45,47 mln zł, w tym na rynku krajowym 33,52, na unijnym 8,5 mln zł, a na rynkach wschodnich 1,98 mln zł. W tym roku więc na ogólną poprawę wyników wpłynęła zwiększona sprzedaż w kraju oraz na rynki Europy Wschodniej.
Zagrożenia
Firma poinformowała również, że obecnie istnieje szereg czynników, które mogą wpływać na działalność. To przede wszystkim inflacja i presja na wzrost wynagrodzeń, wzrost cen materiałów do produkcji i energii, problemy logistyczne, polegające na trudnościach w wysyłce towarów, spowolnienie gospodarcze wpływające na ograniczenie inwestycji w budownictwie oraz sytuacja geopolityczna na Wschodzie Europy.
Zobacz również
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025 – relacja
Ogólnopolskie Forum Stolarki 2025, które odbyło się 15–16 października w Łodzi, potwierdziło, że sektor stoi na progu zmian i że to właśnie dialog między uczestnikami rynku jest kluczem do wypracowania efektywnych rozwiązań.
OFS 2025 – fotorelacja (druga część)
Zapraszamy na fotorelację z drugiego dnia Ogólnopolskiego Forum Stolarki 2025.
Producenci drzwi najbardziej aktywni w mediach społecznościowych
DRE, Erkado i Reno, ale też Barański są aktywni na Facebooku, angażują swoich fanów i przyciągają swoimi treściami nowych użytkowników.


