Sanok Rubber podsumował półrocze pod względem handlowym. Spółka odnotowała wzrost przychodów i zysku w stosunku do roku ubiegłego.
Sanok Rubber podliczył, że przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu wyniosły 759,21 mln zł. To wzrost w stosunku do roku ubiegłego, wówczas wartość przychodów wyniosła 691,18. Wyższe przychody były także w II kwartale, w bieżącym roku wyniosły one 372,08 mln zł w stosunku do 371,05 mln zł. W pierwszym półroczu wyższy był również zysk netto, w tym roku wyniósł on 46,49 w porównaniu do 41,58 mln zł. Z kolei zysk operacyjny wyniósł 51,94 mln zł w porównaniu do 43,95 mln zł.
Uszczelki do stolarki
Spółka poinformowała także o tym, jak prezentowały się wyniki w poszczególnych segmentach. Jeśli chodzi o uszczelki do stolarki, to wartość sprzedaży od stycznia do końca czerwca bieżącego roku wyniosła 53,53 mln zł. W tym na rynku krajowym 41,06 mln zł, na rynkach unijnych 6,92 mln, a na wschodnich 5,47 mln zł. To wzrost w stosunku do roku ubiegłego, wówczas wartość sprzedaży uszczelek do stolarki wyniosła 45,47 mln zł, w tym na rynku krajowym 33,52, na unijnym 8,5 mln zł, a na rynkach wschodnich 1,98 mln zł. W tym roku więc na ogólną poprawę wyników wpłynęła zwiększona sprzedaż w kraju oraz na rynki Europy Wschodniej.
Zagrożenia
Firma poinformowała również, że obecnie istnieje szereg czynników, które mogą wpływać na działalność. To przede wszystkim inflacja i presja na wzrost wynagrodzeń, wzrost cen materiałów do produkcji i energii, problemy logistyczne, polegające na trudnościach w wysyłce towarów, spowolnienie gospodarcze wpływające na ograniczenie inwestycji w budownictwie oraz sytuacja geopolityczna na Wschodzie Europy.
Zobacz również
Veka sponsorem lokalnego sportu, Wiśniowski wspiera skoczka
W ostatnim czasie kilka firm z naszej branży pochwaliło się wsparciem dla sportowców. Wiśniowskiego będziemy oglądać w Pucharze Świata w skokach narciarskich, a Veka będzie widoczna podczas meczów Pucharu Polski. Fakro kontynuuje współpracę z piłkarkami, a Lanko i Oknamix zaczyna z piłkarzami.
Producenci stolarki w rankingu „Najcenniejsze firmy rodzinne 2024”
Producenci stolarki mają swoją reprezentację w tegorocznym rankingu najcenniejszych firm rodzinnych. Jego autorzy wyłonili laureatów spośród przedsiębiorstw w poszczególnych województwach.
CAL posadził kolejnych 10 tysięcy drzew
W drugiej połowie października pracownicy CAL tradycyjnie posadzili kolejnych 10 tysięcy drzew. Akcja, którą rokrocznie prowadzi suwalski producent drzwi, doczekała już siódmej edycji. Partnerem wydarzenia było "Forum Branżowe".